Teste COVID-19, obligatorii pentru unii angajati

Ioana Pavel
Ioana Pavel
01 Octombrie 2021
01 Octombrie 2021
Ioana Pavel
Ioana Pavel
angajati centre servicii socialeangajati dovada vaccincentre rezidentiale ingrijire
Teste COVID-19, obligatorii pentru unii angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
In conformitate cu prevederile art.19 din Legea nr.55/2020, conducatorii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile, prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, precum si in regulamentele-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 867/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii pe durata starii de alerta, avand dreptul sa stabileasca programul de lucru al angajatilor, in conditiile legii.
 
Neluarea de catre conducatorii serviciilor de asistenta sociala a masurilor stabilite conform art. 5 alin. (1) lit. e), referitoare la adaptarea programului de lucru sau la permanentizarea activitatii constituie contraventie, in conformitate cu prevederile art.65 din Legea nr.55/2020 ai se sanctioneaza cu amenda.
 
 
In acest sens, Ministerul Muncii a elaborat proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
 
Art. I – Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
 
1. Dupa articolul 19, se introduce un articol nou, art. 19^1 care va avea urmatorul cuprins:
 
„Art. 19^1 – (1) In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d), referitoare la masuri de protectie a vietii si pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor, pe perioada starii de alerta, in functie de incidenta cazurilor din judet/localitate, comunicata de comitetul judetean pentru situatii de urgenta si al municipiului Bucuresti, furnizorii de servicii sociale publici si privati solicita personalului din centrele rezidentiale prevazute la art. 19 care, in desfasurarea activitatii, are contact cu persoanele beneficiare, dupa caz:
 
a) dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 sau vaccinarii cu prima doza, dupa caz;
 
b) adeverinta emisa de medicul de familie sau medicul curant prin care se certifica existenta unor afectiuni care reprezinta contraindicatie la vaccinare;
 
c) rezultatul negativ saptamanal pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 in urma efectuarii unui test antigen rapid;
 
d) dovada ca se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.


(2) Costurile aferente testarii, in vederea prezentarii dovezii prevazuta la alin. (1) lit. c), se suporta de angajat.
 
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru persoanele care nu s-au vaccinat din motive medicale si pentru persoanele care nu au incheiat schema completa de vaccinare/se afla in perioada dintre prima si a doua doza, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti asigura testele antigen rapide necesare testarii acestora.


(4) Neprezentarea de catre angajati, a documentelor prevazute la alin. (1) lit. a)-c), dupa caz, conduce la interzicerea accesului in centrele de servicii sociale, sau, dupa caz, interzicerea desfasurarii activitatilor care presupun contactul cu persoanele beneficiare.
 
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4), furnizorul de servicii sociale poate dispune, cu acordul angajatului, modificarea temporara, in conditiile legii, a atributiilor din fisa postului.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]