Angajatul, salariile si pensiile

29 Februarie 2008
29 Februarie 2008
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial - 29.02.2008 - cons. jur. Marcel Vasile
 
Discutam acum 2 saptamani cu un inalt functionar public despre drepturile salariale ale functionarilor publici (O.G. nr. 9/2008). Am ramas socat atunci cand acesta mi-a spus ca sunt probleme mari cu plata salariilor inca de la inceputul anului. Mi-a spus ca oamenii din departamentul pe care il conduce sunt nemultumiti si foarte demotivati. Imi spunea ca majoritatea institutiilor publice sunt in aceasta situatie si ca este posibil ca oamenii care lucreaza in sectorul public sa isi arate nemultumirea in strada.
 
Din pacate, a avut dreptate. Toata media a vorbit ieri despre problemele financiare cu care se confrunta unele instante judecatoresti, dupa ce, in urma cu cateva zile, s-a scris despre „inghetarea” posturilor din administratia publica. Nu mi-am imaginat ca se poate intampla ca mai multe instante din tara sa nu dispuna de banii necesari pentru plata taxelor postale aferente transmiterii corespondentei obligatorii (citatii si comunicari).
 
Intre timp, in sectorul public se vorbeste in continuare despre cresteri salariale, iar Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a aprobat Hotararea nr. 11/20008 pentru aprobarea Normei nr. 5 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor facultative.
 
Potrivit acestei reglementari, pana la data de 15 aprilie a fiecarui an, administratorul fondului de pensii private transmite in scris, gratuit, fiecarui participant, la ultima adresa de corespondenta comunicata, atat informatii despre denumirea fondului de pensii facultative, depozitarului, auditorului, cat si informatii privind situatia fondului de pensii facultative, cum ar fi: elemente de bilant, elemente ale situatiei veniturilor si cheltuielilor. Mai mult, administratorul trebuie sa publice pe pagina proprie de web raportarile anuale si semestriale in termen de 5 zile de la transmiterea lor la Comisie.
 



NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]