Care este numarul necesar de truse sanitare de prim ajutor pe care trebuie sa-l detina o companie?

trusa sanitaraprim ajutor la muncaamenzi trusa sanitara
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice firma are obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor, iar daca nu respecta legislatia in vigoare angajatorii risca amenzii de pana la 6000 de lei.

Trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si completa trebuie sa respecte toate cerintele Ordinului 427/2002.

De asemenea, conform Art.10 alin.(1) din Legea nr. 319/2006 orice angajator este obligat sa aiba o trusa perfect functionala si completa si trebuie sa ia toate masurile privind acordarea primului ajutor, in caz de nevoie.

Totusi, atunci cand o companie are un numar mai mare de angajati, se ridica urmatoareale intrebari: mai este suficienta existenta unei singure truse medicale de prim ajutor? Ar fi aceasta suficienta in cazul producerii unui accident, etc?

Conform Anexei 2 a Ordinului nr. 427 din 14 iunie 2012 pentru aprobarea componentei trusei sanitare si a baremului de materiale ce intra in dotarea de prim ajutor fara cadre medicale, acestea vor fi distribuite astfel:


1. In cazul activitatilor industriale si de prestari servicii, activitati de comert, piete agroalimentare, in sectii de activitate cu mai mult de 5 persoane, una la cel mult 25 de persoane.

2. In cazul activitatilor proiectare-cercetare cel putin o trusa la 25 de angajati; activitatile de invatamant, gradinite, scoli, alte institutii de invatamant care nu dispun de cabinet medical propriu - cel putin una la 50 de elevi.

3. In cazul activitatilor culturale si recreative: sali de spectacole, sali de sport sau de intretinere fizica, altele decat cele din institutiile de invatamant, baruri, restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, unitati agroturistice - una la cel putin 100 de locuri.

Astfel, un angajator ar trebui sa tina cont de domeniul sa de activitate atunci cand vine vorba de numarul de truse sanitare de prim ajutor pe care este obligat prin lege sa le detina.

Pentru a citi un caz concret si a afla mai multe detalii acceseaza PortalSSM.


Sursa: PortalSSM


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
trusa sanitaraprim ajutor la muncaamenzi trusa sanitara

Data aparitiei: 05 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care este numarul necesar de truse sanitare de prim ajutor pe care trebuie sa-l detina o companie? Nota: 4.44 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]