Administrator indemnizat in baza unui contract de administrare - plata indemnizatiei, cotele de contributii, statulde plata - iulie '06

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare:

              Avem un contract de administrare a comapaniei cu o persoana desemnata ca administrator prin A.G.A. Conform acestui contract persoana ar trebui sa primeasca o indemnizatie lunara bruta in valoare de 100 Euro pe luna. Cum se face plata acestei indemnizatii? Se face stat de plata separat pentru aceste drepturi? Care sunt contributille datorate? Sunt cumva contributiile de sanatate (6.5%) si impozitul pe venit 16%?
             Mentionam ca persoana respectiva este de asemenea si membru al comitetului de audit si nu este angajat (cu contract de munca) al companiei.

Raspuns:

               In cazul administratorului indemnizat care presteaza activitatea in baza unui contract de adminstrare, va recomandam sa intocmiti un stat de plata separat, avand in vedere natura veniturilor realizate de acesta.
               Indemnizatia cuvenita administratorului reprezinta un venit asimilat salariului in vederea impunerii, in acceptiunea legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pe cale de consecinta veti retine pentru acest venit cota de impunere de 16% (cota de 16% se va aplica asupra bazei de calcul determinata ca diferenta intre venitul brut si contributiile obligatorii ale contribuabilului).
                Asa cum ati intuit deja, administratorul va plati CASS lunar de 6,5% pe venitul realizat in baza contractului de administrare (unitatea are in acest caz obligatia retinerii si virarii contributiei), potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
                In temeiul aceluiasi act normativ, unitatea va plati 7% CASS prin raportare la fondul special din care este platita indemnizatia administratorului.


In situatia in care respectivul administrator nu are calitatea de angajat in baza unui contract individual de munca sau nu este pensionat potrivit Legii nr. 19/2000 (cu exceptia pensionarilor de invaliditate gr. III), va trebui sa platesca si contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in cuantum de 0,75% asupra indemnizatiei prevazuta in contractul de administrare.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 05 Iulie 2006
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Administrator indemnizat in baza unui contract de administrare - plata indemnizatiei, cotele de contributii, statulde plata - iulie '06 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]