Exceptional: Contribuabilii vor putea verifica ONLINE daca angajatorii le-au achitat CAS-ul!

verificare contributii viratecum verific daca angajatorul imi plateste casverificare plata cas de angajatorangajatorul a platit cas
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Nu incepand cu anul 2020, ci din luna septembrie 2014, angajatii vor putea sa verifice daca angajatorii le-au platit CAS-ul. Totul se va realiza prin intermediul unui nou serviciu online al ANAF, serviciu care ar putea deveni activ in luna septembrie.

Va amintim ca vineri a fost lansata dezbaterea publica a unui proiect de ordin care vine sa reglementeze procedura prin care se transmit acte fiscale intre contribuabili si ANAF, via online.

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 din 24 de ore.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in proiectul de Ordin al ministrului finantelor publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, postat astazi, spre dezbatere publica, pe site-ul MFP.

"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Pentru inceput, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi la dispozitie in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Iata care sunt documentele care pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot:

    A) documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

    Automat


    Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;

    La cererea contribuabilului

    1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata",

    2. "Foaie de varsamant";

    3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

    B) documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal

    1. cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";

    2. cerere privind ,,Foaie de varsamant";

    3. cerere privind ,Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

Potrivit proiectului de Ordin, categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:
-        declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
-        cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;
-        acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii;
-        documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit;
-        registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

De asemenea, mentionam faptul ca proiectul de act normativ stabileste o serie de reguli privind utilizarea "Spatiului privat virtual", in conditiile in care este asigurata securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.

Conform proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul caruia va oferi informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, respectiv: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presa.

Sursa: MFP


NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
verificare contributii viratecum verific daca angajatorul imi plateste casverificare plata cas de angajatorangajatorul a platit cas

Data aparitiei: 27 August 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Exceptional: Contribuabilii vor putea verifica ONLINE daca angajatorii le-au achitat CAS-ul! Nota: 3.82 din 5 - 14 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]