Protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate - 8 iunie '06

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate

In vederea realizarii controlului activitatii de mediere agentii de ocupare a fortei de munca au obligatia sa detina si sa prezinte, In original, contractul incheiat cu angajatorul din strainatate, certificat de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si urmatoarele documente personale, in original sau in copie, dupa caz, ale cetatenilor romani trimisi sa lucreze In strainatate:

a) actul de identitate;
b) pasaportul, paginile cu fotografia si cu viza;
c) carnetul de munca din care sa rezulte ca i-a incetat activitatea in tara, in conditiile legii;
d) acte de calificare;
e) certificatul de sanatate;
f) contractul de mediere;
g) contractul individual de munca, In limba romana;
h) certificatul de cazier judiciar;


i) dovada emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei, din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictia legala de a parasi localitatea ori alte limitari ale exercitarii dreptului la libera circulatie in afara granitelor tarii.
j) dovada emisa de Serviciul Public pentru Asistenta Speciala/primar, din care sa rezulte ca parintii/parintele solicitanti/solicitant de locuri de munca in strainatate au/a notificat acestora intentia de a lucra in strainatate.

In aplicarea acordurilor, conventiilor, intelegerilor, aranjamentelor si protocoalelor in domeniul circulatiei fortei de munca la care Romania, Guvernul Romaniei sau ministerul de resort, dupa caz, este parte, care contin prevederi referitoare la documentele solicitate, vor prevala prevederile acestor acorduri, conventii, intelegeri, aranjamente si protocoale.

Agentii de ocupare a fortei de munca au obligatia sa pastreze timp de 3 ani de la incetarea raporturilor de munca ale cetatenilor romani in strainatate toate documentele prevazute mai sus.

( Hotararea Guvernului nr. 683 din 31 mai 2006 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 384/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 1 iunie 2006)

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 12 Iunie 2006
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate - 8 iunie '06 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]