Angajarea de personal pentru sustinerea mediului de afaceri roman. Ce a anuntat Guvernul

angajare personal 2017mediu de afaceri 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vesti bune pentru antreprenorii romani, in contextul in care Guvernul a anuntat ca vrea sa sustina si sa incurajeze mediul de afaceri roman.

Asa se face ca un numar de 97 de posturi vacante vor fi scoase la concurs pentru a se asigura personalul necesar in vederea implementarii si monitorizarii programului Start-up Nation, precum si a programelor nationale pentru stimularea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, a decis guvernul recent.

Potrivit Memorandumului aprobat de executiv, vor fi organizate concursuri/examene pentru ocuparea a 29 de posturi vacante din cadrul aparatului propriu al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA), precum si a 68 de posturi vacante din cadrul Agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii.

Personalul aferent posturilor scoase la concurs va asigura desfasurarea activitatii de evaluare si gestionare, precum si implementarea si monitorizarea, pentru un numar de maxim 10.000 de beneficiari ai programului Stat-up Nation si pentru proiectele si programele nationale cu finantare de la bugetul de stat acordate pentru stimularea si dezvoltarea intreprinderilor mici, mijlocii si societatilor cooperatiste, aprobate si derulate de MMACA.

La nivelul ministerului, in acest an, se deruleaza un numar de 6 programe pentru stimularea si dezvoltarea IMM-urilor. Creditele alocate Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat au fost suplimentate pentru cheltuielile de personal cu 5.000 mii lei, prin O.U.G. nr.63/2017 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2017. Au fost astfel bugetate integral posturile din statele de functii ale aparatului propriu si ale institutiilor subordonate. In acest context, bugetul pentru anul 2018 nu va fi afectat, intrucat peste 50% din posturile scoase la concurs sunt deja in plata si in prezent sunt ocupate de personal detasat de la alte institutii.

Posturile scoase la concurs vor fi ocupate esalonat, astfel incat sa se asigure incadrarea in limitele bugetare alocate la titlul Cheltuieli de personal.


Informatii suplimentare:

Potrivit Ordonantei Guvernului nr.3/2017 privind unele masuri pentru administratia publica centrala, pana la data de 31 decembrie 2017 se suspenda ocuparea prin concurs sau examen, a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate in vederea ocuparii posturilor vacante de la nivelul Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si institutiilor din subordinea/coordonarea sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv a activitatilor finantate integral din venituri proprii.


Sursa: Guvernul Romaniei

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajare personal 2017mediu de afaceri 2017

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajarea de personal pentru sustinerea mediului de afaceri roman. Ce a anuntat Guvernul Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]