Din mai 2016, s-au schimbat regulile in domeniul achizitiilor publice. Aceasta deoarece Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, care abroga OUG 34/2006 a intrat in vigoare.
De asemenea, la data de 2 iunie 2016, au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a acestei legi.
Prin urmare, in conformitate cu acest act normativ, autoritatea care urmeaza sa realizeze achizitii publice are obligatia de a infiinta un compartiment intern specializat in domeniul achizitiilor publice.
In cazul in care structura organizatorica a autoritatii contractante nu permite infiintarea unui compartiment distinct, conducatorul autoritatii contractante are obligatia de a insarcina una sau mai multe persoane din cadrul respectivei autoritati cu indeplinirea atributiilor prevazute pentru compartimentul specializat.
Conducatorul desemneaza persoana sau persoanele respective prin intermediul unui act administrativ.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Asadar, dupa cum precizeaza specialistii Portalcodulmuncii.ro, cadrul legal nu prevede anumite conditii de studii sau specializari, ci faca referire doar la personalul specializat, respectiv persoanele insarcinate sa indeplineasca atributii specifice in acest sens.
Prin urmare, conditiile de studii sau specializarile necesare vor fi stabilite la nivelul autoritatii contractante, cu respectarea conditiilor de legalitate.
Asadar, angajatorul, in calitate de conducator al autoritatii contractante, are dreptul si obligatia de a stabili conditiile de incadrare pentru postul de expert achizitii publice, astfel incat persoana care urmeaza sa fie angajata pe acest post sa detina competentele necesare indeplinirii cerintelor postului.
Astfel de conditii pot include experienta in domeniul achiziilor publice sau specializarea in aceasta activitate.