Incepem prin a va preciza ca fotograful este angajatul unei redactii, intreprinderi de publicitate, studio foto -cinematografic sau alta intreprindere, desfasurandu-si activitatea in cadrul unei echipe de inregistrare imagini, dar poate lucra si independent oferindu-si serviciile in baza unui contract de colaborare cu acestea.
In cele ce urmeaza va vom prezenta si un model de fisa a postului pentru un fotograf. Inainte de acest lucru, va reamintim ca fisa postului este documentul in care se descrie un post din cadrul unei organizatii, precizandu-se rolul acestuia, precum si relatiile profesionale pe care trebuie sa le aiba ocupantul postului cu ceilalti angajati in vederea realizarii obiectivelor specifice postului respectiv.
Este o anexa a contractului individual de munca, asa ca este imperios necesar sa cunoastem rolul ei, cum se realizeaza si multe alte aspecte practice despre care am discutat AICI.
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: .................
2. Denumirea postului: Fotograf
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 343101
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor. In acest caz codul COR este corespunzator pozitiei de Formator.]
4. Departamentul / locatia: Departamentul Prestari Servicii
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului - Executie: Specialist
6. Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
• are in subordine: Nu este cazul
b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele, in vederea evaluarii necesarului de formare profesionala
c) Reprezentare (colaborare, consultanta): alti furnizori de servicii de specializare, clienti
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Fotograful este angajatul unei redactii, intreprinderi de publicitate, studio foto -cinematografic sau alta intreprindere, desfasurandu-si activitatea in cadrul unei echipe de inregistrare imagini, dar poate lucra si independent oferindu-si serviciile in baza unui contract de colaborare cu acestea.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
• Oferirea de servicii de fotografie la cele mai inalte standarde in vederea cresterii profitului firmei
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Competente personale:
• sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
• sa nu aiba antecedente penale
• sa fie apt din punct de vedere medical
4. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
• este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
• este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
• este direct raspunzator de patrimoniul natural, cultural, material si imaterial pe care il gestioneaza, cerceteaza, promoveaza si pe care il valorifica.
STOP!
GHID 250 de modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum sa organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs, detalii AICI <<<
Atributii
• sa raspunda de coordonarea artistica
• sa cunoasca modalitatea si regulile de folosire a aparaturii
• sa execute fotografiile corect si conform cerintelor
• sa prelucreze fotografia conventionala bruta
• sa prelucreze si sa finiseze fotografiile digitale
• sa colaboreze cu laboratoarele de prelucrare imagine
• sa culeaga datele necesare efectuarii lucrarilor
• sa identifice surse de autoinstruire
• sa verifice existenta si valabilitatea documentelor necesare;
• sa raspunda la toate solicitarile venite din partea administratorului pentru indeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi.
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii si Restrictii:
? nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
? sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
? este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
? trebuie sa lase echipamentul curat, iar celelalte mijloace pe care le-a folosit, in buna stare.
5.Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea activitatii
Cazurile speciale, sunt stabilite cu atentie, in cadrul echipei de lucru;
Acesta isi desfasoara activitatea in laborator sau pe teren
b. Conditii de formare profesionala Participa la sesiuni de formare si perfectionare
c. Mijloace specifice de transmitere a informatiei
- telefon mobil; aparatura fotografica
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
d. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
• Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii medii
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
• incredere in sine;
• operativitate;
• atentie;
• viziune artistica, creativitate, flexibilitate, dinamism;
• diplomatie si tact in relatia cu distributia si cu echipajul de filmare
• indemanare;
• ordine
• rapiditate in reactii si judecata;
• concentrare;
• punctualitate;
• capacitate de sinteza si analiza
• capacitatea de a invata;
• aptitudini tehnice
- simt de organizare
- atentie distributiva
- capacitate de anticipare si evaluare a consecintelor unei situatii
- concizie in exprimare
- capacitate de analiza, sinteza a informatiilor si adoptare a deciziei
- asumarea responsabilitatii
- capacitate de a vedea in spatiu
- imaginatie, simt artistic
- capacitate de adaptare la specificul unei situatii
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
• Data
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General
O fisa de post realizata de expertii de la PortalCodulMuncii, in mai 2025. Da click aici pentru mai multe studii de caz explicate de specialisti in legislatia muncii si resurse umane.