PFA-urile vor avea un singur organ fiscal desemnat

pfa organ fiscal desemnatpfa anaf proiect ougsediul pfa comunicare anaf
PFA-urile vor avea un singur organ fiscal desemnat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Modul de interactionare al PFA-urilor cu autoritatile fiscale, de-a lungul activitatii, se va modifica semnificativ, iar schimbarea este in favoarea persoanelor fizice autorizate. Conform proiectului, dupa inregistrare, PFA-urile vor comunica, de-a lungul activitatii, cu un singur organ fiscal, fie ca vorbim de obtinerea unor certificate sau de depunerea unor declaratii. 
 
Proiectul de OUG pentru modificarea Codului de procedura fiscala ofera astfel o noutate esentiala pentru persoanele care au forma juridica in regim de PFA. Activitatea economica a PFA-ului va fi „supravegheata” astfel de un singur organ fiscal, din raza teritoriala unde PFA-ul are domiciliul ca persoana fizica, inclusiv in situatia in care domiciliul fiscal al PFA-ului nu coincidei cu cel al persoanei fizice care detine PFA-ul. 
 
 
Noul proiect isi propune o mai buna comunicare cu contribuabilul persoana fizica, „in sensul ca pe toate domeniile de activitate ale ANAF acesta va fi administrat printr-un singur organ fiscal, cu exceptia inregistrarii fiscale. Astfel, contribuabilul va avea ca punct de legatura cu administratia fiscala un singur organ fiscal, fata de situatia actuala, cand trebuie sa se adreseze unuia sau mai multor organe fiscale, in functie de sediul unde isi desfasoara activitatea”, se arata in Nota de fundamentare.
 

PFA-ul va avea desemnat un singur organ fiscal

Aceasta schimbare este binevenita in conditiile in care, in prezent, orice PFA e nevoit sa se adreseze fie unor institutii diverse, birouri diferite sau departamente distincte pentru a rezolva problemele sau pentru a-si indeplini obligatiile fiscale si declarative care tin de activitatea PFA-ului. In teorie, organul fiscal desemnat PFA-ului ar putea avea rolul similar celui detinut de ofiterul de credit al unei banci, cel care va fi contactat de persoana care a facut imprumutul cand va dori sa obtina informatii cu privire la credit, sa faca anumite modificari etc. 
 
La polul opus, exista beneficii si pentru ANAF, in conditiile in care un singur organ desemnat pentru activitatea totala a unui PFA inseamna ca vor exista informatii complete si urmarirea indeaproape a activitatii. In schimb, acest lucru ar putea insemna si ca PFA-ul ar putea face mai putine greseli in activitatea sa, avand o relatie directa si simplificata cu angajatul ANAF. 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfa organ fiscal desemnatpfa anaf proiect ougsediul pfa comunicare anaf

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 August 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


PFA-urile vor avea un singur organ fiscal desemnat Nota: 3.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Primirea la munca a strainilor. Obligativitatea avizului de angajareIntrebare: In ultima vreme au inceput sa ne plece din cadrul companiei multi angajati din tari non UE, care fie fug si nu mai reusim sa dam de ei, fie pleaca la alt angajator. Ce alta solutie ar exista sa fie angajatii nostri, insa nu cu contract individual de munca, sa nu facem toate demersurile in obtinerea avizului de angajare etc. si ce implicatii ar fi pentru ei, cat si pentru noi ca angajator (relatia cu ITM, IGI, taxe etc).
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Diurna. Activitate prestata pentru diverse lucrari in alta localitateIntrebare: Pot acorda diurna angajatilor care se deplaseaza zilnic in Judetul Ilfov pentru diverse lucrari (proiect de 50 zile) la o distanta de 7 km fata de Bucuresti (sediul social) si ce acte ar trebui sa avem?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Descarcati GRATUIT raportul special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]