Pentru a putea beneficia de aceste drepturi, solicitantul va parcurge anumite etape. Corespunzator acestor etape, dvs., in calitate de angajatori, aveti in vedere constituirea unei documentatii pe care o veti pune la dispozitia angajatului care isi intocmeste dosarul de solicitare a dreptului.
Astfel, pentru a putea solicita concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, salariatul dvs. va trebui sa parcurga urmatoarele etape:
• Inceteaza acordarea concediului de maternitate, dupa efectuarea concediului postnatal obligatoriu de cel putin 42 de zile in conditiile O.U.G. nr. 158/2005.
Pentru a putea dovedi incetarea acordarii acestui drept, angajatorul va elibera o adeverinta din care rezulta ultima zi de concediu de maternitate, tinand cont de certificatele medicale prezentate de salariat in vederea punerii in plata.
Evaluarea generala a indeplinirii conditiei 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului in care salariatul a realizat venituri impozabile, potrivit Codului fiscal. 12 luniEvaluarea nu este o etapa obligatorie, reglementata legal, dar este utila pentru a putea indruma angajatul in vederea obtinerii dreptului.
• In vederea realizarii acestei evaluari, dvs. veti pune la dispozitie salariatului o adeverinta din care sa rezulte existenta si durata realizarii veniturilor salariale angajator acordate de unitate.
Fata de rezistenta abuziva a unor angajatori in ceea ce priveste eliberarea acestei adeverinte, salariatii au invocat cu succes prevederile art. 34 alin. (5) din Codul muncii, care prevede sanctiune contraventionala pentru neeliberarea unei adeverinte din care sa rezulte vechimea in munca (...).
Desi avem rezerve fata de corectitudinea utilizarii unui asemenea temei legal, ii recunoastem eficienta, in masura in care inspectorii de munca il invoca in cadrul controalelor desfasurate.
• Intocmirea dosarului in conditiile art. 8 din O.U.G. nr. 148/2005 si depunerea acestuia la primaria in a carei raza teritoriala se afla domiciliul angajatului. primaria
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
• Transmiterea dosarelor de catre primarie la directiile teritoriale ce vor analiza indeplinirea conditiilor de catre solicitant si vor emite si comunica solicitantului o decizie de admitere sau de respingere, supusa contestarii.
Transmiterea dosarelor catre directiile teritoriale se face pana pe data de 10 a lunii, acestea urmand sa fie analizate in termen de 15 zile lucratoare de la inregistrare la directia de munca si solutionate prin decizie care se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.