I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Capitan fluvial
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
3. Pozitia in COR / Cod: 315201
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Navigatie Maritima
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Conducere
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate): Se subordoneaza Directorului institutiei
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Capitanul fluvial asigura comanda si navigarea pe caile navigabile fluviale si la tarm.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
- sa identifice nivelurile criteriilor de performanta si analizarea nivelurilor de echipare si dotare cu sisteme, instalatii, echipamente si aparatura pentru utilitati;
- sa mentina navigatia sigura sa aplice cunostintele privind navigatia costierã cuprinzand: stabilirea rutei si determinarea pozitiei navei, documente si publicatii navale, sisteme de balizaj, cunostinte despre maree
- sa cunoasca regulamentele de navigatie pe apele interioare navigabile, in special Regulamentul de navigatie pe Dunãre si Regulamentul international pentru prevenirea abordajelor pe mare (COLREG), inclusiv semnalizarea si balizajul apelor interioare navigabile
- sa ia decizia corecta ȋn caz de urgenta pentru a salva nava si echipajul
- sa verifice prin metode si tehnici specifice punctul navei, mentinand-o veghe corespunzatoare inclusiv in conditii de vant, curent si contracurent, ale pescajului, in vederea unei flotabilitati si a unei stabilitati suficiente;
- sa cunoasca puntea de comanda, modul de functionare, exploatare si organizare a tuturor echipamentelor de la bordul navei, sistemele de comunicatie , pozitia
- sa se asigure ca nu va parasi puntea de comanda ȋn nici un caz
- sa realizeze corect operatiunile de incarcare-descarcare, cargoplanul
- sa realizeze corect manevre de ancorare si acostare in toate conditiile, in ecluze si in porturi, manevre in caz de intalnire si depasire
- sa se preocupe de evitarea abordajelor si esuarii
- sa se conformeze Regulamentului international pentru prevenirea abordajelor pe mare
- sa utilizeze corect Codul international al pavilioanelor
- sa se asigure ca echipajul este ȋn stare de sanatate potrivita pentru executarea atributiilor de serviciu
- sa cunoasca si sa aplice Directiva 82/714/EEC a Consiliului din 4 octombrie 1982, stabilind norme tehnice pentru navele de navigatie interioara - cunostinte generale, implementata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerintelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul roman
- sa se asigure de mentinerea navei pe drumul corect, cu viteza corespunzatoare, masurannd distanta si deirectia navelor ȋntalnite
- sa verifice sincronizarea ceasurilor din camera hartilor cu cele din compartimentul masini
- efectueaza teste de functionare a echipamentelor de navigatie de labord
- sa foloseasca ȋn mod corect radarul cand este cazul
- sa asigure respectarea normelor de navigatie ȋn zone costiere
- sa ia masurile corespunzatoare conform legislatiei ȋn conditii speciale
- sa se asigure de semnalizarea corespunzatoare ȋn functie de situatie
- sa calculeze corect informatiile necesare in functie de situatie (de ex: verifica sincronizarea repetitoarelor giro cu girocompasul mama, determina deviatia compasurilor etalon si de drum cel putin o data pe cart)
- sa se asigure ca a primit toate informatiile necesare pentru preluarea cartului
- sa asigure protectie individuala si responsabilitati sociale la bordul navelor
- sa cunoasca si sa aplice tehnici privind prevenirea si lupta contra incendiilor - nivel de baza
- sa cunoasca tehnici individuale de supravietuire pe mare, masuri in caz de avarie, abordaj si esuare, inclusiv gauri de apa, utilizarea mijloacelor si a materialelor de salvare
- sa ofere primul ajutor medical elementar ori de cate ori este nevoie
- sa se preocupe de furnizarea solutiilor pentru activitatea sa, conform pregatirii sale
- sa se preocupe de colectarea si organizarea informatiilor
- sa se preocupe de executarea activitatilor specifice specifice
- sa se preocupe de ȋntocmirea documentelor specifice
- sa efectueze activitatile in raport cu exigentele de calitate cuprinse in documentele de calitate;
- sa verifice calitatea rezultatelor muncii proprii si remediaza cu operativitate neconformitatile aparute, raportandu-se la cerintele de calitate;
- sa potriveasca formele de comunicare in echipa activitatilor specifice, pentru transmiterea rapida si corecta a informatiilor;
- sa coreleze prioritatile stabilite astfel incat sa se asigure realizarea la termen a obiectivelor de plan;
- sa asigure respectarea disciplinei in munca, prin reguli clare, prevazute in Regulamentul de organizare si functionare;
- sa identifice si solutioneze cu promptitudine abaterile privind disciplina in munca;
- sa comunice rezultatele evaluarilor tuturor factorilor interesati;
- sa analizeze factorii mediului extern si intern al organizatiei, identificandu-i cu discernamant si obiectivitate pe aceia care impun schimbari in organizatie;
- sa respecte confidentialitatea datelor, informatiilor si a documentelor ce ii sunt transmise de angajator, la care are acces in virtutea desfasurarii activitatii sale, despre proiectele acestuia, precum si orice alte date a caror divulgare ar produce prejudicii materiale si/sau morale acestuia
- sa identifice elemente care pot influenta activitatea
- sa stabileasca nivelurile de risc
- sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
- sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
- sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
- sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
- sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
- sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
- sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
- sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
- sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale, conform domeniului de activitate;
- sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
- sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
- sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
...citeste mai multe pe PortalCodulMuncii >>>