Va reamintim ca nu exista o forma standard a fiselor de post, aceasta fiind intocmita de catre fiecare angajator pentru posturile din structura organizatorica, in raport cu nevoile sale si cu respectarea prevederilor legale.
In general, descrierea postului trebuie astfel elaborata, incat sa acopere urmatoarele elemente ale postului:
- denumirea postului;
- obiectivele postului;
- nivelul ierarhic;
- superiorul direct;
- relatiile organizatorice;
- sarcinile-cheie;
- autoritatea acordata, marja de autonomie, limitele de competenta;
- resursele disponibile;
- principalele cerinte (pregatire, experienta, aptitudini, atitudini etc.).
Un expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene este responsabil cu monitorizarea proiectelor implementate si cu identificarea celor mai bune cai de accesare a fondurilor europene.
Fisa postului pentru expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene
Fisa postului pentru expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene, conform
PortalCodulMuncii:
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 242213
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Administrativ
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului:
Executie
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Administratorului.
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene este responsabil cu monitorizarea proiectelor implementate si cu identificarea celor mai bune cai de accesare a fondurilor europene.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
• sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de comunicare etc.);
• sa nu aiba antecedente penale.
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariu de baza.
• este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
• este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
• sa planifice sarcinile de lucru
• sa stabileasca documentele necesare depunerii cererii de finantare cu responsabilitate, seriozitate si rigurozitate, in functie de sectorul de activitate vizat de proiect si de linia de finantare aferenta proiectului, respectand legislatia in vigoare
• sa identifice grupurile tinta eligibile
• sa colaboreze cu organele abilitate identifica conditiile de aplicare cu operativitate, spirit de observatie si responsabilitate, indiferent de contextul in care se desfasoara actiunea, conform legislatiei in vigoare si normelor de aplicare specifice tipului de proiect
• sa previna declansarea conflictelor in cadrul colectivului
• sa respecte relatiile de munca, conform cerintelor procedurale stabilite
• sa asigure satisfactia beneficiarului cu oportunitate
GHID 250 de modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum sa organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs., detalii AICI >>>
• sa rezolve evenimentele neprevazute, in conformitate cu cerintele clientului
• sa analizeze contextul de derulare a proiectului cu responsabilitate, persuasiune si operativitate, in acord cu dorintele clintului si previziunile de dezvoltare ale acestuia, prin raportare la legislatia in vigoare
• sa analizeze conditiile financiare cu rigurozitate, responsabilitate si seriozitate tinand cont de posibilitatile financiare ale clientului si respectand normele de aplicare specifice.
• sa hotarasca perioada de indeplinire a sarcinilor;
• sa fie capabili sa se documenteze in vederea elaborarii proiectelor Identifica nevoia impreuna cu clientul cu acuratete si rigurozitate, tinand cont de oportunitatile oferite de fondul vizat si avand in vedere tipurile de nevoi si incadrarea acestora in programele aferente
• sa monitorizeze implementarea proiectului
• sa stabileasca parteneriate pentru intampinarea dorintelor beneficiarului, respectand legislatia in vigoare la nivel national si european
• sa monitorizeze calcularea corecta a bugetului proiectului
• sa formuleze propuneri de activitati cu responsabilitate si seriozitate tinand cont de experienta organizationala a clientului in domeniul abordat, de nevoile acestuia si de cerintele legislative din domeniu
• sa stabileasca necesarul de parteneriat cu rigurozitate si responsabilitate
• sa analizeze programele lansate, identificand noi oportunitati pentru dezvoltarea proiectului
• sa schiteze ideea de proiect, conform cerintelor si respectand legislatia in vigoare
• sa stabileasca eligibilitatea ideii de proiect
• sa redacteze prezentarea proiectului conform formatului specificat in Ghidul aplicantului si avand in vedere regulamentele nationale si europene
• sa lanseze propunerea de proiect potentialilor parteneri
• sa negocieze conditiile de asociere in conditii de concentrare maxima, cu flexibilitate, profesionalism si tact in functie de disponibilitatea fiecarui partener, de rolul asumat in proiect, de capacitatea financiara a partenerilor, de raportul calitate-pret
• sa alcatuiasca echipa initiala a proiectului
• sa identifice informatii necesare
• sa colecteze informatii de la parteneri cu minutiozitate, persuasiune si atentie
• sa redacteze capitolele si anexele din cererea de finantare in functie de tipul programului accesat, de activitatile stabilite cu partenerii din proiect, de specificatiile prevazute in Ghidul aplicantului, folosind limbajul adecvat si forma ceruta
• sa supuna aprobarii forma provizorie a proiectului
• sa redacteze forma finala a proiectului
• sa transmita forma finala a proiectului autoritatii contractante, in concordanta cu cele prezentate in cererea de finantare
• sa gaseasca solutii pentru problemele frecvente care apar in legatura cu rezolvarea sarcinilor de serviciu si a celor personale si interpersonale;
• sa verifice indeplinirea sarcinilor;
• sa prezideze intalniri cu persoanele din subordine si sa ia parte la intruniri cu managerul general;
• sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm, tact in relatiile de serviciu;
• sa raspunda la toate solicitarile venite din partea conducerii pentru indeplinirea unor sarcini conform fisei postului;
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• angajatul trebuie sa utilizeze, potrivit instructiunilor de utilizare a substantele periculoase, instalatiilor, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele de lucru;
• sa acorde ajutor atat cat este rational posibil oricarui alt salariat aflat intr-o situatie de pericol;
• angajatul va desfasura activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericole de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alte persoane, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii primita de la angajatorul sau;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alte personae din institutie;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti participanti.
• sa informeze de indata conducerea despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
Restrictii
• nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
• sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
• este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5. Conditiile de lucru ale postului
• Desfasurarea activitatii - birouri; teren.
• Conditii de formare profesionala - Participa la diverse traininguri, conferinte
• Apt din punct de vedere medical si psihologic
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
- deplina pentru personalul din subordine
- colaboreaza cu personalul ierarhic superior
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii superioare.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Caracteristici personale
• rapiditate in reactii si judecata;
• abilitate de a improviza;
• creativitate;
• capacitate de adaptare rapida
• lucru individual, dar si in echipa
• punctualitate
• operativitate
• spirit de observatie
• responsabilitate
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General