Fisa de post asistent medical sef

Fisa de post asistent medical sefFisa de post asistent medical sef 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va prezentam fisa de post pentru un asistent medical sef in 2019, conform PortalInstitutiiPublice.ro:


I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ............

2. Denumirea postului: Asistent Medical Sef
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod: 134201
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4. Departamentul / locatia: Medicina Generala

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Executie
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Doctorului Medicina Generala
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului
Titularul postului acorda asistenta medicului in specialitatea medicina generala si acorda asistenta medicala de urgenta in limitele competentelor profesionale ce È‹i revin. Se asigura de buna gestionare a echipei de asistenti pe care o conduce, oferind suport, sustinere prin metode optime de gestionare a oamenilor si informatiilor.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Competente personale:
- sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
- sa nu aiba antecedente penale
- sa fie apt din punct de vedere medical

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
- este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
- este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii
• sa acorde asistenta medicala È‹n functie de nevoile bolnavului
• sa incheie asigurari de raspundere civila in domeniul medical la o valoare minima a riscului asigurat (prin Hotararea Consiliului national nr. 5/2018 in vigoare din 29 martie)
• sa incheie asigurari de raspundere civila profesionala suplimentara la o valoare minima a riscului asigurat egala cu echivalentul in lei al sumei de 20.000 euro, daca este titular de cabinet practica independent
• sa detina o experienta profesionala de minimum 5 ani  in exercitarea efectiva, legala, neintrerupta si cu norma intreaga a profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa sau a profesiei de asistent medical, daca solicit infiintarea cabinetului de practica independenta (din 29 martie, cand a fost publicata in Monitorul oficial nr. 278/2018, Hotararea nr. 3/2018 )
• sa furnizeze servicii de ingrijiri medicale delegate, pe baza prescriptiilor medicului, precum si servicii de ingrijiri medicale autonome in limita competentelor profesionale dobandite de prestator
• sa furnizeze servicii de ingrijiri medicale cu respectarea protocoalelor sau procedurilor de practica a activitatilor de asistent medical generalist, de moasa si de asistent medical, aprobate prin ordin al ministrului sanatatii
• sa semneze si sa aplice parafa pe toate documentele care atesta activitatile profesionale executate (in cadrul cabinetului de practica independent)
• sa ofere servicii medicale conform competentelor profesionale, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 53/2014
, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
• servicii de ingrijiri medicale autonome, care pot fi prestate in cadrul rolului propriu al asistentului medical generalist, al moasei si al asistentului medical
• servicii de ingrijiri medicale delegate, care pot fi prestate:
• a) exclusiv la prescriptia medicului;
• b) exclusiv la prescriptia medicului, cu conditia ca un medic sa poata interveni in orice moment;
• c) la prescriptia si in prezenta unui medic
 servicii de ingrijiri medicale autonome:
a) stabilirea nevoilor de ingrijiri generale de sanatate si a diagnosticului de ingrijiri de sanatate, planificarea, organizarea interventiilor, elaborarea planului de ingrijire si furnizarea serviciilor de ingrijiri;
b) masurarea, observarea si notarea parametrilor pentru monitorizarea starii de sanatate: temperatura, puls, TA, respiratii, greutate, diureza, scaun;
c) pregatirea fizica a pacientului in vederea aplicarii metodei terapeutice, in concordanta cu normele profesionale si pregatirea psihica a pacientului prin realizarea comunicarii terapeutice;
d) ingrijiri si proceduri care vizeaza asigurarea igienei persoanei si a mediului ambiant;
e) supravegherea igienei si a echilibrului alimentar;
f) supraveghere si ajutor in administrarea medicamentelor noninjectabile, verificarea prizei, urmarirea efectelor si educatia pacientului;
g) alimentatia prin gastrostoma/sonda gastrica;
h) monitorizarea si ingrijirea pacientilor in suport nutritional enteral sau parenteral;
