15% dintre tinerii intre 15 si 25 de ani nu-si doresc un job

21 Aprilie 2010
21 Aprilie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Daca in luna martie rata so­ma­jului a atins un maxim al ulti­mi­lor sapte ani, crescand la 8,36%, numarul somerilor a­jun­gand la 765.285, ANOFM a decis im­plementarea unui nou proiect social. Cu un buget alocat de 10.016.900 de lei si avand o perioada de derulare de 18 luni, proiectul are ca rol cresterea gradului de ocupare in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca, precum si cresterea accesului la informatii, mai ales in randul angajatorilor.

„Cum sa alegi anunturile la care ras­pundem”, „Cum sa faci un CV bun”, „Cum sa reusesti la un interviu de anga­jare”, „Cum sa redactezi o scrisoare de in­­ten­tie” si „Cum sa-ti  identifici abili­tatile si calitatile” sunt prin­cipalele obi­ec­tive ale proiectului „Campa­nie de co­municare pri­­vind serviciile SPO ofe­rite tinerilor si an­gajatorilor”, lansat  de Agentia Nationala pentru Ocuparea For­tei de Munca (ANOFM). Proiectul se in­dreap­ta spre un sector neo­cu­pat de pe piata muncii, cu o varsta cu­prinsa intre 15 si 25 de ani, in aceasta categorie aflan­du-se, potrivit statisticilor, peste107.000 de tineri.

Sub 10% rata de absorbtie

Nu mai putin de 4,3 miliarde de euro a pus la bataie Uniunea Europeana pen­tru implementarea si dezvoltarea Pro­gra­mului Operational Sectorial Dez­vol­­tarea Resurselor Umane 2007 - 2013 (POS DRU), Axa 4 - „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare” in tara noastra. Dupa mai bine de trei ani insa, Romania a reusit o rata de absorbtie a acestor fonduri de doar 8,5%. „Din pacate, nu am reusit sa absorbim sub 10% din totalul fondurilor alocate din Fondul Social Euro­pean (FSE) si speram ca in viitor numarul unor astfel de proiecte va creste semnifi­ca­tiv”, a de­clarat con­si­lie­rul ministrului Munc­ii, So­rin Arde­lean. La randul sau, prese­din­tele ANOFM, Silviu Bian, a spus ca „pe Axa 4 sunt alte 117 de proiecte in dez­voltare, dar multe altele au fost casti­gatoare, insa nu sunt contractate pentru a putea fi valori­fica­te”. In ceea ce pri­veste noul proiect, aces­ta cuprinde o cam­panie de informare cu privire la facilitatile oferite de serviciul public de ocupare din Romania adresata atat angaja­torilor cat si ti­nerilor, campa­nie rea­lizata in baza rezultatelor a do­ua studii de piata ca­litative si can­titative. Prin folosi­rea de mij­loace, canale infor­-ma­tionale si tac­tici care sa ofere un ma­­xim de impact, po­trivit managerului aces­tui proiect, Adina Croitoru, „cam­pania urmareste stimu­larea unei abor­dari active a procesului de cautare a unui loc de munca si educarea deprin­derilor necesare unui astfel de demers, dar si informarea an­gajatorilor cu pri­vire la serviciile ANOFM oferite de ca­drul legal in vi­goare”. De asemenea, realizatorii proiec­tului considera ca „prin implementarea acestui  proiect se vor crea o serie de ma­teriale tiparite (pliante, afise, brosuri), video si audio care, prin distribuirea la nivelul agen­tiilor teritoriale pentru ocu­parea fortei de munca, vor creste no­torietatea SPO atat in mediul urban cat si in cel rural, contribuind astfel la atin­gerea obiecti­vului general al pro­iectului”.

In preambulul implementarii aces­tui proiect, realizatorii au construit doua cercetari de piata care au vizat atat tinerii aflati in cautarea unei slujbe, cat si angajatorii din punctul de vedere al perceptiilor si al asteptarilor, respectiv atitudini si comportamente. Potrivit stu­d­iului, doar 55% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 25 de ani au apelat la Agentia Locala de Ocupare a Fortei de Munca, in timp ce 23,6% nu stiau de existenta sau de serviciile oferite de o astfel de institutie a statului. Mai mult, aproximativ 15% dintre tinerii inter­vie­vati au afirmat ca sunt dezinteresati sau ca nu-si doresc un loc de munca, 11,1% au sustinut ca nu au incredere in ANOFM, iar 13,8% au preferat sa-si gaseasca un job prin surse proprii. De asemenea, din tota­lul populatiei investigate, aproape doua treimi (65,2%) sunt neocupati de cel mult sase luni, iar 32% de peste sase luni (2,8% nu au raspuns). Cei mai multi repon­denti provin din randurile absol­ventilor, ultima lor ocupatie fiind elev (34,8%) sau student (12,4%). In rest, pon­deri mai semnificative se inregistreaza in categoriile angajat in servicii (19,6%) si muncitor (16%). Totodata, majoritatea repondentilor nu au mai lucrat (54,2%), aproape un sfert - 24,2% - au lucrat in sectorul Servicii, 8% in Constructii, 5% in Industrie si 4,6% in Agricul­tura/Silvi­cultura. La toate acestea se adauga inca trei sectoare cu ponderi mai scazute. Cercetarea de piata a mai scos la iveala si faptul ca perceptiile tinerilor sunt majo­ritar favorabile, avand o pondere cu­mulata de 52,2%: 46,6% au o parere „destul de buna” despre ANOFM, iar 5,6% au o parere chiar „foarte buna”. Per­cep­tiile nefavorabile au o pondere cu­mulata de 28,4%: 23,2% au o parere „nu prea buna” despre ANOFM si 5,2% au o parere „deloc buna”. Un segment de 19,4% nu a raspuns la intrebare. Percep­tiile nefavo­rabile sunt mai raspandite in subca­tegoria 20-25 de ani; in randurile celor cu un nivel superior de educatie; in mediul urban; in regiunile Bucuresti-Ilfov, Sud-Est si Nord-Est.
 
„Sa am un sef corect si salariu mare”

In ceea ce priveste asteptarile tine­rilor intre 15 si 25 de ani fata de un loc de munca, aproximativ 60% dintre aces­tia s-au raportat la doua coordonate majore. „Sa am un sef corect” este con­ditia a 60% dintre tineri, in timp ce 58,8% dintre ei pretind sa fie „bine platiti”. Pe de alta parte, din totalul tine­rilor in­tervievati, 78,6% sustin ca nu au refuzat nicio oferta de serviciu pana acum, iar ceilalti 21,4% au refuzat cel putin una (in medie, doua oferte).

Sursa: Financiarul

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]