Intrebare:
Daca un salariat cu contract individual de munca suspendat conformart. 50 lit. e) din Codul muncii (pentru o perioada de 4 ani) indeplineste in aceasta perioada conditiile de pensionare pentru limita de varsta, cum se procedeaza pentru ca salariatul respectiv sa poata iesi la pensie?
Raspuns:
Avand in vedere faptul ca in baza dispozitiilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, pensionarea pentru limita de varsta se acorda la cererea persoanei indreptatite, a mandatarului, tutorelui sau, dupa caz, curatorului acestuia, unitatea angajatoare nu are nici o obligatie legata de depunerea dosarului de pensionare al salariatului, asa cum reglementa legislatia anterioara.
Salariatul dvs. va trebui sa depuna la casa teritoriala de pensii din raza teritoriala a domiciliului sau dosarul de pensionare. Acesta va cuprinde:
● cererea titularului
● carnetul de munca (original si copie)
● alte adeverinte privind stabilirea vechimii in munca care nu a fost inregistrata in carnetul de munca (dupa caz)
● livretul militar (dupa caz)
● diploma studii superioare (dupa caz)
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
● adeverinta din care sa rezulte conditiile de munca speciale sau deosebite (dupa caz).
Admiterea sau respingerea cererii de pensionare se face prin decizie a casei eritoriale de pensii in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii, care se comunica solicitantului.
La momentul comunicarii deciziei de pensionare pentru limita de varsta, contractul individual de munca suspendat la unitatea dvs. va inceta de drept in baza art. 56 lit. d) din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.