legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

5 nereguli la Antifrauda, gasite de Curtea de Conturi. Controale prea lungi, inspectorii invoca legi care nu se aplica firmelor

curtea de conturi5 nereguli antifraudainspectori fiscalicontrol antifrauda
Curtea de Conturi a publicat atat raportul pe anul 2018, cat si raportul pe anul 2019, mentionand totodata neregulile constatate in ce priveste actiunile de control demarate de Directia Generala de Antifrauda Fiscala. In topul acestor nereguli se afla faptul ca aceste controale dureaza prea mult, nu se aplica legile corecte (inspectorii au invocat legi care nu se aplica firmelor), au fost incheiate procese verbale de control in lipsa reprezentantilor legali ai societatilor comerciale devenite intre timp "firme fantoma" si alte nereguli constate de institutia abilitate. 
 
Conform unei analize intocmite de HotNews.ro referitoare la neregulie inscrise in rapoartele amintite, iata care sunt cele 5 nereguli majore identificate de Curtea de Conturi:
 
1. A fost identificata "durata exagerat de mare a unor actiuni de control, precum si nefinalizarea unor actiuni de control incluse in Planul de control inca din anul 2014", informeaza sursa citata.

Consultati aici raportul pe anul 2018 si raportul pe anul 2019.
 
2. Referitor la procedurile si instrumentele utilizate pentru determinarea riscului fiscal s-a constatat faptul ca nu au fost utilizate/nu exista proceduri formalizate cu privire la:
 
"- analiza de risc in vederea identificarii/selectarii contribuabililor cu risc fiscal ridicat si identificarea de noi domenii, identificarea activitatilor cu risc fiscal;
- constituirea si utilizarea unei baze de date in care sa fie evidentiati comerciantii cu activitate in mediul online in vederea selectarii comerciantilor cu risc fiscal mare;"
 
3. Totodata, in ce priveste modul de intocmire a actelor de control, potrivit HotNews.ro, se constata urmatoarele:
 
- au fost identificate situatii de neaplicare a sanctiunii complementare, constand in suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor pentru 30 de zile, in cazurile in care inspectorii antifrauda au constatat nerespectarea de catre agentii economici a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale;
 
- in unele acte de control se mentioneaza ca s-au intocmit procese-verbale de ridicare de inscrisuri dar, de fapt acestea nu au fost intocmite si nici nu s-au ridicat inscrisuri;
 
- in unele cazuri, declararea in inactivitate fiscala s-a facut cu intarziere;
 
- nu in toate cazurile sunt precizate in mod punctual obiectivele controlului;
 
- s-a constatat ca, in anul 2018, 1.006 actiuni de control au fost finalizate intr-o perioada mai mare de 100 de zile;
 
4. De asemenea, referitor la procesele-verbale, au existat situatii in care:
 
- in procesele-verbale intocmite de inspectorii antifrauda fiscala au fost mentionate acte normative care nu pot fi imputate societatilor comerciale;
 
- procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor au continut erori materiale sau faptele sanctionate au fost descrise insuficient, ceea ce a condus la anularea acestora;
 
- sanctiunea aplicata nu a fost proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite;
 
- prin procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor au fost aplicate sanctiuni contraventionale pentru fapte prescrise la data respectiva;
 
- nu au fost motivate deciziile de instituire a masurilor asiguratorii, respectiv pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire, sa-si ascunda, eventual sa-si risipeasca patrimoniul;
 
- masurile asiguratorii dispuse nu au fost stabilite in limita a 150% din valoarea creantei estimate;
 
5. In plus, se constata in cadrul raportului pe anul 2018, publicat de Curtea de Conturi, ca au existat situatii de neefectuare in timp real a actiunilor de control la societati cu risc fiscal ridicat, fapt ce a condus la urmatoarele situatii:
 
- incheierea de procese-verbale de control in lipsa reprezentantilor legali ai societatilor comerciale devenite intre timp "firme fantoma";
 
- instituirea de masuri asiguratorii pentru debite estimate, de cele mai multe ori, in urma consultarii bazelor de date si a informatiilor din aplicatiile informatice ale ANAF, dupa ce activele societatilor comerciale au fost instrainate;
 
- finalizarea actiunilor de control si instituirea de masuri asiguratorii cu putin timp inainte de intrarea societatilor comerciale in insolventa, nemaifiind posibila individualizarea creantei prin efectuarea de inspectii fiscale in vederea inscrierii la masa credala, instantele judecatoresti desfiintand masurile asiguratorii;
 
- intocmirea de sesizari penale dupa ce unii reprezentanti legali ai societatilor comerciale auditate - cetateni straini, parasisera deja teritoriul Romaniei.


 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
curtea de conturi5 nereguli antifraudainspectori fiscalicontrol antifrauda

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Ianuarie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


5 nereguli la Antifrauda, gasite de Curtea de Conturi. Controale prea lungi, inspectorii invoca legi care nu se aplica firmelor Nota: 4.2 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Primele 5 zile de concediu medical se platesc de catre angajatorIntrebare: Daca un angajat isi ia intr-o luna CM boala obisnuita pentru 5 zile, apoi lucreaza cateva zile si vine cu alt CM de 5 zile si iar lucreaza cateva zile si vine cu alt CM de 5 zile. Intrebarea este: Angajatorul plateste primele 5 zile de la primul CM sau le plateste pe toate cele trei CM, ele fiind fiecare de 5 zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Revenirea titularului de post. Conditii incetare CIMIntrebare: Avem un salariat cu contract de munca cu clauza maternala. In 30 de zile urmeaza sa se intoarca din CIC persoana pe care o inlocuieste. Noi dorim sa continuam colaborarea cu angajatul cu CIM determinat intrucat vom deschide, peste 5 luni, un alt punct de lucru in care va fi nevoie de el. Putem face act aditional pentru prelungire CIM sau, intrucat obiectivul pentru care a fost incheiat CIM-ul a fost atins, trebuie sa emitem un alt CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?
Descarcati GRATUIT raportul special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]