Editorial - 29.02.2008 - cons. jur. Marcel Vasile
Discutam acum 2 saptamani cu un inalt functionar public despre drepturile salariale ale functionarilor publici (O.G. nr. 9/2008). Am ramas socat atunci cand acesta mi-a spus ca sunt probleme mari cu plata salariilor inca de la inceputul anului. Mi-a spus ca oamenii din departamentul pe care il conduce sunt nemultumiti si foarte demotivati. Imi spunea ca majoritatea institutiilor publice sunt in aceasta situatie si ca este posibil ca oamenii care lucreaza in sectorul public sa isi arate nemultumirea in strada.
Din pacate, a avut dreptate. Toata media a vorbit ieri despre problemele financiare cu care se confrunta unele instante judecatoresti, dupa ce, in urma cu cateva zile, s-a scris despre „inghetarea” posturilor din administratia publica. Nu mi-am imaginat ca se poate intampla ca mai multe instante din tara sa nu dispuna de banii necesari pentru plata taxelor postale aferente transmiterii corespondentei obligatorii (citatii si comunicari).
Intre timp, in sectorul public se vorbeste in continuare despre cresteri salariale, iar Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a aprobat Hotararea nr. 11/20008 pentru aprobarea Normei nr. 5 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor facultative.
Potrivit acestei reglementari, pana la data de 15 aprilie a fiecarui an, administratorul fondului de pensii private transmite in scris, gratuit, fiecarui participant, la ultima adresa de corespondenta comunicata, atat informatii despre denumirea fondului de pensii facultative, depozitarului, auditorului, cat si informatii privind situatia fondului de pensii facultative, cum ar fi: elemente de bilant, elemente ale situatiei veniturilor si cheltuielilor. Mai mult, administratorul trebuie sa publice pe pagina proprie de web raportarile anuale si semestriale in termen de 5 zile de la transmiterea lor la Comisie.
Angajatul, salariile si pensiile
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Legislatia Muncii
NOUTATI din Legislatia muncii
Concedierea pentru inaptitudine. Etape procedurale. Greseli frecvente:
Participati in data de 15 noiembrie la webinarul specializat sustinut de expertul prof. univ. dr. Raluca Dimitriu!
Temele care vor fi abordate la webinar
- Cine poate contesta fisa de aptitudine?
- Ce facem cu salariatul declarat „apt conditionat”?
- Cum se poate executa preavizul de catre salariatul declarat „inapt”?
- Diferenta dintre inaptitudine si invaliditate
- Diferenta dintre inaptitudine si necorespundere profesionala
- Etape procedurale. Greseli frecvente
- Practica judecatoreasca
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
» Detalii Click Aici « Caietul Seminarului Legislatia Muncii contine noile modificari legislative
» Detalii Click Aici « ATENTIE la Cercetarea Disciplinara: CINE, CAND si DE CE este obligat sa o faca?
» Detalii Click Aici « CE se schimba la LEGEA PENSIILOR? TOP 9 MODIFICARI importante:
» Detalii Click Aici «
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”