Modul de interactionare al PFA-urilor cu autoritatile fiscale, de-a lungul activitatii, se va modifica semnificativ, iar schimbarea este in favoarea persoanelor fizice autorizate. Conform proiectului, dupa inregistrare, PFA-urile vor comunica, de-a lungul activitatii, cu un singur organ fiscal, fie ca vorbim de obtinerea unor certificate sau de depunerea unor declaratii.
Proiectul de OUG pentru modificarea Codului de procedura fiscala ofera astfel o noutate esentiala pentru persoanele care au forma juridica in regim de PFA. Activitatea economica a PFA-ului va fi „supravegheata” astfel de un singur organ fiscal, din raza teritoriala unde PFA-ul are domiciliul ca persoana fizica, inclusiv in situatia in care domiciliul fiscal al PFA-ului nu coincidei cu cel al persoanei fizice care detine PFA-ul.
Noul proiect isi propune o mai buna comunicare cu contribuabilul persoana fizica, „in sensul ca pe toate domeniile de activitate ale ANAF acesta va fi administrat printr-un singur organ fiscal, cu exceptia inregistrarii fiscale. Astfel, contribuabilul va avea ca punct de legatura cu administratia fiscala un singur organ fiscal, fata de situatia actuala, cand trebuie sa se adreseze unuia sau mai multor organe fiscale, in functie de sediul unde isi desfasoara activitatea”, se arata in Nota de fundamentare.
PFA-ul va avea desemnat un singur organ fiscal
Aceasta schimbare este binevenita in conditiile in care, in prezent, orice PFA e nevoit sa se adreseze fie unor institutii diverse, birouri diferite sau departamente distincte pentru a rezolva problemele sau pentru a-si indeplini obligatiile fiscale si declarative care tin de activitatea PFA-ului. In teorie, organul fiscal desemnat PFA-ului ar putea avea rolul similar celui detinut de ofiterul de credit al unei banci, cel care va fi contactat de persoana care a facut imprumutul cand va dori sa obtina informatii cu privire la credit, sa faca anumite modificari etc.
La polul opus, exista beneficii si pentru ANAF, in conditiile in care un singur organ desemnat pentru activitatea totala a unui PFA inseamna ca vor exista informatii complete si urmarirea indeaproape a activitatii. In schimb, acest lucru ar putea insemna si ca PFA-ul ar putea face mai putine greseli in activitatea sa, avand o relatie directa si simplificata cu angajatul ANAF.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM in perioada de proba. Prima zi de activitateIntrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Suprapunere certificate medicale. Declaratia 112Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<