Ce risti daca nu faci training cu angajatii in perioada actuala?
1. Moralul este afectat intrucat taierea bugetului de training poate fi interpretata de oameni drept un semn ca este timpul sa-si caute un alt loc de munca.
2. Fara training, productivitatea scade pentru ca, intr-o perioada plina de schimbari imprevizibile, modurile stiute de a face lucrurile nu mai functioneaza. Pentru probleme noi este nevoie de abordari noi. In vanzari, de exemplu, clientii nu mai sunt usor de gasit sau de pastrat, asa ca insasi abordarea vanzarii poate constitui un avantaj competitiv.
Care sunt problemele? Daca a fost o vreme in care trainingul pentru angajati era doar un semn ca firma merge bine, vremea aceea s-a incheiat. Pentru a decide daca si ce training reprezinta solutia, incepeti cu ingrijorarile oamenilor aflati in contact cu realitatile afacerii: supervizorii, oamenii din productie, oamenii de vanzari.
Ce probleme se trateaza cu trainingul? Dupa ce ati identificat ingrijorarile, decideti cat sunt acestea de importante pentru obiectivele afacerii. De exemplu, daca obiectivul "de criza" este fidelizarea clientilor existenti, cat este de importanta, pe o scara de la 1 la 5, ingrijorarea angajatilor din front office legata de clientii nemultumiti?
Sa presupunem ca ati selectat ingrijorarile cu impact major asupra obiectivelor organizatiei. Asta nu inseamna in mod automat ca trainingul este raspunsul. O problema de performanta nu indica neaparat o nevoie de training. De exemplu, daca un operator lucreaza foarte lent, de vina poate fi calculatorul vechi la care lucreaza, nu abilitatile lui de lucru cu un anumit program sau capacitatea sa de organizare.
Cum sa ii faceti pe angajati sa munceasca cat mai mult si cu rezultate cat mai bune? Clic aici ca sa sporiti perfomantele angajatilor dvs. si sa aflati totul despre resurse umane .
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ce va propuneti cu trainingul? Trainingul nu rezolva orice. In functie de ingrijorarea pe care ati descoperit-o, propuneti-va obiective specifice si masurabile. "Sa imbunatatim abilitatile de vanzare" nu este specific si nici masurabil, pe cand "Sa analizeze nevoile clientilor prin adresarea intrebarilor, in trei intalniri de vanzari observate" este.
Cum va asigurati ca angajatii vor aplica? Prin intermediul testelor de evaluare, in care puteti evalua atat cunostintele teoretice, cat si abilitatile practice, prin intrebari de genul "Ce ai face in situatia x, daca..."), intalnirile de "sharing" (in care participantii dau mai departe colegilor lor ceea ce au invatat) si urmarirea implementarii de catre managerul direct (prin observare, discutii si planuri de actiune nu doar semnate, ci si urmarite).