Obligatia de informare asupra clauzelor din CIM

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare
Art 17 din codul muncii: Art. 17. - (1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice - isi mai gaseste utilitatea, tinand cont de faptul ca acum inregistrarea contractului individual de munca se face cel tarziu cu 1 zi anterioara inceperii activitatii (deci se presupune ca exista deja un contract individual de munca semnat de ambele parti)?

Raspuns (valabil la 09.08.2010):
Potrivit art. 3 alin. (2) indice 1 din HG 161/2006 astfel cum a fost modificat de HG 37/2010, “La angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la alin. (2) lit. a)-d) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.”

Totodata, art. 4 alin. (1) din acelasi act normativ dispune ca “Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.”


CAS, CASS, concedii medicale, somaj, pensii... acum aveti toate raspunsurile la indemana! Detalii aici >>>


Astfel, prin HG 37/2010 pentru modificarea si completarea HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor s-a instituit obligatia pentru angajatori de a anunta inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul despre existenta unui contract individual de munca prin transmiterea registrului electronic de evidenta al salariatilor cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat.

In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) din Codul muncii, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract anterior incheierii acestuia. Insa “obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.” (vezi art. 17 alin. 1 indice 1 din Codul muncii).

Datorita faptului ca informarea se poate realiza la momentul semnarii contractului individual de munca, iar semnarea contractului trebuie sa se produca anterior inceperii activitatii de catre salariat, pentru a se putea indeplini obligatia prevazuta in art. 3 alin. (2) indice 1 si art. 4 alin. (1) din HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu completarile si modificarile ulterioare, apreciem ca informarea isi pierde din utilitate.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 09 August 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Obligatia de informare asupra clauzelor din CIM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]