Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice

ministerul muncii sistem itsistem it comunicare onlineHub de servicii MMPS
Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste 27 milioane de euro intentioneaza Ministerul Muncii sa investeasca intr-un nou sistem informatic prin care sa fie posibila interactiunea online a cetatenilor cu ministerul si institutiile din subordine. 
 
Proiectul de Hotarare ar urma sa fie finantat din fonduri UE si de la bugetul de stat pe o perioada de 3 ani, avand denumirea de „Hub de servicii MMPS” – un sistem informatic integrat care sa permita interactiunea online cu cetateanul prin diverse servicii electronice.
Iata care sunt acele servicii electronice pe care ar urma sa le furnizeze sistemul IT din proiectul de hotarare amintit, potrivit Alba24.ro:
 
  • Serviciul de vizualizare integrata si completa a dosarului cetateanului, respectiv a solicitarilor, cererilor si raspunsurilor furnizate catre cetateni, asigurand un tablou complet si individual al interactiunii fiecarui cetatean sau intreprindere cu autoritatile publice din domeniile munca, familie si protectiei sociale;
     
  • Serviciul de depunere electronica a documentelor justificative (copiilor dupa documentele necesare) pentru solicitarea/ obtinerea unor beneficii de asistenta sociala asigurate de MMPS si/sau institutiilor din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa – se asigura prin intermediul unei componente de Gestionare a Fluxurilor de Lucru si Documentelor expuse prin intermediul HUB-ului DE SERVICII MMPS – SII MMPS;
     
  • Serviciul de furnizare electronica a raspunsurilor catre cetatean si terte parti, prin automatizare si reducerea numarului de procese manuale;
     
  • Serviciul de verificare de catre cetateni si intreprinderi a stadiului solicitarilor acestora;
     
  • Serviciul de cautare a informatiilor oferite de MMPS si de depunere a solicitarilor si a documentelor doveditoare in vederea obtinerii unor servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala;
     
  • Serviciul de mesagerie electronica pentru comunicarea electronica intre cetateni si intreprinderi si personalul din cadrul MMPS si ANPIS;
     
  • Serviciul de semnare electronica a documentelor corespunzatoare raspunsurilor furnizate de fiecare departament al MMPS sau institutie din subordine/sub autoritate/in coordonarea MMPS care participa la furnizarea raspunsului integrat si complet, in mod electronic, la solicitarile cetatenilor – se asigura prin intermediul unei componente de semnatura electronica si certificate digitale, in conformitate cu regulamentul eIDAS;
     
  • Serviciul electronic de raportare si management decizional;
     
  • Serviciul de digitizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale si constituirea registrului national al beneficiarilor de servicii sociale (la nivel de CNP);
     
  • Serviciul electronic de e-Acreditare a furnizorilor de servicii sociale si licentiere a serviciilor sociale;
     
  • Serviciul de definire a regulilor si politicilor automatizate de determinare a eligibilitatii solicitantilor fata de tipurile de servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala puse la dispozitie de MMPS;
     
  • Serviciul de verificare a eligibilitatii cetatenilor si prezentare a tipurilor de servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala de care cel interesat poate beneficia din partea MMPS si/sau institutiilor din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa;
  • Serviciul de preluare electronica a solicitarilor si cererilor venite din partea cetatenilor – se va asigura prin intermediul aplicatiilor expuse prin intermediul componentelor HUB-ului DE SERVICII MMPS – SII MMPS;
     
  • Serviciul de verificare, trasabilitate si combatere a fraudei, corespunzator modalitatii de alocare a fondurilor de beneficii de asistenta sociala si/sau alte tipuri de beneficii catre persoanele indreptatite, automatizarea fluxurilor de lucru si a schimbului de date inter-agentii si pentru raportare in timp real, pe baza de date corecte;
     
  • Serviciul de autentificare unica a cetateanului si intreprinderii pentru serviciile publice electronice oferite de MMPS si/sau institutiile din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa;
     
  • Serviciul de gestiune a activitatilor de control/evaluare efectuate de ANPIS, precum si a solicitarilor de control/evaluare primite de ANPIS (atat prin sesizari/petitii cat si prin liste de suspiciuni sau solicitari punctuale);
     
  • Serviciul de planificare si realizare a activitatilor de evaluare in teren, de monitorizare si control a furnizorilor de servicii sociale realizate de catre ANPIS, prin Agentiile Teritoriale pentru Plati si Inspectie Sociala;
     
  • Serviciul pentru gestionarea solicitarilor intracomunitare, in cadrul proiectului EESSI prin integrarea rezultatelor proiectului EESSIRO, sistemul informatic ce conecteaza CNPP, CNAS, ANOFM, ANPIS si ANAF responsabile de securitate sociala pentru schimburile electronice de date la nivel national.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ministerul muncii sistem itsistem it comunicare onlineHub de servicii MMPS

Data aparitiei: 07 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]