Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Exceptional: Contribuabilii vor putea verifica ONLINE daca angajatorii le-au achitat CAS-ul!

verificare contributii viratecum verific daca angajatorul imi plateste casverificare plata cas de angajatorangajatorul a platit cas



Nu incepand cu anul 2020, ci din luna septembrie 2014, angajatii vor putea sa verifice daca angajatorii le-au platit CAS-ul. Totul se va realiza prin intermediul unui nou serviciu online al ANAF, serviciu care ar putea deveni activ in luna septembrie.

Va amintim ca vineri a fost lansata dezbaterea publica a unui proiect de ordin care vine sa reglementeze procedura prin care se transmit acte fiscale intre contribuabili si ANAF, via online.

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 din 24 de ore.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in proiectul de Ordin al ministrului finantelor publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, postat astazi, spre dezbatere publica, pe site-ul MFP.

"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Pentru inceput, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi la dispozitie in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Iata care sunt documentele care pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot:

    A) documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

    Automat


    Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;

    La cererea contribuabilului

    1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata",

    2. "Foaie de varsamant";

    3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

    B) documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal

    1. cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";

    2. cerere privind ,,Foaie de varsamant";

    3. cerere privind ,Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";

Potrivit proiectului de Ordin, categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:
-        declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
-        cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;
-        acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii;
-        documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit;
-        registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

De asemenea, mentionam faptul ca proiectul de act normativ stabileste o serie de reguli privind utilizarea "Spatiului privat virtual", in conditiile in care este asigurata securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.

Conform proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul caruia va oferi informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, respectiv: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presa.

Sursa: MFP



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
verificare contributii viratecum verific daca angajatorul imi plateste casverificare plata cas de angajatorangajatorul a platit cas

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 27 August 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Exceptional: Contribuabilii vor putea verifica ONLINE daca angajatorii le-au achitat CAS-ul! Nota: 3.82 din 5 - 14 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Va Fi Penalizarea Ptr Pensie Anticipata PartialIntrebare: care va fi penalizarea ptr pensie anticipata partial? 1. an nastere 1962; 2.luna MAI;ziua 7; 3.sex F; 4.studii superioare =4 ani curs de zi; 5.somaj =9 luni(in anul 1997 cu13 iunie); 6.plati compensatorii din 1998=9 luni(9 salarii primite esalonat lunar prin cec); 7.vechime in munca pana la 01 decembrie 2020(cand vreau sa incetez activitatea)=33ani si 7 luni efectiv lucrata(fara perioada din somaj si plati compensatorii ma pot pensiona incepind cu 01.12.2020 si care va fi penaliz
 

Raspuns: Perioadele de somaj si de plati compensatorii sunt perioade contributive si intra in calculu stagiul... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]