Ordonanta nr. 3 din 17 ianuarie 2007

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

  ORDONANTA nr. 3 din 17 ianuarie 2007

privind unele masuri financiar-fiscale din domeniul protectiei sociale

ORDONANTA nr. 3 din 17 ianuarie 2007

privind unele masuri financiar-fiscale din domeniul protectiei sociale


EMITENT: GUVERNUL;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 67 din 29 ianuarie 2007;

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.1 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

ART. I

Articolul 2 din Legea nr. 482/2006 privind acordarea de trusouri pentru nou-nascuti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.028 din 27 decembrie 2006, se modifica dupa cum urmeaza:

"Art. 2. - Fondurile necesare pentru acordarea trusoului pentru nou-nascuti, precum si pentru cheltuielile cu transmiterea drepturilor prevazute de prezenta lege se asigura prin transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale, prevazute in bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei."

ART. II

Pentru asigurarea in anul 2007 a fondurilor necesare aplicarii Legii nr. 482/2006, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca, la propunerea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor acestei legi in structura bugetului de stat si a bugetului Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pe anul 2007.

ART. III

(1) Pentru copiii nascuti in perioada ianuarie-mai 2007, autoritatile administratiei publice locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv ale comunelor, oraselor si municipiilor, dupa caz, denumite in continuare autoritatile administratiei publice locale, vor acorda beneficiarilor contravaloarea in lei a trusoului pentru nou-nascuti prevazut de Legea nr. 482/2006.

(2) Contravaloarea trusoului pentru nou-nascuti se acorda la cererea scrisa a oricaruia dintre parintii firesti ai copilului sau, in cazul in care acestia nu sunt in masura sa solicite acest drept, prin imputernicit ori la cererea reprezentantului legal al copilului desemnat in conditiile legii.

(3) Cererea prevazuta la alin. (2) se intocmeste de oricare dintre parintii firesti, de imputernicitul acestora sau de reprezentantul legal al copilului si este insotita de copia certificatului de nastere ori, dupa caz, a extrasului de nastere, precum si de declaratia pe propria raspundere a persoanei care semneaza cererea ca nu a solicitat acest drept in alta localitate.

(4) Cererea de acordare a sumelor prevazute la alin. (1) se depune si se inregistreaza la autoritatile administratiei publice locale in a caror raza teritoriala domiciliaza parintele sau, dupa caz, in care a fost inregistrata nasterea copilului, pana cel tarziu la data de 15 iunie 2007.

(5) Aprobarea acordarii sumelor prevazute la alin. (1) se realizeaza prin dispozitie scrisa a autoritatii administratiei publice locale prevazute la alin. (4) in termen de maximum 5 zile de la depunerea cererii.

(6) In termenul prevazut la alin. (5), autoritatile administratiei publice locale comunica beneficiarilor aprobarea dreptului, precum si modalitatea de plata a acestuia.

(7) Sumele reprezentand contravaloarea trusoului se platesc de autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (4) in termen de maximum 30 de zile de la depunerea cererii de catre solicitant.

(8) Pe baza dispozitiei prevazute la alin. (5), autoritatile administratiei publice locale intocmesc situatii centralizatoare care se transmit directiei de munca, solidaritate sociala si familie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in prima zi a saptamanii urmatoare pentru saptamana precedenta.

(9) Pe baza situatiei centralizatoare prevazute la alin. (8), in termen de doua zile de la primirea acesteia, directia de munca, solidaritate sociala si familie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, intocmeste un borderou cu situatiile centralizatoare, la nivelul judetului, pe baza caruia solicita Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei necesarul de credite bugetare in vederea platii contravalorii trusoului si a cheltuielilor de transmitere a dreptului.

(10) Situatia centralizatoare prevazuta la alin. (8) constituie document justificativ de plata si se redacteaza in sistem electronic, fara modificari manuale sau alte vicii de forma ori de fond.

ART. IV

In anul 2007, autoritatile administratiei publice locale vor finaliza pana la 31 mai procedurile prevazute de lege pentru achizitionarea bunurilor ce vor constitui trusoul pentru nou-nascuti prevazut de Legea nr. 482/2006.

ART. V

(1) Incepand cu anul 2007, cotele de contributii de asigurari sociale stabilite prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2007 nr. 487/2006 nu mai cuprind cota de contributie pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate prevazuta de legislatia in vigoare.

(2) Cota de 2% prevazuta de art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 487/2006 reprezinta cota contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj, diminuata conform art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, si nu include cota contributiei de 0,25% datorata de angajatori la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.

(3) In anul 2007, contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj datorata de angajatorii care nu beneficiaza de prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006, cu modificarile ulterioare, este de 2,25%.

ART. VI

In aplicarea prezentei ordonante, pot fi elaborate instructiuni care se aproba prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului administratiei si internelor.

ART. VII

Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


PRIM-MINISTRU

CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:

Ministrul muncii,

solidaritatii sociale si familiei,

Gheorghe Barbu


Ministrul administratiei

si internelor,

Vasile Blaga

Ministrul finantelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucuresti, 17 ianuarie 2007.

Nr. 3.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 02 Februarie 2007
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ordonanta nr. 3 din 17 ianuarie 2007 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]