Atunci cand ne referim la acele criterii de evaluare pentru angajatii din IT, tebuie sa tinem cont de anumite caracteristici ale postului, cu privire la ceea ce trebuie sa contina si cum este necesar sa se desfasoare.
Potrivit art. 17 din Codul muncii, persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului. Aceste criterii de evaluare trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
Criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului sunt prevazute ca element distinct element prevazut la lit. e) a art.17.
V-am convins de importanta evaluarii? Atunci iata si o lucrare cu informatii complete despre aceasta activitate obligatorie pentru orice manager HR:
Asadar, criteriile de evaluare a activitatii profesionale constituie element al contractului individual de munca.
Criterii de evaluare pentru angajatii din IT, functia de programator - MODEL
Pentru a iti veni in ajutor si a intelege mai bine ce trebuie sa contina aceste fise de evaluare pentru domeniul IT, de exemplu, am pregatit un material informativ, cu ajutorul expertilor de la
PortalCodulMuncii.ro:
Gradul de indeplinire a sarcinilor individuale
Comunicare profesionala
Obtine informatii prin receptarea de mesaje orale, legate de indeplinirea de sarcini de serviciu, in contexte profesionale semnificative
Obtine informatii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de indeplinirea de sarcini de serviciu, in contexte profesionale semnificative
Exprima mesaje orale in limbaj complex, in contexte profesionale semnificative, in scopul indeplinirii sarcinilor de serviciu
Elaboreaza mesaje scrise specializate, in contexte profesionale semnificative, in scopul indeplinirii sarcinilor de serviciu
Participa la interactiuni orale si in scris legate de indeplinirea de sarcini de serviciu, in contexte profesionale semnificative
Daca unul din puncte nu este aplicabil, procentajul se calculeaza dupa totalul de intrebari aplicabile.
Total: _____pct. Procentaj: _____ (din total maxim de 25 puncte posibile)
Managementul calitatii
Actioneaza pentru implementarea si buna functionare a sistemelor de management al calitatii
Aplica actiuni corective si preventive pentru imbunatatirea continua a calitatii
Procentaj: _____ (din total maxim de 10 puncte posibile)
Comandati chiar acum lucrarea “Procedura completa de evaluare a angajatilor”!
Bonus: 50 modele de fise de post si fise de evaluare, EDITABILE, gata redactate, pentru urmatoarele functii, detalii aici >>>
Proiectarea programului / componentei / aplicatiei software
Situatia este analizata pentru a identifica potentialele deficiente in fluxul de date si Procedurile sunt identificate corect si complet prin stabilirea prelucrarilor care se aplica datelor pentru obtinerea rezultatelor asteptate si in formatele stabilite
Recomandarile de modele de organizare, accesare prelucrare si arhivare a datelor sunt elaborate riguros prin
Pseudocodul / schemele logice pentru fiecare modul al programului / componentei / aplicatiei software sunt realizate corect si complet.
Daca unul din puncte nu este aplicabil, procentajul se calculeaza dupa totalul de intrebari aplicabile.
Total: _____pct. Procentaj: _____ (din total maxim de 15 puncte posibile)
Elaborarea si testarea programului / componentei / aplicatiei software
Codifica riguros structurile algoritmului in limbajul de programare ales
Disfunctionalitatile sau neconformitatile aparute in executia programului / componentei sunt identificate pe baza mesajelor afisate pe monitor.
Datele de test sunt definite corespunzator prelucrarilor programului pe toate ramurile acestuia
Integreaza corect programele / componentele testate in sistemul informatic
Daca unul dintre puncte nu este aplicabil, procentajul se calculeaza dupa totalul de intrebari aplicabile.
Total: _____pct. Procentaj: _____ (din total maxim de 25 puncte posibile)
Asigurarea securitatii programelor / componentei / aplicatiei software, a datelor de test si a suporturilor / dispozitivelor de stocare
Abaterile de la regulile impuse sunt imediat semnalate persoanelor responsabile.
Virusii detectati sunt inlaturati prin utilizarea de produse software specializate performante.
Daca unul dintre puncte nu este aplicabil, procentajul se calculeaza dupa totalul de intrebari aplicabile.
Total: _____pct. Procentaj: _____ (din total maxim de 10 puncte posibile)
Implementarea programului / componentei / aplicatiei software
Procedura de instalare este elaborata cu respectarea conditiilor de functionare a programului.
Acordarea de consultanta beneficiarilor / utilizatorilor programului / aplicatiei
Eventualele solicitari de instruire in vederea clarificarii modului de exploatare a programului / aplicatiei sunt solutionate cu operativitate.
Beneficiarii / utilizatorii sunt asistati in lucrul efectiv cu programul / aplicatia, dupa caz.
Beneficiarii / utilizatorii sunt instruiti riguros asupra eventualelor probleme ce pot fi rezolvate fara interventii de specialitate
Daca unul dintre puncte nu este aplicabil, procentajul se calculeaza dupa totalul de intrebari aplicabile.
Total: _____pct. Procentaj: _____ (din total maxim de 20 puncte posibile) - exemplu
Munca in echipa
Adecveaza formele de comunicare in echipa activitatilor specifice si procedurilor interne, pentru transmiterea rapida si corecta a informatiilor.
Comunica cu promptitudine si claritate propunerile de imbunatatire a activitatii in echipa.
Identifica rolurile specifice muncii in echipa, in functie de sarcina specifica ce este realizata de echipa si de indicatiile sefului ierarhic.
Se incadreaza in activitatile echipei, in normele de lucru si de timp, prin respectarea rolurilor specifice si a responsabilitatilor individuale ale membrilor echipei.
Ofera prompt si corect informatii altor angajati, prin mijloace specifice.
Comandati chiar acum lucrarea “Procedura completa de evaluare a angajatilor”!
Bonus: 50 modele de fise de post si fise de evaluare, EDITABILE, gata redactate, pentru urmatoarele functii, detalii aici >>>
Participa impreuna cu membrii echipei la activitatile, manevrele si manipularile necesare pentru rezolvarea problemelor comune.
Rezolva sarcinile proprii printr-un proces agreat si acceptat de toti membrii echipei.
Calitatea rezultatelor obtinute
Cunoaste si respecta instructiunile de lucru aplicabile
Colaboreaza eficient cu alte departamente pe probleme de calitate
Demonstreaza responsabilitatea calitatii in activitatea desfasurata
Trateaza corespunzator neconformitatile constatate in activitate
Cand intuieste o posibila problema de calitate, actioneaza prompt pentru evitarea aparitiei acesteia
Completeaza corespunzator documentele de calitate aplicabile
Dovedeste responsabilitate in gestionarea si arhivarea documentelor si inregistrarilor calitatii
Disciplina in munca
Mentine in buna stare echipamentele din dotare
Isi anunta absenta motivata din timp si corect
Respecta programul de lucru
Utilizeaza in mod responsabil documentatia de lucru
Este onest cu colegii si superiorii
Este receptiv la un program de lucru flexibil