- Plan de actiune -
- Cititi anunturile existente in presa pentru posturi similare celor vizate de dvs.
- Atunci cand urmariti astfel de anunturi, fiti atent la:
• dimensiuni,
• frecventa aparitiilor,
• salariile oferite.
- Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv. Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.
- Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.
- Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant, cat si organizatia in ansamblu.
Imaginea firmei este importanta. Nimeni nu va da atentie unui anunt al unei firme despre care se stie ca este in dificultate. Potentialii candidati vor sa afle ca postul este platit bine, ca beneficiile sunt atragatoare, ca localizarea este buna si ca exista posibilitati de promovare.
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
- Asigurati-va ca denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise in anunt (de exemplu, “asistent(a) administratie” suna mult mai atractiv decat “functionar(a) dactilograf(a)”).
- Oferiti o scurta descriere a postului. Atentie! Scopul dvs. este sa atrageti cat mai multi candidati competenti. Pentru aceasta, indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post. Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va “pacaleasca”, iar aprecierea dvs. va fi mult mai ingreunata.
- Subliniati trasaturile unice ale postului oferit.
- Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dinamica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.
- Mentionati recompensele postului si celelalte beneficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat, decat in cazul in care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.
- Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.
- Insistati asupra valorilor pe care le cautati si le apreciati la candidati: seriozitatea, dorinta de dezvoltare profesionala, motivatia.
- Specificati cum se poate inainta candidatura pentru acel post.
- Precizati o data-limita a anuntarii candidaturilor.
- Nu uitati sa includeti in anunt numele complet al firmei, adresa, numarul de telefon, logo-ul firmei (permite identificarea rapida) si numele unei persoane de contact.
- Priviti sectiunea de publicitate a unui ziar. Unele anunturi ies in evidenta, altele se pierd in monotonie si nu sunt luate in seama. Diferenta dintre ele consta in utilizarea spatiului si in modalitatea de tehnoredactare (prezentarea grafica, dimensiunea literelor).
- Daca stiti ca numele firmei atrage, merita sa-l scrieti cu litere mai proeminente. Detaliile semnificative ale anuntului trebuie, de asemenea, scoase in evidenta.
- Folositi o prezentare grafica atractiva. In pregatirea aspectului grafic al anuntului, ghidati-va dupa intrebarile:
- Ce imagine a firmei vreti sa promovati?
- Exista cuvinte care pot sugera aceasta imagine?
- Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat in parte si-i veti putea capta atentia mai usor.
Exemplu:
“Daca:
• esti absolvent de studii superioare,
• ai experienta in vanzari si marketing,
• vorbesti fluent limba engleza,
• doresti sa lucrezi intr-o echipa de profesionisti,
atunci iti oferim oportunitatea unei cariere de succes intr-o companie dinamica. Te invitam sa ne trimiti CV si scrisoare de intentie prin posta, la adresa ............, sau prin e-mail, la adresa ............, pana la data de ...............”
“Firma ............................... (din Bucuresti), recunoscuta in domeniul produselor cosmetice, angajeaza persoane interesate in desfasurarea de activitati comerciale (identificarea clientilor, negocierea si incheierea de contracte de vanzare a produselor firmei).
Cerinte: studenti ASE, cunoasterea limbii engleze.
Nu se cere experienta in domeniu; firma acorda training-ul necesar.
Se ofera: program de lucru part time; salariu atractiv + comision.
Depuneti personal CV, cel mai tarziu ..................., la urmatoarea adresa ..............., in atentia .........................”
Cand sa lansati anuntul de recrutare
Anuntul trebuie facut public astfel incat sa ajunga la cunostinta unui numar cat mai mare de potentiali candidati. Cotidianele de mare tiraj au anumite zile in care anunturile de oferte de serviciu sunt mai numeroase (de obicei la inceput de saptamana). Este mai indicat sa publicati anuntul cateva zile la rand, chiar daca pretul este mai mare. Puteti opta, in ultima instanta, pentru un format mai redus, fara insa ca mesajul sa aiba de suferit.
In mod ideal, anunturile trebuie lansate intr-un ziar care are un tiraj ridicat si audienta in cadrul segmentului de populatie din care banuiti ca ati putea recruta forta de munca ce va intereseaza. Apelati la ziare locale, cotidiane centrale, reviste economice, reviste ale unor asociatii profesionale sau de interes special. Aveti in vedere costurile implicate de utilizarea fiecaruia dintre aceste mijloace.
Anumite posturi, in anumite perioade, atrag de obicei mai multi candidati decat pot fi introdusi in procesul de recrutare. Cand anticipati astfel de situatii, este bine sa introduceti criterii care sa usureze studierea candidaturilor: cereti sa vi se trimita CV-uri si nu acceptati discutiile telefonice, raspunsurile urmand sa fie transmise de catre dvs.