i) monitorizarea eliminarii intestinale si urinare;
j) instalarea pacientului intr-o pozitie in raport cu patologia sau handicapul sau;
k) mobilizarea pacientului pentru prevenirea atrofiei musculare, a anchilozelor cauzate de imobilizare;
l) identificarea semnelor de complicatii care pot sa apara la un pacient cu un dispozitiv de imobilizare (aparat gipsat etc.);
m) toaleta perineala;
n) ingrijirea cavitatii bucale, cu aplicarea de produse nonmedicamentoase;
o) observarea si monitorizarea tulburarilor de comportament;
p) educatia pacientului si a familiei, in functie de specificul patologiei;
q) masuri de profilaxie in functie de specificul patologiei
• servicii de ingrijiri medicale delegate exclusiv la prescriptia medicului:
• administrarea medicamentelor prin injectii (intramuscular, subcutanat, intradermic, intravenos direct) si perfuzii, altele decat cele mentionate la pct. 3.3, excluzand prima injectie sau prima perfuzie
• administrarea medicamentelor pe cale respiratorie;
• administrarea medicamentelor pe mucoase;
• administrarea medicamentelor pe tegumente;
• administrarea medicamentelor per os;
• administrarea medicamentelor pe cale rectala;
• administrarea medicamentelor pe sonda nazogastrica si gastrostoma;
• administrarea medicamentelor pe cale vaginala;
• scarificari si injectii destinate vaccinarilor; testul cutanat la tuberculina;
• montarea cateterului venos periferic pentru perfuzii;
• monitorizarea cateterelor venoase centrale;
• realizarea, supravegherea si reinnoirea de pansamente;
• realizarea si urmarirea pansamentelor specifice;
• ablatia materialului de reparatie cutanata;
• realizarea bandajului de contentie;
• ablatia dispozitivelor de imobilizare si contentie, ablatia pansamentelor medicamentoase, a sistemelor de tamponament si drenaj, cu exceptia drenurilor pleurale si mediastinale;
• montarea sondei gastrice in vederea unui tubaj, de aspirare, de spalare sau de alimentatie gastrica;
• montarea sondei vezicale in vederea prelevarii de urina, de spalatura vezicala, de intubatie, de irigatie sau drenaj a vezicii;
• instilatia intrauretrala, injectia vaginala;
• montarea sondei rectale, efectuarea de clisma cu scop evacuator sau terapeutic, indepartarea de fecaloame;
• ingrijirea si urmarirea unei escare, a unei fistule, a unei stome, ingrijirea si supravegherea unei plastii;
• ingrijirea si supravegherea leziunilor si ulceratiilor;
• ingrijirea si supravegherea plagilor simple/suprimarea firelor suprainfectate;
• ingrijirea si supravegherea plagilor suprainfectate;
• ingrijirea si supravegherea unui pacient intubat sau traheostomizat (schimbarea canulei);
• spalaturi bucofaringiene si aplicarea de produse medicamentoase;
• spalaturi auriculare si instilatii medicamentoase;
• spalaturi oculare si instilatii medicamentoase;
• spalaturi nazale;
• inregistrarea electrocardiografica si electroencefalografica, sub rezerva dispozitiilor pct. 3.4;
• masurarea presiunii venoase centrale;
• montarea sondei de oxigen si urmarirea pacientilor aflati la oxigenoterapie normobara;
• conectarea, urmarirea si deconectarea unui pacient cu dializa renala, peritoneala sau a unui circuit de schimburi plasmatice;
• manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor pulmonare: tapotaj, fizioterapie respiratorie, tuse asistata;
• manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor vasculare ale membrelor inferioare si evitarea escarelor de decubit: mobilizare, masaj, utilizarea colacilor de cauciuc si a rulourilor;
• sangerari;
• recoltari de sange prin punctie venoasa, capilara sau printr-un cateter venos;
• recoltari de sange prin punctie arteriala pentru gazometrie;
• recoltarea exudatului faringian;
• recoltarea sputei prin expectoratie;
• recoltarea de urina;
• recoltarea de materii fecale;
• recoltarea secretiei uretrale la barbat;
• recoltarea secretiei purulente din leziuni;
• recoltarea secretiilor cervico-vaginale;
• introducerea tubului de gaze;
• alte servicii de ingrijiri medicale specifice realizate prin manopere si tehnici insusite de asistentii medicali generalisti certificate prin studii complementare;
• servicii de ingrijiri medicale delegate, exclusiv la prescriptia medicului, cu conditia ca un medic sa poata interveni in orice moment:
• a) injectii si perfuzii de produse de origine umana, necesitand obligatoriu, in prealabil de efectuarea lor, un control de identitate si compatibilitate;
