Pandemia a schimbat inclusiv felul in care ne raportam la siguranta locului de munca, de la masurile care se iau impotriva raspandirii virusului si pana la siguranta certificata a cladirii, din punct de vedere al constructiei.
Potrivit unui sondaj recent, initiat de un dezvoltator imobiliar pe segmentul birouri de clasa A, circa 96% dintre angajatii romani sunt de parere ca standardele care certifica nivelul de rezilienta al unei cladiri in fata unei pandemii sunt nu doar utile, ci si necesare in contextul actual.
Astfel, informeaza Agerpres citand sursa amintita, certificarea unei cladiri in fata riscurilor aduse de pandemie a devenit un aspect important pentru cei mai multi angajati romani, iar 85% spun ca este important pentru ei sa lucreze intr-o cladire sanatoasa in viitor.
Acelasi sondaj arata ca 76% dintre angajatii respondenti considera ca o astfel de cladire certificata poate limita riscurile pentru sanatatea lor si a familiilor lor, contribuind, totodata, la diminuarea stresului provocat de pandemie.
Datele arata ca mai mult de jumatate (70%) dintre salariatii romani isi fac griji privind riscurile de raspandire a virusurilor si bacteriilor alimentate de sisteme ineficiente de ventilatie sau de o igienizare necorespunzatoare a suprafetelor din biroul lor.
"Peste 95% dintre angajati considera ca existenta unor certificari este fundamentala pentru cladirile de birouri, de la cele pentru situatii de urgenta precum incendii si cutremure sau pentru protectia mediului si pana la cele pentru sanatate", se arata in sondajul Genesis Property, citat de Agerpres.
In opinia angajatilor, schimbarile necesare la un loc de munca optim ar trebui sa includa spatii de relaxare (61%), in vreme ce 53,2% ar dori sa isi poata seta individual temperatura si nivelul de lumina la birou. Tot un procent de 51,5% ar prefera sa aiba la birou priveliste naturala (inclusiv zone verzi in interior), in timp ce 45% vor echipamente individuale de protectie sanitara (masti, dezinfectant etc.).
Conform aceleiasi surse, sondajul Genesis Property privind perceptia angajatilor despre sanatatea cladirilor a fost derulat in luna iunie 2021 prin platforma iVox, pe un esantion total de 1.208 de utilizatori de internet din toata tara. De asemenea, in ce priveste esantionul de respondenti, circa 50% dintre participanti sunt femei, circa 70% au varsta mai mare de 35 de ani, iar 43% au un venit net mai mare de 3.000 de lei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<