Autorizarea functionarii din punct de vedere SSM

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In calitate de angajator, aveti obligatia legala ca, inainte de inceperea oricarei activitati, sa obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. Aceasta obligatie este valabila indiferent de locul unde se desfasoara activitatea: la sediul social, la unul dintre sediile secundare sau in afara acestora.

Sanctiune
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei nerespectarea obligatiei legale de a obtine autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform art. 39 alin. (2) din Legea nr. 319/2006.
---

Exista doua modalitati distincte de obtinere a autorizatiei:

1) Prin intermediul Biroului Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului, in baza Legii nr. 359/2004.

2) Prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Munca, in baza Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006.

Cine nu se autorizeaza in baza Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006?

Nu se autorizeaza, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:

a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare."

Cum se obtine autorizatia prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Munca?

1) Dvs., in calitate de angajator, depuneti la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia va desfasurati activitatea urmatoarele documente:
- cerere pentru autorizarea desfasurarii activitatii din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca, pentru activitatile declarate, sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- copii de pe actele de infiintare.

2) Inspectoratul Teritorial de Munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si va elibereaza in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii un certificat constatator.

Cum se pastreaza autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca?

Pentru a va pastra autorizatia de functionare si, deci, pentru a va putea desfasura activitatea, trebuie sa cunoasteti si sa respectati prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. In caz contrar, cu ocazia controalelor pe linie de securitate si sanatate in munca, inspectorii de munca pot dispune sistarea activitatii si, respectiv, pot propune Inspectoratului Teritorial de Munca inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 03 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Autorizarea functionarii din punct de vedere SSM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]