• b) pregatirea, mobilizarea si monitorizarea aparaturii de circulatie extracorporala;
• c) ablatia cateterelor centrale;
• d) aplicarea garoului pneumatic de uz chirurgical;
• servicii de ingrijiri medicale delegate, la prescriptia si in prezenta unui medic:
• a) prima injectie dintr-o serie de alergogene;
• b) primul sondaj vezical la barbat in caz de retentie acuta de urina;
• c) inregistrarea EKG si EEG cu test de efort sau folosirea de medicamente modificatoare;
• d) explorari ale functiei pulmonare, inclusiv teste de efort si provocare;
• e) alte explorari functionale specifice: oscilometrie, fonocardiograma, flebografie, apexograma etc.;
• f) punerea de gipsuri sau alte dispozitive de imobilizare;
• g) utilizarea defibrilatorului;
• 3.5. alte servicii:
• 3.5.1. bazandu-se pe nevoile identificate de sanatate, asistentul medical generalist poate initia, organiza sau participa la actiuni in urmatoarele domenii:
• a) educatie medicala pentru asistentii medicali si alte categorii de personal din reteaua sanitara;
• b) instruire, educatie, prevenire si de screening in domeniul asistentei medicale primare si a comunitatii;
• c) screening, prevenire si educatie cu privire la igiena, sanatate individuala si colectiva;
• d) screening, educatie, prevenire pentru boli cu transmitere sexuala, boli profesionale, boli cu potential endemo-epidemic, practici care creeaza dependenta (alcool, tutun, droguri);
• e) educatie privind comportamentele sexuale;
• f) informare si educatie in domeniile: nutritie, sanatate mentala, folosirea medicamentelor, stresul, obezitatea, boli cardiovasculare, cancer, accidente etc.;
• g) informare si educatie a populatiei pentru adoptarea de comportamente si stiluri de viata sanatoase;
• h) participare la activitati de cercetare multidisciplinara.
• sa raspunda de calitatea actului medical si de procesul de È‹ngrijire al pacientilor
• sa-si asume responsabilitatea actiunii È‹n cadrul urgentelor
• sa È‹ngrijeasca pacientul conform planului de È‹ngrijire, terapeutic, explorari functionale si informeaza medicul È‹n mod sistematic privind evolutia lui
• sa noteze recomandarile facute de medic la vizita È‹n caietul destinat acestui scop, caiet care ramane È‹n permanenta È‹n sectia respectiva
• sa identifice problemele de È‹ngrijire ale pacientilor
• sa stabileasca prioritatile, sa elaboreze si sa implementeze planul de È‹ngrijire si evalueaza rezultatele obtinute pe tot parcursul internarii
• sa observe simptomele si starea bolnavului si sa le È‹nregistreze È‹n fisa asistentei medicale
• sa participe la vizita medicala
• sa desfasoare o activitate intensa de educatie pentru sanatate, È‹n functie de problemele si starea bolnavului internat
• sa observe apetitul pacientilor - supravegheaza distribuirea mesei conform dietei consemnate È‹n Foaia de observatie, desemneaza persoana care alimenteaza pacientii dependenti
• sa asigure monitorizarea specifica a bolnavului conform prescriptiei medicale
• sa respecte secretul profesional si codul de etica al asistentului medical
• sa participe la raportul de garda a asistentelor, anunta problemele existente
• sa raspunda de utilizarea rationala a materialelor consumabile, le deconteaza È‹n registrul de decontari materiale si È‹n fisa de decontari din foaia de observatie
• sa participe la implementarea masurilor de prevenire si combatere a accidentelor de munca
• sa urmareasca asigurarea acordarii È‹ngrijirilor medicale È‹n sectii si compartimente conform principiilor si normelor deontologice;
• sa raspunda de calitatea È‹ngrijirilor medicale acordate È‹n scopul È‹mbunatatirii starii de sanatate a acestora si de buna gestionare a echipei de asistente/ti medicali din subordinea sa
• sa respecte intimitatea fiecarui pacient
• sa respecte programul de lucru si regulamentul de ordine interioara ale unitatii
• sa identifice factorii de risc si participarea la actiunile de evaluare a acestora
• sa supravegheze factorii din mediul de munca si a practicii muncii care ar putea afecta sanatatea muncitorilor
• sa contribuie la selectia criteriilor care vor fi folosite pentru evaluarea propriei experiente profesionale si a oamenilor din subordine
• sa asigure pastrarea ordinii, disciplinei si curateniei la locul de munca si in zonele adiacente acestuia;
• sa respecte masurile de securitate si sanatate la locul de munca;
• sa cunoasca si sa respecte intocmai dispozitiile cu caracter normativ referitoare la munca pe care o indeplinesc, normele de protectie a muncii si PSI avand in vedere ca nu pot fi absolviti de raspundere prin invocarea necunoasterii acestora;
