7.1. Documentatia necesara acordarii CCC

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

    Documentatia necesara obtinerii drepturilor prevazute de O.U.G. nr. 148/2005 este diversa, tinand cont de variatele situatii practice ce pot fi intalnite. Prin urmare, pentru a avea o vedere de ansamblu asupra actelor necesare, trebuie sa tinem cont de prevederile art. 8 din ordonanta, asa cum a fost concretizat in normele metodologice la art. 6, art. 11, respectiv art. 13.

    Daca sunteti in postura unui angajator al carui salariat solicita acordarea drepturilor prevazute de O.U.G. nr. 148/2005, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte legate de documentatia necesara:

     Pentru concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului sunt necesare:

– cerere;

– copia actului de identitate al solicitantului;

– certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie.
   Copiile documentelor de stare civila amintite trebuie certificate pentru conformitate cu originalul;

– acte doveditoare care sa ateste indeplinirea conditiilor prevazute de ordonanta de urgenta.
   In aceasta categorie intra si urmatoarele documente:

– certificatele de nastere ale tuturor copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006 sau pentru care mama beneficiaza de concediu de maternitate anterior datei de 31 decembrie 2005, urmand sa solicite concediu pentru cresterea copilului dupa 01.01.2006;

– dovada eliberata de angajator, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat venituri cu caracter salarial;

– dovada eliberata de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;

– dovada eliberata de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte incetarea concediului de maternitate;

– declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte firesc sau, dupa caz, o alta persoana nu beneficiaza de indemnizatie sau stimulent.

Stimulentul se acorda pe baza urmatoarelor acte:

– cerere, semnata de persoana indreptatita;

– dovada eliberata de angajator sau, dupa caz, declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca aceasta realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal;

– celelalte acte doveditoare necesare pentru obtinerea indemnizatiei pentru
cresterea copilului.

    Documentele, odata depuse pentru obtinerea indemnizatei, nu se mai depun si la solicitarea stimulentului.

Alocatia se acorda pe baza urmatoarelor documente:

– cerere;
– actul de identitate al solicitantului;
– certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul.

    Documentele se depun in original si in copie, certificate pentru conformitate cu originalul, si insotesc documentele prevazute la art. 6 alin. (2) din H.G. nr. 1.025/2006.

Concediul fara plata indemnizatiei pentru cresterea copilului

    Acest drept se acorda fiecaruia dintre parinti, ca urmare a cererilor pe care acestia le adreseaza angajatorului propriu. Prevederile ordonantei modificate confera acest drept fiecarui parinte, fara a conditiona acordarea CFI de producerea unei dovezi din care sa rezulte ca celalalt parinte nu beneficiaza de acelasi drept, fiecare dintre ei avand aceasta vocatie.

    Fiind un drept legal, apreciem ca solicitarea parintelui nu poate fi refuzata in mod absolut, fiind insa necesar ca angajatorul sa verifice daca parintele indeplineste conditiile art. 1 din ordonanta (referitoare la cele 12 luni in ultimul an necesare acordarii drepturilor).

    Cererea va fi insotita de livretul de familie sau de certificatul de nastere al copilului.

Drepturile puse in plata anterior datei de 31 decembrie 2005

   Prevederile ordonantei de urgenta se aplica si persoanelor care, la data de
31 decembrie 2005, se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului, reglementata in baza Legii nr. 19/2000. |n acest caz, conditia legata de perioada de 12 luni de realizare a veniturilor supuse impozitului se considera a fi indeplinita.

   Pentru cererile privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului,
nesolutionate pana la data de 31 decembrie 2005 inclusiv, conditia celor 12 luni in ultimul an se considera indeplinita.

   Termenele de solutionare a cererilor sunt reglementate de art. 10 alin. (1) si art. 24 din ordonanta.

    Iata setul de documente necesar, potrivit solicitarilor directiilor teritoriale, pe care le depunea angajatorul in vederea acordarii dreptului cu indeplinirea conditiilor Legii nr. 19/2000:

1. cererea de acordare a drepturilor inregistrata la angajator;

2. certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie – onform cu originalul;

3. BI/CI – conform cu originalul;

4. declaratia pe proprie raspundere a beneficiarului, din care sa reiasa ca este unicul beneficiar al indemnizatiei si nu realizeaza venituri impozabile, altele decat cele declarate;

5. declaratie de la celalalt parinte ca nu beneficiaza de indemnizatie;

6. adeverinta tip eliberata de angajator (anexa 4 la normele metodologice).
documente

    De asemenea, solicitantul completa anexa 1 la normele metodologice, care se depune la primaria de la domiciliu/resedinta.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2005
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

7.1. Documentatia necesara acordarii CCC Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]