Institutul National de Sanatate Publica a publicat in sectiunea Transparenta decizionala propunerea privind setul de masuri de relaxare care vor fi aplicate dupa ridicarea starii de urgenta. Regasiti mai jos inclusive recomandarile facute de Ministerul Afacerilor Interne in aceasta privinta.
Recomandari privind activitatea in birourile deschise
Masuri care privesc angajatii
Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare.
4. - spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.
Masuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta;
2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicaÅ£ie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodica a incaperilor;
9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
MAI: Masuri de prevenire si control a raspandirii Coronavirusului Sars-Cov-2, propuse pentru a intra in vigoare incepand cu starea de alerta, din data de 15 mai 2020.
Ministerul Afacerilor Interne a lansat in dezbatere publica un set de masuri care ar putea intra in vigoare incepand din 15 mai, cand va intra in vigoare starea de alerta.
Toate observatiile si propunerile celor interesati pot fi transmise la adresa de mail: propuneri.relaxare@ms.ro.
1) Obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca.
2) Obligatia organizarii activitatii, de catre institutiile si autoritatile publice, precum si toti operatorii economici publici si privati astfel incat sa fie asigurat triajul epidemiologic, pentru intregul personal propriu, precum si dezinfectarea obligatorie a mainilor inaintea intrarii in serviciu.
3) Luarea de masuri, de catre operatorii economici si institutiile publice ce desfasoara activitati comerciale/de lucru cu publicul care implica accesul persoanelor in interiorul cladirilor, pentru:
1. realizarea accesului astfel incat sa fie asigurata o suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client/persoana si o distanta minima de 2 m intre oricare doua persoane apropiate;
2. verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 370 , la intrarea in incinta;
3. dezinfectarea frecventa a suprafetelor expuse si evitarea aglomerarii de persoane, in special in zonele caselor de marcat.
4. efectuarea, de catre furnizorii publici si privati de transport persoane, dezinfectarii frecvente a spatiului mijloacelor de transport si de a respecta regulile specifice.
5. decalarea programului de lucru, de catre institutiile publice si operatorii economici, cu un numar de peste 50 de angajati, astfel incat sa se evite aglomerarea mijloacelor de transport in comun.
6. dispunerea de masuri, de catre toate persoanele juridice de drept public sau privat, pentru desfasurarea muncii la domiciliu, pentru o parte din personal, daca activitatea desfasurata permite aceasta masura.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM inregistrata in Revisal. Omisiune modificare salariu. RemediereIntrebare: O firma inceteaza raportul de munca in data de 21.01.2025 pentru 3 salariati cu contract de munca part time cu salarii de 500, 510 si respectiv 1000 lei pentru doua ore. S-a omis marirea salariilor din 01.01.2025 .Cum modificam in REVISAL?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi salariat cu handicap accentuatIntrebare: A doua intrebare privind salariul si timpul de munca, voiam sa stim daca fiind persoana cu certificat de handicap accentuat are drepturi aditionale, stim ca primeste 3 zile de co suplimnetar fiind persoana cu handicap. Cand a fost angajat cu timp de lucru de 8 ore a avut un salariu, dar cand am primit decizia medicala de 4 ore am ajustat salariul proportional cu cele 4 ore. In legea noua a pensiilor din 2024, ne puteti ajuta daca au aparut modificari privind persoanele cu decizie medicale.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<