Va informam ca procedura de evaluare a activitatii desfasurate in cadrul stagiului a fost simplificata de Guvern si devine mai accesibila pentru angajator.
Evident ca aceasta masura vine si in ajutorul tinerilor absolventi de invatamant superior, in contextul in care va facilita accesul acestora pe piata muncii.
Procedura de evaluare a stagiarului - simplificata
Guvernul a simplificat procedura de evaluare a activitatii desfasurate de stagiar astfel incat aceasta sa devina mai accesibila pentru angajator. Masura va produce efecte directe si imediate in ceea ce priveste numarul de contracte de stagiu incheiate, facilitand accesul tinerilor absolventi de studii superioare pe piata muncii.
In aceste conditii, proiectul de lege adoptat in data de 4.05.2022 modifica si completeaza Legea nr.335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior si prevede eliminarea comisiei de evaluare si introducerea obligatiei mentorului de a evalua in mod obiectiv activitatea stagiarului si de a propune modalitati de imbunatatire a acesteia.
De asemenea, aceeasi masura a fost luata si in cazul raportului intocmit in prezent de stagiar, in care sunt descrise activitatile desfasurate. Odata cu intrarea in vigoare a noului act normativ, mentorul va avea obligatia sa realizeze un referat de evaluare cu 10 zile lucratoare inainte de terminarea perioadei de stagiu, pe care sa-l aduca la cunostinta stagiarului in termen de 3 zile lucratoare.
Raport perioada de stagiu
Actul normativ mai prevede ca in cazul in care inceteaza sau se modifica contractul individual de munca al mentorului, acesta are obligatia de a elabora un raport al perioadei de stagiu parcurse de stagiar pana la acel moment. De acest raport se va tine cont la evaluarea finala pe care o face conducatorul compartimentului. Acesta va putea solicita mentorului si alte documente care au stat la baza elaborarii raportului.
Documentul stabileste, de asemenea, ca stagiarul are dreptul sa primeasca referatul de evaluare si certificatul sau adeverinta de finalizare a stagiului si sa conteste referatul de evaluare, daca este cazul. In acelasi timp, contractele de stagiu incheiate potrivit prevederilor Legii nr. 335/2013 si aflate in derulare isi vor produce efectele pana la expirarea duratei pentru care au fost incheiate.
Perioada de stagiu contribuie la cresterea capacitatii de insertie profesionala a tinerilor absolventi, prin acumularea primei experiente de munca, concomitent cu acomodarea cu rigorile unui loc de munca, cu responsabilitatile si exigentele specifice.
Sursa:
Ministerul Muncii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decizie de numire a persoanei responsabile de hartuire la locul de muncaIntrebare: Ne puteti indruma in ceea ce priveste elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina decizia cu numirea persoanei desemnate pentru hartuirea la locul de munca, precum si cu atributiile acesteia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Numirea unui salariat ca vicepresedinte cu contract de mandat. Situatia contractului individual de muncaIntrebare: Avem un angajat cu contract individual de munca care urmeaza sa fie numit in pozitia de Vicepresedinte al unei subsidiare din grup. In momentul in care se va incheia contractul de mandat ce se intampla cu actualul contract de munca? Este necesara incetarea raporturilor de munca sau contractul va fi doar suspendat pe intreaga perioada a mandatului de Vicepresedinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<