Modul de interactionare al PFA-urilor cu autoritatile fiscale, de-a lungul activitatii, se va modifica semnificativ, iar schimbarea este in favoarea persoanelor fizice autorizate. Conform proiectului, dupa inregistrare, PFA-urile vor comunica, de-a lungul activitatii, cu un singur organ fiscal, fie ca vorbim de obtinerea unor certificate sau de depunerea unor declaratii.
Proiectul de OUG pentru modificarea Codului de procedura fiscala ofera astfel o noutate esentiala pentru persoanele care au forma juridica in regim de PFA. Activitatea economica a PFA-ului va fi „supravegheata” astfel de un singur organ fiscal, din raza teritoriala unde PFA-ul are domiciliul ca persoana fizica, inclusiv in situatia in care domiciliul fiscal al PFA-ului nu coincidei cu cel al persoanei fizice care detine PFA-ul.
Noul proiect isi propune o mai buna comunicare cu contribuabilul persoana fizica, „in sensul ca pe toate domeniile de activitate ale ANAF acesta va fi administrat printr-un singur organ fiscal, cu exceptia inregistrarii fiscale. Astfel, contribuabilul va avea ca punct de legatura cu administratia fiscala un singur organ fiscal, fata de situatia actuala, cand trebuie sa se adreseze unuia sau mai multor organe fiscale, in functie de sediul unde isi desfasoara activitatea”, se arata in Nota de fundamentare.
PFA-ul va avea desemnat un singur organ fiscal
Aceasta schimbare este binevenita in conditiile in care, in prezent, orice PFA e nevoit sa se adreseze fie unor institutii diverse, birouri diferite sau departamente distincte pentru a rezolva problemele sau pentru a-si indeplini obligatiile fiscale si declarative care tin de activitatea PFA-ului. In teorie, organul fiscal desemnat PFA-ului ar putea avea rolul similar celui detinut de ofiterul de credit al unei banci, cel care va fi contactat de persoana care a facut imprumutul cand va dori sa obtina informatii cu privire la credit, sa faca anumite modificari etc.
La polul opus, exista beneficii si pentru ANAF, in conditiile in care un singur organ desemnat pentru activitatea totala a unui PFA inseamna ca vor exista informatii complete si urmarirea indeaproape a activitatii. In schimb, acest lucru ar putea insemna si ca PFA-ul ar putea face mai putine greseli in activitatea sa, avand o relatie directa si simplificata cu angajatul ANAF.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contestatie documente cercetare accident de muncaIntrebare: Intrebarea initiala: Un angajat a fost la spital in data de 9 01.205 si a declarat ca in data de 8 s ar fi lovit, un palet s ar fi inclinat si l ar fi strans putin la torace, lucru pe care ni l a adus la cunostinta in data de 20.01.2025. Mentionez ca de atunci a stat nemotivat acasa, venind la munca doar in data de 15.01.2025, ziua de salariu, ca mai apoi in 20 sa ne declare scris si verbal ce ar fi patit... Am inceput cercetarea acestei asa zise accidentari si colegul cu care lucra impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Transferul intreprinderii. Cumul de functii la cedent si cesionarIntrebare: Preluam prin fuziune prin absorbtie niste salariati de la o intreprindere-unitate cedenta, proces care se incheie in vara. Intre timp am angajat cu contract partial unul din salariatii de la unitatea cedenta. Este posibil sa mai procedam asa cu 1, 2 salariati. Intrebarea mea este urmatoarea: Stiu ca transferul salariatilor de la unitatea cedenta se face astfel (in temeiul actului juridic): De catre unitatea cedenta in Revisal/Mutare contracte/Transfer contracte DE catre noi cei care preluam in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<