Etape pentru a beneficia de asistenta acordata de ANAF

etape consultanta asistenta anafpasi contribuabili asistenta anafOrdinul nr. 1233/2021
Etape pentru a beneficia de asistenta acordata de ANAF
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
In Monitorul Oficial nr. 998 din 19 octombrie a fost publicat Ordinul nr. 1233 pentru aprobarea Procedurii de indrumare si asistenta a contribuabililor/platitorilor, acordate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si de coordonare metodologica a activitatii de aplicare unitara a legislatiei fiscale si procedural fiscale desfasurate de structurile de asistenta contribuabili, precum si in domeniul tehnologiei informatiei
 
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice alta dispozitie contrara privind indrumarea si asistenta contribuabililor acordate de catre organul fiscal central isi inceteaza aplicabilitatea.
 
De retinut! Solicitarile contribuabililor/platitorilor inregistrate anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin se solutioneaza potrivit procedurii aplicabile la data inregistrarii.
 
Consultantul fiscal Ionut Jinga a prezentat, pentru PortalContabilitate.ro, PROCEDURA de indrumare si asistenta a contribuabililor/platitorilor, acordate de catre ANAF:
 
Dispozitii generale
 
1. Indrumarea si asistenta contribuabililor/ platitorilor se realizeaza de catre organul fiscal competent in administrarea creantelor, ale respectivului contribuabil/platitor, prin intermediul structurilor proprii cu atributii in domeniul asistentei contribuabililor/platitorilor.
 
2. Coordonarea metodologica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in legatura cu activitatea de aplicare unitara a legislatiei din domeniul fiscal, nefiscal, contabil, procedural fiscal, desfasurata de serviciile de asistenta contribuabili din cadrul ANAF, se realizeaza de Ministerul Finantelor,  prin:
 
a) emiterea de opinii referitoare la punctele de vedere formulate de Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, denumita in continuare DGAC, sau de alte structuri ale aparatului central al ANAF, cu informarea DGAC, in baza solicitarilor formulate de contribuabili/platitori sau din oficiu;
b) indrumarea, atunci cand situatia impune, in vederea aplicarii legislatiei fiscale, din oficiu sau la solicitarea ANAF, dupa caz.
 
3. Coordonarea structurilor din cadrul MF si ANAF privind indrumarea si asistenta contribuabililor/platitorilor in domeniul tehnologiei informatiei este realizata de catre Centrul National pentru Informatii Financiare, denumit in continuare CNIF.
 
Indrumarea si asistenta contribuabililor/platitorilor in domeniul tehnologiei informatiei se realizeaza de catre Centrul National pentru Informatii Financiare prin serviciul helpdesk si calitatea serviciilor TIC.
 
4. In sensul pct. 1, contribuabil/platitor reprezinta orice persoana care adreseaza cereri de indrumare si asistenta conform prezentei proceduri.
 
5. In scopul acordarii de catre organul fiscal de indrumare si asistenta, contribuabilii/platitorii prezinta in mod corect si complet situatia pentru care solicita indrumare si asistenta, raspunsul la solicitarile acestora producand efecte in limita si in conditiile stabilite de art. 6 din Codul de procedura fiscala.
 
6. Opinia emisa de organul fiscal competent se bazeaza exclusiv pe situatia de fapt descrisa de contribuabil/platitor, este aplicabila operatiunii descrise doar in masura in care aceasta este afectata realizarii unui scop licit si moral si poate produce efecte numai in cazul in care sunt respectate principiile generale de conduita in administrarea creantelor fiscale si de aplicare a prevederilor legislatiei fiscale.
 
(....)
 
Indrumarea si asistenta contribuabililor
 
1. Indrumarea si asistenta contribuabililor/ platitorilor constau in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii declarative/de plata si/sau fiscale/contabile.
 
2. Sfera activitatii de indrumare si asistenta a contribuabililor/ platitorilor cuprinde domeniul legislatiei fiscale, precum si domeniul tehnologiei informatiei. In cadrul domeniului fiscal, sfera activitatii de indrumare si asistenta a contribuabililor/platitorilor cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si alte creante fiscale administrate de ANAF, prin structurile de specialitate cu atributii de administrare a creantelor fiscale, inclusiv structurile subordonate.
 
3. Indrumarea si asistenta oferite contribuabililor/platitorilor nu includ furnizarea de informatii care se incadreaza in una dintre categoriile urmatoare:
 
a) informatii de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) informatii prin care se sugereaza sau se prezinta modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;
c) informatii care contravin secretului fiscal;
d) informatii solicitate in perioada in care contribuabilul este supus controlului fiscal si in legatura cu impozitele, taxele, contributiile si alte venituri ale bugetului general consolidat care fac obiectul controlului fiscal;
e) informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
f) informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul litigiilor aflate pe rolul instantelor judecatoresti sau asupra carora se efectueaza cercetari penale sau disciplinare;
g) elaborarea de monografii contabile solicitate de operatorii economici; h) informatii care nu intra in sfera de competenta a MF si/sau ANAF;
i) materiale de presa sau pentru uz didactic, cum sunt, fara a se limita la, cele pentru lucrari de licenta, proiecte de cercetare, master, doctorat;
j) alte informatii a caror furnizare este interzisa, conform legislatiei in vigoare.
 
4. Cererile formulate de catre contribuabili/platitori in vederea acordarii indrumarii si asistentei includ in mod obligatoriu datele de identificare prevazute la art. 1 pct. 40 din Codul de procedura fiscala, respectiv numele si prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice/entitatii fara personalitate juridica, dupa caz, domiciliul fiscal, precum si codul de identificare fiscala. In cazul nerezidentilor, cererile contin si numarul de identificare fiscala alocat in statul de rezidenta, adresa din statul de rezidenta si datele de identificare ale reprezentantului fiscal, daca exista un asemenea reprezentant.

Mai multe detalii pe PortalContabilitate.ro >>

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
etape consultanta asistenta anafpasi contribuabili asistenta anafOrdinul nr. 1233/2021

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Etape pentru a beneficia de asistenta acordata de ANAF Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Kurzarbeit. Posibilitatea de a acorda salariatilor cadouri si bonusuriIntrebare: In luna decembrie 2021 aplicam programul kurzarbeit pentru 10 persoane, astfel ca timpul de lucru pentru acestia se reduce la 88 de ore din 176. Distribuirea este facuta astfel: in perioada 2-16 decembrie, 10 salariati sunt pe programul kurzarbeit, ceilalti 35 lucreaza normal. Urmatoarele 11 zile: 17 - 31 decembrie intreaga firma este in concediu de odihna. Cu ocazia Craciunului compania doreste sa acorde salariatilor si copiilor acestora tichete cadou in valoare de 150 lei de persoana (salariat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediu medical. Venituri realizate si la alt angajator in ultimele 6 luni. Stabilirea bazei de calculIntrebare: Avem un salariat care a fost incadrat incepand cu 1 septembrie care are indeplinita conditia de stagiu pentru concediu medical. La vechiul angajator a avut salariul de incadrare de 4500 RON lunar pentru lunile mai la august 2021 inclusiv , dupa care la noi incepand cu 1 septembrie are salariu de incadrare de 8200 RON lunar. Care este baza de calcul a indemnizatiei de concediu medical acordat in luna noiembrie ac? Media se face tinand seama de salariul de incadrare la ultimul angajator sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]