In conformitate cu prevederile art.19 din Legea nr.55/2020, conducatorii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile, prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, precum si in regulamentele-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 867/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii pe durata starii de alerta, avand dreptul sa stabileasca programul de lucru al angajatilor, in conditiile legii.
Neluarea de catre conducatorii serviciilor de asistenta sociala a masurilor stabilite conform art. 5 alin. (1) lit. e), referitoare la adaptarea programului de lucru sau la permanentizarea activitatii constituie contraventie, in conformitate cu prevederile art.65 din Legea nr.55/2020 ai se sanctioneaza cu amenda.
In acest sens, Ministerul Muncii a elaborat proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Art. I – Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 19, se introduce un articol nou, art. 19^1 care va avea urmatorul cuprins:
„Art. 19^1 – (1) In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d), referitoare la masuri de protectie a vietii si pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor, pe perioada starii de alerta, in functie de incidenta cazurilor din judet/localitate, comunicata de comitetul judetean pentru situatii de urgenta si al municipiului Bucuresti, furnizorii de servicii sociale publici si privati solicita personalului din centrele rezidentiale prevazute la art. 19 care, in desfasurarea activitatii, are contact cu persoanele beneficiare, dupa caz:
a) dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 sau vaccinarii cu prima doza, dupa caz;
b) adeverinta emisa de medicul de familie sau medicul curant prin care se certifica existenta unor afectiuni care reprezinta contraindicatie la vaccinare;
c) rezultatul negativ saptamanal pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 in urma efectuarii unui test antigen rapid;
d) dovada ca se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.
(2) Costurile aferente testarii, in vederea prezentarii dovezii prevazuta la alin. (1) lit. c), se suporta de angajat.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru persoanele care nu s-au vaccinat din motive medicale si pentru persoanele care nu au incheiat schema completa de vaccinare/se afla in perioada dintre prima si a doua doza, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti asigura testele antigen rapide necesare testarii acestora.
(4) Neprezentarea de catre angajati, a documentelor prevazute la alin. (1) lit. a)-c), dupa caz, conduce la interzicerea accesului in centrele de servicii sociale, sau, dupa caz, interzicerea desfasurarii activitatilor care presupun contactul cu persoanele beneficiare.
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4), furnizorul de servicii sociale poate dispune, cu acordul angajatului, modificarea temporara, in conditiile legii, a atributiilor din fisa postului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<