legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Restrictii in pandemie pentru sectorul alimentatiei publice. Prevederi Ordinul 1493/2020

obligatii alimentatie publicaoperatori economici alimentatie publica
Restrictii in pandemie pentru sectorul alimentatiei publice. Prevederi Ordinul 1493/2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordinul nr. 1.493/2.788/149 din 31 august 2020 al ministrului sanatatii, al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al presedintelui ANSVSA pentru aprobarea Normei privind stabilirea masurilor specifice de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitatile de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice in unitatile de alimentatie publica de tipul restaurantelor si cafenelelor din interiorul cladirilor, precum si in spatiile special amenajate din exteriorul cladirilor a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 802 din 1 septembrie 2020.
 
Operatorii economici din sectorul alimentatiei publice, inainte de reluarea activitatilor de preparare, servire si consum al produselor alimentare, bauturilor alcoolice si nealcoolice, au urmatoarele obligatii:
 
[...] f) reinstruirea sub semnatura a personalului lucrator cu privire la regulile generale de igiena ce trebuie respectate la nivelul unitatilor de alimentatie publica necesare pentru obtinerea unor produse alimentare sigure consumului uman, inclusiv asupra masurilor suplimentare in ceea ce priveste prevenirea raspandirii virusului SARS-CoV-2;
 
g) triajul observational al angajatilor la intrarea in unitatea de alimentatie publica in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta si nepermiterea accesului la locul de munca al personalului care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
 
h) asigurarea supravegherii starii de sanatate a lucratorilor conform prevederilor H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prin incheierea de catre medicul de medicina muncii a fiselor de aptitudini pentru personalul lucrator si interzicerea manipularii alimentelor de catre persoane ce nu detin aceste documente;
 
i) revizuirea circuitelor functionale de productie si livrare, acolo unde este necesar, astfel incat sa se respecte masurile de protectie sanitara pentru a impiedica posibila infectie cu virusul SARS-CoV-2 a personalului lucrator, dar care sa nu afecteze siguranta alimentelor;
 
j) intocmirea unui plan de prevenire a imbolnavirii cu virusul SARS-CoV-2 care sa cuprinda o evaluare completa a riscurilor ce pot aparea pe circuitul functional de la depozitarea alimentelor si pana la consumul acestora prin raportare la masurile dispuse prin prezenta norma, precum si desemnarea unei persoane care sa implementeze acest plan;
 
k) monitorizarea permanenta a starii de sanatate a personalului lucrator si interzicerea accesului in unitatea de alimentatie publica al persoanelor care prezinta simptome respiratorii specifice unor boli pulmonare sau semne specifice altor boli transmisibile, precum si trimiterea la domiciliu a personalului la care in timpul programului de lucru apar simptome respiratorii specifice; [...]
 
m) asigurarea distantarii fizice in randul angajatilor, iar, in cazul in care spatiile de preparare a alimentelor ingreuneaza mentinerea masurilor de distantare, trebuie sa fie instituite masuri alternative de protectie a lucratorilor (limitarea numarului de lucratori angajati in acelasi timp la o zona de preparare a alimentelor, distantarea statiilor de lucru, organizarea personalului in grupuri de lucru pentru a reduce interactiunile dintre grupuri, asigurarea echipamentului de protectie); in locurile in care amplasarea echipamentelor de productie nu permite distantarea fizica, dotarea angajatilor cu echipamente de protectie precum masti, viziere, combinezoane/halate si realizarea de proceduri repetate de igienizare si dezinfectie;
 
n) asigurarea ca personalul lucrator are efectuate cursurile privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena, conform prevederilor Ordinului ministrului sanatatii si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 1.225/5.031/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea si certificarea instruirii profesionale a personalului privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 
Dupa reluarea activitatii de preparare, servire si consum al produselor alimentare, bauturilor alcoolice si nealcoolice in cadrul unitatilor de alimentatie publica, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) si (2), operatorii economici trebuie sa realizeze:
 
[...] c) monitorizarea permanenta a starii de sanatate a personalului lucrator si interzicerea accesului in unitatea de alimentatie publica a persoanelor care prezinta simptome respiratorii specifice unor boli pulmonare sau semne specifice altor boli transmisibile;
 
d) instruirea si informarea personalului cu privire la masurile de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 si in special la necesitatea mentinerii permanente a regulilor adecvate de igiena si de protectie sanitara, cum ar fi igiena mainilor, distantarea fizica, evitarea atingerii ochilor, nasului si a gurii, respectarea igienei respiratorii si respectarea recomandarilor de a ramane acasa si de a solicita asistenta medicala, daca prezinta simptome respiratorii specifice bolii (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
 
e) limitarea numarului de persoane care lucreaza pe circuitul functional de productie si servire; [...]
 
h) aplicarea masurilor de igienizare corespunzatoare a spatiului de lucru, in cazul in care un angajat a fost depistat pozitiv la COVID-19, conform normelor in vigoare.
 
 
 
 
 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii alimentatie publicaoperatori economici alimentatie publica

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Septembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Restrictii in pandemie pentru sectorul alimentatiei publice. Prevederi Ordinul 1493/2020 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Munca in ture de 12 cu 24 nu modifica salariulIntrebare: Va adresam acesta intrebare, ca urmare a raspunsului primit pentru intrebarea adresata in data de 09.02.2020. In situatia de atunci am solicitat sa ne indrumati in realizarea unui grafic de lucru pentru un numar de 8 agenti de securitate care trebuie sa asigure paza pentru 2 puncte de lucru 24/24. In urma precizarilor, am simulat un grafic unde sunt respectate toate aceste reguli conform Codului muncii, dar nu cu 8 persoane ci cu 9, dar am constatat ca la sfarsitul lunii parte din ei ies cu un...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Lipsa documentelor pentru stagiul minim de cotizareIntrebare: Un salariat implineste 65 ani in 07.03.2021. Nu a adus la firma documente privind vechimea in munca anterior angajarii si nu stiu daca are 15 ani stagiu de cotizare. Se poate face incetarea de drept a CIM in data de 07.03? Daca se constata ca nu are 15 ani stagiu ce se poate intampla?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
//
[x]