• sa respecte fidelitatea fata de angajator;
• sa nu paraseasca locul de munca fara aprobarea sefului ierarhic;
• sa nu absenteze nemotivat, iar invoirile si concediile fara plata sa fie justificate si anuntate sefului ierarhic;
• sa promoveze si sa intretina relatii de buna intelegere si colaborare cu colegii sau subordonatii;
• sa foloseasca integral timpul de lucru pentru realizarea atributiilor de serviciu;
• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept;
• sa respecte cu strictete procedurile interne referitoare la protectia datelor cu caracter personal, precum si procedurile privind securitatea informatica;
• sa pastreze in conditii de strictete parolele si mijloacele tehnice de acces la datele cu caracter personal pe care le prelucreaza in virtutea atributiilor sale de serviciu;
• nu va divulga nimanui si nu va permite nimanui sa ia cunostinta de parolele si mijloacele tehnice de acces in sistemele informatice pe care le utilizeaza in desfasurarea atributiilor de serviciu;
• nu va copia pe suport fizic niciun fel de date cu caracter personal disponibile in sistemele informatice ale unitatii, cu exceptia situatiilor in care aceasta activitate se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau ierarhic;
• sa interzica in mod efectiv si sa impiedice accesul oricarui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile pe computerul unitatii cu ajutorul caruia isi desfasoara activitatea;
• sa manipuleze datele cu caracter personal stocate pe suport fizic la care are acces in virtutea atributiilor sale cu cea mai mare precautie, atat in ce priveste conservarea suporturilor cat si in ce priveste depunerea lor in locurile si in conditiile stabilite in procedurile de lucru;
• nu va divulga nimanui datele cu caracter personal la care are acces, atat in mod nemijlocit cat si, eventual, in mod mediat, cu exceptia situatiilor in care comunicarea datelor cu caracter personal se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau ierarhic.
• nu va transmite pe suport informatic si nici pe un altfel de suport date cu caracter personal catre sisteme informatice care nu se afla sub controlul unitatii sau care sunt accesibile in afara unitatii, inclusiv stick-uri USB, HDD, discuri rigide, casute de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:

- nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
- sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
- este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;

5.Conditiile de lucru ale postului

a. Desfasurarea activitatii

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Acesta isi desfasoara activitatea in spital/ policlinica

Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
Baze de date

b. Conditii de formare profesionala

 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.

 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

• Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]


III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii – superioare

Experienta in domeniu

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini personale

- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- limba straina;
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte

 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru

Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
                 S-D: ...........................
   
Data

Numele si semnatura titularului postului,      

Numele si semnatura superiorului ierarhic,

A P R O B A T
Director General





de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fisa de post asistent medical sefFisa de post asistent medical sef 2019

Data aparitiei: 06 Februarie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa de post asistent medical sef Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


    Descarca GRATUIT
    “Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
    Rentrop ∧ Straton

     

     

    eNews Resurse Umane

    Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
    Descarcati GRATUIT raportul special

    "Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
     

     


     
    Atentie la TELEMUNCA!
    Cazuri practice, solutii si exemple

    Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

    "Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

    Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
    [x]