Patronatele si sindicatele bancare iau masuri pentru protectia salariatilor si a clientilor

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
20 Martie 2020
20 Martie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
patronate bancarebanci masuri protectie coronavirus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Consiliului Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) si Federatia Sindicatelor din Asigurari si Banci (FSAB), in calitate de parteneri sociali, au agreat o serie de masuri privind protectia salariatilor si a clientilor bancari in contextul preventiei privind raspandirea si cresterea infectiilor cu noul tip de coronavirus ce poate cauza afectiunea respiratorie COVID-19.
 
Documentul semnat de catre FSAB si CPBR, tine cont de faptul ca institutiile de credit sunt parte a infrastructurii critice in Romania, iar in contextul evolutiei epidemiei cu noul tip de coronavirusului (COVID - 19) toate partile, angajatori, angajati si sindicate inteleg necesitatea depunerii unui efort comun pentru desfasurarea activitatii bancilor  in conditii optime astfel incat sa poata sprijini cetatenii, companiile si economia nationala in aceasta perioada.
 
Astfel, din perspectiva angajatorilor, adica a bancilor membre CPBR ai caror angajati insumeaza circa jumatate din totalul lucratorilor bancari din Romania, acestia vor depune toate diligentele pentru evitarea posibililor factori de risc asupra sanatatii angajatilor, precum asigurarea la nivelul punctelor de lucru a materialelor necesare si adecvate pentru dezinfectie, atat pentru salariati cat si pentru spatiile de lucru, sau limitarea, pe cat posibil, a numarului de clienti care intra in incinta unei unitati bancare la un numar rezonabil de persoane pentru evitarea pe cat posibil a aglomeratiei in incinta unitatilor bancare.
 
Documentul, primul de acest fel semnat intre parteneri social in actualul context,  prevede si faptul ca planurile de asigurare a continuitatii vor avea in vedere aspecte precum: posibilitatea salariatilor de a efectua munca la domiciliu sau munca la distanta, acolo unde natura activitatii si structura organizatorica permite acest lucru, cat si flexibilizarea programului de lucru, astfel incat sa se evite aglomerarea la locul de munca precum si sosirea/plecarea la/de la munca a salariatilor in perioade de trafic de varf.
 
FSAB si CPBR au convenit si asupra faptului ca in aplicarea masurilor agreate, la nivel de unitate, angajatorul si sindicatul vor urmari indeaproape si se vor consulta/informa reciproc cu privire la evolutia raspandirii virusului si asupra solutiilor adoptate sau avute in vedere prin care se pot evita efectele negative asupra salariatilor si asupra activitatii companiilor, inclusiv din perspectiva obligatiilor concrete ale salariatilor.
 
Cele cinci banci membre CPBR – Banca Comerciala   Romana, BRD - Groupe Societe Generale, ING Bank, Raiffeisen Bank si UniCredit Bank – detin peste jumatate din totalul activelor bancare si al angajatilor  din  sistemul  bancar.
 
 
Potrivit documentului, unele dintre masuri constau in:
 
Bancile membre CPBR vor asigura existenta la nivelul punctelor de lucru a materialelor necesare si adecvate pentru dezinfectie, atat pentru salariati cat si pentru spatiile de lucru. In acest sens, bancile membre CPBR isi asuma acoperirea costurilor necesare pentru asigurarea tuturor acestor materiale necesare protejarii sanatatii salariatilor.
 
- In functie de specificul unitatii bancare si in masura in care, din punct de vedere al structurii organizatorice, este posibil, se vor depune toate diligentele pentru limitarea numarului de clienti care intra in incinta unei unitati bancare la un numar rezonabil de persoane care va fi decis de catre conducerea locala. Astfel, in functie de numarul de angajati si caracteristicile de spatiu ale unitatii bancare se vor lua masuri pentru evitarea pe cat posibil a aglomeratiei in incinta unitatilor bancare.
 
- Planurile de asigurare a continuitatii activitatii intocmite in conformitate cu prevederile legale si recomandarile autoritatilor de resort, trebuie sa aiba in vedere aspecte precum:
 
a. Posibilitatea salariatilor de a efectua munca la domiciliu sau munca la distanta, acolo unde natura activitatii si structura organizatorica permite acest lucru;
b. Flexibilizarea programului de lucru, astfel incat sa se evite aglomerarea la locul de munca precum si sosirea/plecarea la/de la munca a salariatilor in perioade de trafic de varf;
c. Identificarea la nivel de fiecare angajator a masurilor de protectie a salariatilor din categorii vulnerabile, pe baza cererii acestora. Categoriile vulnerabile in sensul celor de mai sus sunt:
 
salariatele gravide, salariatii care sufera de afectiuni cronice, salariatii cu o varsta inaintata (>60 de ani) si care au afectiuni medicale. In acest sens, intrucat angajatorul nu stocheaza date cu privire la istoricul medical al salariatilor, acestia trebuie sa depuna documente medicale doveditoare pentru aplicarea masurilor de mai sus. Aplicarea unor astfel de masuri va tine cont si de necesitatea asigurarii continuitatii activitatii si ca natura activitatii si structura organizatorica sa permita acest lucru.
Documentul integral poate fi consultat aici
 
 
 
 
 


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]