Cand poate angajatorul sa citeasca mail-urile si sa urmareasca activitatea online a salariatilor

Mara Dobrin
Mara Dobrin
08 Februarie 2017
08 Februarie 2017
Mara Dobrin
Mara Dobrin
monitorizare video angajaticitire mail angajatiactivitate online angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Daca inainte cu putin timp am abordat situatiile cand un angajat nu poate fi sub nicio forma supraveghea video sau amprenta la locul de munca angajatii, a venit vremea sa precizam si situatiile in care angajatii pot fi monitorizati.

Astfel, este demn de mentionat ca salariatii nu pot fi monitorizati prin intermediul camerelor video in birourile in care acestia isi desfasoara activitatea. De asemenea, angajatorii nu au dreptul de a folosi amprentele salariatilor pentru a intocmi pontajul. Ambele fapte mentionate mai sus sunt ILEGALE, iar aceste reguli au fost stabilite prin Decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal nr. 52/2012.

Exista si anumite exceptii, adica pot fi instalate anumite camere de filmat, in locuri strategice, existand o serie de reguli si in acest sens.

...mai multe despre acest subiect poti citi aici >>>

Desigur ca exista si exceptii de la aceste reguli, iar in anumite situatii angajatorii pot urmarii mail-urile, conversatiile si activitatea online a salariatilor.

Despre ce situatii de exceptie este vorba?

Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) a hotarat ca angajatorii pot urmari conversatiile online ale salariatilor din timpul orelor de lucru, dar cu o conditie. Doar in cazul unei proceduri disciplinare, care doreste sa demonstreze ca exista o incalcare a regulamentului de ordine interioara, este posibil acest lucru. Adica atunci cand regulamentul prevede astfel de interdictii, care interzic ca angajatii sa discute cu alte persoane in timpul programului de munca, atunci angajatorul poate verifica acest fapt, daca are banuieli cu privire la comportamentul unui anume angajat.


Alta exceptie ar fi constituita de cazul salariatului care este banuit de savarsirea anumitor infractiuni sau activitati care pot pune in pericol siguranta celorlalti.

Dar, oricare ar fi situatia, angajatorul trebuie sa respecte anumite reguli, cea mai importanta fiind aceea de a fi transparent in ceea ce ii priveste pe angajatii sai.

Ce inseamna a fi transparent? Adica angajatorul in cauza trebuie sa respecte prevederile legislatiei in vigoare privind protectia datelor personale, prevederi ale Legii nr. 677/2001.



 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]