Inspectia de Sanatate Publica si MAI fac recomandari de SSM privind reluarea activitatii dupa 15 mai

masuri de ssminspectia sanatate publica15 mai masuri sanatate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Institutul National de Sanatate Publica a publicat in sectiunea Transparenta decizionala propunerea privind setul de masuri de relaxare care vor fi aplicate dupa ridicarea starii de urgenta. Regasiti mai jos inclusive recomandarile facute de Ministerul Afacerilor Interne in aceasta privinta.
 
Recomandari privind activitatea in birourile deschise 
Masuri care privesc angajatii 
 
Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile: 
1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul. 
2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata); 
3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare. 
4. - spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.
Masuri care privesc angajatorul 
Angajatorii vor asigura: 
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta; 
 
2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata); 
 
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicaÅ£ie de consultare a medicului de familie; 
 
4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate; 
 
5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool; 
 
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore; 
 
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m; 
 
8. Aerisirea periodica a incaperilor; 
 
9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
 
 
 
MAI: Masuri de prevenire si control a raspandirii Coronavirusului Sars-Cov-2, propuse pentru a intra in vigoare incepand cu starea de alerta, din data de 15 mai 2020.
 
Ministerul Afacerilor Interne a lansat in dezbatere publica un set de masuri care ar putea intra in vigoare incepand din 15 mai, cand va intra in vigoare starea de alerta.
 
Toate observatiile si propunerile celor interesati pot fi transmise la adresa de mail: propuneri.relaxare@ms.ro.
 
1) Obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca. 
2) Obligatia organizarii activitatii, de catre institutiile si autoritatile publice, precum si toti operatorii economici publici si privati astfel incat sa fie asigurat triajul epidemiologic, pentru intregul personal propriu, precum si dezinfectarea obligatorie a mainilor inaintea intrarii in serviciu. 
3) Luarea de masuri, de catre operatorii economici si institutiile publice ce desfasoara activitati comerciale/de lucru cu publicul care implica accesul persoanelor in interiorul cladirilor, pentru: 
 
1. realizarea accesului astfel incat sa fie asigurata o suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client/persoana si o distanta minima de 2 m intre oricare doua persoane apropiate; 
2. verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 370 , la intrarea in incinta; 
3. dezinfectarea frecventa a suprafetelor expuse si evitarea aglomerarii de persoane, in special in zonele caselor de marcat. 
4. efectuarea, de catre furnizorii publici si privati de transport persoane, dezinfectarii frecvente a spatiului mijloacelor de transport si de a respecta regulile specifice. 
5. decalarea programului de lucru, de catre institutiile publice si operatorii economici, cu un numar de peste 50 de angajati, astfel incat sa se evite aglomerarea mijloacelor de transport in comun. 
6. dispunerea de masuri, de catre toate persoanele juridice de drept public sau privat, pentru desfasurarea muncii la domiciliu, pentru o parte din personal, daca activitatea desfasurata permite aceasta masura.
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri de ssminspectia sanatate publica15 mai masuri sanatate

Data aparitiei: 11 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Inspectia de Sanatate Publica si MAI fac recomandari de SSM privind reluarea activitatii dupa 15 mai Nota: 4 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]