Cum pot angajatorii sa evite deficitul de personal

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
11 Noiembrie 2021
11 Noiembrie 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
Cum pot angajatorii sa evite deficitul de personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Deficitul de personal reprezinta un impediment pentru orice angajator, de aceea, pentru a se asigura ca subalternii competenti si experimentati nu vor cauta alt loc de munca, firmele pot apela la anumite masuri. Asadar, angajatorii isi pot stabili un plan pe termen lung, cu ajutorul caruia sa le ofere salariatilor atat siguranta profesionala, cat si cea financiara. Iata cateva dintre masurile la care pot apela companiile. 

Zile suplimentare de concediu si un program flexibil

Ca sa se asigure ca angajatii lor nu vor fi suprasolicitati din cauza volumului mare de munca, a proiectelor cu un deadline scurt, din cauza orelor suplimentare sau a turelor pe timp de noapte sau weekend, angajatorii pot compensa aceste aspecte. Mai precis, acestia le pot oferi subalternilor zile in plus de concediu, ca sa se refaca. De asemenea, un alt aspect important este programul de lucru. Asadar, salariatii ar putea beneficia de optiunea lucratului de acasa, adica intr-un mediu placut si relaxat, de unde sa isi desfasoare activitatea profesionala, fara sa fie nevoiti sa mai respecte anumite rigori. 

Pastrarea angajatilor competenti si experimentati

Angajatii competenti si experimentati sunt un factor important atunci cand vine vorba de progresul oricarei companii. De aceea, ca angajatorul sa se asigure ca acestia vor ramane in cadrul firmei pana la varsta de pensionare, le poate oferi un pachet salarial avantajos cu ajutorul caruia sa ii determine sa nu isi caute un alt loc de munca. In plus, pentru ca salariatii respectivi au acumulat multi ani in campul muncii, angajatorul le-ar putea facilita activitatea profesionala prin intermediul altor beneficii. De exemplu, sa le ofere un volum de munca redus, bonusuri de performanta, decontarea transportului sau o functie de conducere. 

Traininguri si cursuri de specializare

Trainingurile si cursurile de specializare reprezinta o investitie pe care angajatorul o face in propriii angajati cu scopul ca acestia sa dobandeasca noi cunostinte in domeniul lor de activitate si sa evolueze profesional. Astfel, e putin probabil ca salariatii respectivi sa isi doreasca sa paraseasca firma odata ce compania isi arata interesul fata de parcursul lor profesional, deci se simt apreciati. Drept urmare, dupa terminarea acelor cursuri, subalternii vor putea sa isi eficientizeze activitatea si sa primeasca pe mana proiecte cat mai diverse, ca sa scape de rutina. 

Externalizarea anumitor servicii

In cazul in care anumiti angajati nu mai fac fata volumului mare de munca, angajatorul poate apela, fie temporar, fie pe o perioada nedeterminata, la serviciile unei firme specializate intr-un anumit domeniu de activitate. Astfel, angajatii vor primi ajutor extern si vor scapa de acele activitati din cauza carora pierdeau timp pretios. Personalul va deveni mai relaxat, iar intre timp se pot ocupa de alte proiecte. Drept urmare, activitatea profesionala se va eficientiza, iar companiile vor reduce din costuri. 


Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care firmele le pot lua in considerare atunci cand isi doresc sa previna deficitul de personal. Cu siguranta, ca sa ii pastreze in cadrul companiei, angajatorul trebuie sa isi motiveze constant angajatii prin intermediul beneficiilor si sa le ofere cele mai bune conditii de munca. Pentru ca, pe langa maririle salariale sau bonusurile de performanta, salariatii au nevoie si de un mediu relaxant unde sa isi desfasoare activitatea profesionala, pentru a nu se simti stresati. Mai precis, angajatorul trebuie sa tina cont de anumite aspecte de organizare, precum oferirea unui sediu dotat corespunzator, care sa le ofere salariatilor siguranta si confort. 


Pe de alta parte, este important ca angajatii sa se simta apreciati, atat din punct de vedere financiar, cat si profesional, iar angajatorul sa ia in considerare parerile si doleantele fiecarui angajat. Astfel, angajatorul se va asigura ca personalul va ramane cat mai mult timp in cadrul companiei si nu va pierde salariati experimentati, care isi fac treaba in mod constant. 


Sursa foto: shutterstock.com 

 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]