Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Rezolvarea surplusului de personal fara a renunta la relatiile contractuale de munca - Studiu de caz

surplus de personalore suplimentarepolitica resurselor umane
Societatea de confectii MODERN S.R.L. functioneaza de 10 ani si are un numar de 500 de angajati (peste 95% sunt femei).


Activitatea sa a cunoscut o dezvoltare semnificativa pana in anul 2009, in special datorita productiei in lohn, care i-a adus o multime de comenzi pentru brand-uri cunoscute pe piata din vestul Europei.

Incepand cu anul 2010, odata cu transformarile ce au avut loc pe piata internationala a confectiilor, MODERN S.R.L. se confrunta cu urmatoarea situatie: are perioade in care abia daca face fata comenzilor, iar intreg personalul trebuie sa realizeze un numar de ore suplimentare pentru a respecta termenele de livrare, dar are si perioade, destul de mari, in care lucreaza doar la maximum 60% din capacitatea societatii.

Confruntata cu aceasta situatie, conducerea societatii a apelat la urmatoarea strategie in ceea ce priveste politica resurselor umane:

Concediile de odihna se acorda, pe cat posibil, in aceeasi perioada pentru majoritatea angajatilor. In acest fel se poate corela perioada de inactivitate a fabricii cu efectuarea timpului de odihna obligatoriu pentru angajati.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale


Consilier Ghid complet de Salarizare Revisal si Contributii sociale este o lucrare pe CD actualizata permanent gratie unui soft special preinstalat la fiecare introducere a CD-ului in calculator veti beneficia de informatii de ultima ora care va ofera solutii complete strict la obiect cu temeiuri legale studii de caz si sfaturi...

Oferta Speciala
valabila 48h


Aceasta decizie interna a provocat la inceput o serie de nemultumiri, deoarece multe dintre angajate (majoritatea de peste 95% a personalului fiind reprezentata de femei) ar fi dorit sa-si efectueze concediul in perioadele in care si familiile lor dispuneau de timp liber.

Ca raspuns la doleante, conducerea a initiat un program de dialog cu toate angajatele, in care li s-a explicat situatia cu care se confrunta societatea, precum si consecintele care ar putea decurge daca nu s-ar pune in aplicare strategia respectiva.

In fata perspectivei de a pierde comenzi importante, cu consecinte asupra veniturilor si chiar a existentei societatii, majoritatea angajatelor au acceptat solutia propusa de management.

Deoarece solutia acordarii unitare a concediilor de odihna, a recuperarilor, a suspendarii contractelor individuale de munca si chiar a concediilor fara plata in perioadele fara activitate nu a rezolvat pe deplin surplusul de personal, conducerea MODERN S.R.L. a trebuit sa apeleze si la o alta strategie: si-a completat obiectul de activitate al firmei cu inchirierea de personal pentru prestarea de servicii catre terti.

Astfel, in momentele de reducere a activitatii, firma Modern S.R.L. a inchiriat personal catre alte firme.

De asemenea, angajatelor care nu au o calificare superioara in domeniul confectiilor sau care abia au debutat in meserie li s-a oferit posibilitatea de a presta alt gen de activitati, ce nu necesita o calificare prea mare, in alte unitati, pe durata determinata in care MODERN S.R.L. se afla in deficit de comenzi.

Datorita modului deschis in care au fost abordate, precum si a atmosferei din societate, aceste angajate au acceptat propunerea, dorind sa-si pastreze locul de munca si, eventual, sa obtina o calificare superioara in domeniu.

Pentru a evita situatiile de surplus de personal tehnic, MODERN S.R.L. a recurs la  externalizarea partiala a serviciilor de acest gen.

Astfel, in loc sa angajeze cu contract de munca pe perioada nedeterminata 5 tehnicieni electricieni, cat ar fi fost nevoie in situatia functionarii societatii la capacitate maxima, a angajat doar 3.

Pentru acoperirea necesarului de personal in situatii de comenzi mari, firma angajeaza punctual un numar suplimentar de tehnicieni, cu contract part-time, pe perioada determinata, sau ca persoane fizice autorizate, acolo unde este cazul.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
surplus de personalore suplimentarepolitica resurselor umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 27 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Rezolvarea surplusului de personal fara a renunta la relatiile contractuale de munca - Studiu de caz Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Impozit Pe Salariu Angajat IT Fara LicentaIntrebare: Avem un angajat care a finalizat in 2012 studiile facultatii de Automatizari si Calculatoare cu o durata de 4 ani dar nu a dat examenul de licenta. Functia pe care o ocupa este de ajutor programator. De la 1 februarie 2018 ,acest angajat care a urmat o forma de invatamant superior( deci nu mai este student), poate beneficia de scutirea de impozit pe veniturile din salarii? Va multumesc,
 

Raspuns: Acum cativa ani, pentru a beneficia de scutirea de impozit, era necesar sa lucrezi intr-o firma de I... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane