Intrebare:
Am o nelamurire si v-as ruga sa ma ajutati: In ceea ce priveste art. 9 alin.2 al Legii 403/2005, legea nu explica foarte clar: Daca la ITM-ul de la sediul societatii se tin si cartile de munca ale salariatilor de la punctul de lucru din alt judet, trebuie sa trimitem si la ITM-ul din acel judet actele privind incheierea, modificarea si desfacerea contractului de munca si de asemenea dovezile de calculare a drepturilor salariale? Daca da, atunci se face un stat de plata separat? Unde se fac platile?
Raspuns:
Avand in vedere ambiguitatea dispozitiilor actului normativ pe care il mentionati, Inspectia muncii a transmis o nota prin care a clarificat problema in cauza; astfel, in situatia in care angajatorii au infiintat puncte de lucru sau sedii secundare fara personalitate juridica in alte judete decat cel unde se afla sediul principal şi carora le-au delegat competenta prin decizie, de a incadra personal prin incheierea de contracte individuale de munca, POT DEPUNE documentele prevazute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 130/1999, modificata şi completata, la inspectoratul de munca in a carui raza teritoriala işi desfaşoara activitatea aceste entitati fara personalitate juridica.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
250 Modele Fise de Post
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
In concluzie, NU EXISTA OBLIGATIA angajatorului, aşa cum rezulta din dispozitiile art. 9 alin. (2) din lege, de a depune documentele la inspectoratele teritoriale de munca de pe raza teritoriala unde s-au infiintat punctele de lucru, corespunzator activitatii desfaşurate la aceste puncte de lucru, ci exista numai POSIBILITATEA acordata angajatorilor in acest sens.
Pe cale de consecinta, in functie de optiunea dvs., puteti continua sa depuneti la ITM-ul de la sediul principal al societatii toate documentele prevazute la art. 9 alin. (2) din lege, legate de activitatea desfaşurata la sediul principal, respectiv la punctul de lucru situat intr-un alt judet.