Informare completa despre asigurarea privata de sanatate

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
05 Iulie 2017
05 Iulie 2017
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
asigurare privata de sanatatecontract de sanatate corporateasigurare privata de sanatate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asigurarile private de sanatate s-au extins de mult timp din sfera marilor corporatii si au ajuns sa fie unele dintre cele mai apreciate beneficii pentru angajati. In 2017, 12% dintre angajati spun ca vor oferi asigurari de sanatate ca beneficii extra salariale, fiind pe locul doi dupa tichetele de masa.

Chiar daca au devenit tot mai populare si des oferite la angajare ca beneficiu competitiv, sunt multi angajati care fie sunt slabi informati cu privire la importanta asigurarii de sanatate, fie nu stiu deloc ca au parte de un astfel de beneficiu.

Realizeaza informarea corecta asupra asigurarii private de sanatate
 
Ca angajator, asigurarile de sanatate sunt un mod de a dovedi angajatilor ca esti preocupat de starea lor de bine si ai grija de sanatatea lor. Acesta este motivul pentru care ai nevoie sa te asiguri ca fiecare angajat isi stie drepturile si ca se bucura de beneficiile extra-salariale.

Ai luat hotararea de a oferi asigurari de sanatate? E important sa stii ca fiecare angajat va fi informat de aceasta decizie si sa realizezi un plan de comunicare in care sa incluzi urmatoarele:
 
  • Sa le explici si sa le detaliezi avantajele celor aflati la prima angajare sau celor care nu au mai beneficiat pana acum de
    asigurare privata de sanatate.
     
  • Daca exista angajati care au avut alt tip de abonament in trecut, explica-le diferentele si ce a ramas neschimbat fata de pachetul anterior, pentru a evita confuziile.
     
  • Mentioneaza cand intra in vigoare pachetul si cat timp este valabil pentru a accesa serviciile acestei asigurari.
     
  • Informeaza-i care este lista completa a serviciilor acoperite de asigurarea lor, unde poate fi consultata lista si cum pot afla daca asigurarea acopera un anumit serviciu medical.
     
  •  Stabileste cum se realizeaza comunicarea actualizarilor privind asigurarea medicala si cum trebuie sa procedeze daca apar dificultati in folosirea acestui beneficiu.
 

Incurajeaza angajatii sa foloseasca asigurarea
 
Crearea unui contract de asigurare de sanatate corporate, pentru toti membrii companiei, se va reflecta in productivitatea angajatilor si rezultatele companiei. In plus, sumele pe care le investesti in asigurarile de sanatate pot fi mai mici decat cele pe care le-ai cheltui pentru recuperarea angajatilor in caz de accident sau daca se confrunta cu probleme de sanatate.

Ca sa incurajezi angajatii sa apeleze la serviciile acoperite de asigurarea de sanatate, ai nevoie de un plan. Un astfel de plan ar putea sa cuprinda:
 
Flexibilitate din partea ta pentru programarile medicale - Stiind cat e de greu sa te scutesti de la munca pentru o vizita la medic, ofera-le intelegere si flexibilitate. Unele programari nu pot fi amanate si nici nu se pot realiza in afara programului de munca.
 
Importanta asigurarii de sanatate asupra muncii sale - Ajuta-l sa inteleaga cat de importanta e sanatatea, realizeaza o mini brosura si incurajeaza-l sa mearga la investigatii medicale inca de la primele simptome.

Lista completa si actualizata a serviciilor si partenerilor - Adesea, oamenii evita sa mearga la medic de teama unui diagnostic si a costurilor care depasesc capacitatea lor financiara. Insa asigurarea privata de sanatate vine in ajutorul lor si ii poti incuraja sa aiba grija de sanatatea lui prezentandu-le cum functioneaza asigurarea si care sunt acoperirile.

Indiferent de dimensiunea companiei, pachetul de beneficii reprezentat de o asigurare privata este extrem de important pentru un angajat, motiv pentru care e bine sa analizezi foarte bine oferta existenta pe piata si sa alegi una care ofera maximum de avantaje pentru tine si angajatii tai.



NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie la legea pensiilor!

Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"
Noua lege a pensiilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Vizionati webinarul GRATUIT
“Noua lege a pensiilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la legea pensiilor!
Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]