Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice

ministerul muncii sistem itsistem it comunicare onlineHub de servicii MMPS
Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste 27 milioane de euro intentioneaza Ministerul Muncii sa investeasca intr-un nou sistem informatic prin care sa fie posibila interactiunea online a cetatenilor cu ministerul si institutiile din subordine. 
 
Proiectul de Hotarare ar urma sa fie finantat din fonduri UE si de la bugetul de stat pe o perioada de 3 ani, avand denumirea de „Hub de servicii MMPS” – un sistem informatic integrat care sa permita interactiunea online cu cetateanul prin diverse servicii electronice.
Iata care sunt acele servicii electronice pe care ar urma sa le furnizeze sistemul IT din proiectul de hotarare amintit, potrivit Alba24.ro:
 
  • Serviciul de vizualizare integrata si completa a dosarului cetateanului, respectiv a solicitarilor, cererilor si raspunsurilor furnizate catre cetateni, asigurand un tablou complet si individual al interactiunii fiecarui cetatean sau intreprindere cu autoritatile publice din domeniile munca, familie si protectiei sociale;
     
  • Serviciul de depunere electronica a documentelor justificative (copiilor dupa documentele necesare) pentru solicitarea/ obtinerea unor beneficii de asistenta sociala asigurate de MMPS si/sau institutiilor din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa – se asigura prin intermediul unei componente de Gestionare a Fluxurilor de Lucru si Documentelor expuse prin intermediul HUB-ului DE SERVICII MMPS – SII MMPS;
     
  • Serviciul de furnizare electronica a raspunsurilor catre cetatean si terte parti, prin automatizare si reducerea numarului de procese manuale;
     
  • Serviciul de verificare de catre cetateni si intreprinderi a stadiului solicitarilor acestora;
     
  • Serviciul de cautare a informatiilor oferite de MMPS si de depunere a solicitarilor si a documentelor doveditoare in vederea obtinerii unor servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala;
     
  • Serviciul de mesagerie electronica pentru comunicarea electronica intre cetateni si intreprinderi si personalul din cadrul MMPS si ANPIS;
     
  • Serviciul de semnare electronica a documentelor corespunzatoare raspunsurilor furnizate de fiecare departament al MMPS sau institutie din subordine/sub autoritate/in coordonarea MMPS care participa la furnizarea raspunsului integrat si complet, in mod electronic, la solicitarile cetatenilor – se asigura prin intermediul unei componente de semnatura electronica si certificate digitale, in conformitate cu regulamentul eIDAS;
     
  • Serviciul electronic de raportare si management decizional;
     
  • Serviciul de digitizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale si constituirea registrului national al beneficiarilor de servicii sociale (la nivel de CNP);
     
  • Serviciul electronic de e-Acreditare a furnizorilor de servicii sociale si licentiere a serviciilor sociale;
     
  • Serviciul de definire a regulilor si politicilor automatizate de determinare a eligibilitatii solicitantilor fata de tipurile de servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala puse la dispozitie de MMPS;
     
  • Serviciul de verificare a eligibilitatii cetatenilor si prezentare a tipurilor de servicii sociale si/sau beneficii de asistenta sociala de care cel interesat poate beneficia din partea MMPS si/sau institutiilor din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa;
  • Serviciul de preluare electronica a solicitarilor si cererilor venite din partea cetatenilor – se va asigura prin intermediul aplicatiilor expuse prin intermediul componentelor HUB-ului DE SERVICII MMPS – SII MMPS;
     
  • Serviciul de verificare, trasabilitate si combatere a fraudei, corespunzator modalitatii de alocare a fondurilor de beneficii de asistenta sociala si/sau alte tipuri de beneficii catre persoanele indreptatite, automatizarea fluxurilor de lucru si a schimbului de date inter-agentii si pentru raportare in timp real, pe baza de date corecte;
     
  • Serviciul de autentificare unica a cetateanului si intreprinderii pentru serviciile publice electronice oferite de MMPS si/sau institutiile din subordinea/sub autoritatea/in coordonarea sa;
     
  • Serviciul de gestiune a activitatilor de control/evaluare efectuate de ANPIS, precum si a solicitarilor de control/evaluare primite de ANPIS (atat prin sesizari/petitii cat si prin liste de suspiciuni sau solicitari punctuale);
     
  • Serviciul de planificare si realizare a activitatilor de evaluare in teren, de monitorizare si control a furnizorilor de servicii sociale realizate de catre ANPIS, prin Agentiile Teritoriale pentru Plati si Inspectie Sociala;
     
  • Serviciul pentru gestionarea solicitarilor intracomunitare, in cadrul proiectului EESSI prin integrarea rezultatelor proiectului EESSIRO, sistemul informatic ce conecteaza CNPP, CNAS, ANOFM, ANPIS si ANAF responsabile de securitate sociala pentru schimburile electronice de date la nivel national.
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ministerul muncii sistem itsistem it comunicare onlineHub de servicii MMPS

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ministerul Muncii va implementa un sistem IT de 27 milioane de euro pentru a elimina ghiseele fizice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Vanzare autorizatie farmacie. Concedierea salariatilorIntrebare: In cazul unei societati comerciale care desfasoara activitate in domeniul comertului cu amanuntul in farmacii, care detine mai multe puncte de lucru in Bucuresti si Ilfov si care decide vanzarea caenului (autorizatiei de farmacie) unui punct de lucru. Ce obligatii are fata de salariati? Poate sa pastreze o parte dintre ei , pe care o poate reloca in celelalte puncte de lucru? E obligata sa-i relocheze pe toti? Daca ptr farmacistul sef nu mai are post disponibil in celelalte puncte de lucru si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Declaratia 112 in luna septembrie 2020Intrebare: In luna Septembrie 2020 am avut 35 de salariati care au lucrat 4h/zi intreaga luna sau mai putin, s-a aplicat OUG132/2020 (publicat in 10 august in MO, in vigoare de la 10 august). Atat programul SAGA cat si D112 nu ofereau posibilitatea de a inregistra in statul de plata Reducere timp de lucru 50%, astfel incat am calculat manual taxele pentru bugetul de stat datorate pentru sumele din indemnizatiile cuvenite, si le-am platit impreuna cu sumele de taxe datorate pentru celelalte zile si ceilalti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]