Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un comunicat prin care recomanda contribuabililor interactiunea la distanta cu unitatile fiscale, in contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta.
Astfel, in aceasta perioada, angajatii ANAF vor purta, in mod obligatoriu, masti de protectie (medicale/non-medicale) si isi vor igieniza mainile de cate ori este nevoie. Totodata, acestora le va fi masurata zilnic temperatura, la inceputul programului de lucru, si se va asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri, orientate fata-spate sau spate-spate, transmite Agerpres.
"Sunt monitorizate stocurile de materiale de protectie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajatilor va fi masurata zilnic, la inceperea programului de lucru; sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea in fiecare unitate fiscala si dispensere cu substante dezinfectante; punctele de acces in unitatile fiscale sunt dotate cu masti pentru vizitatori si solutii pentru dezinfectarea mainilor", se arata in comunicatul citat de aceeasi sursa.
Alte masuri luate de ANAF:
- spatiile si suprafetele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafetele de lucru vor fi dezinfectate periodic.
- mentinerea programului de lucru decalat pentru evitarea aglomerarilor la intrarea/iesirea din incinta unitatilor fiscale si pentru limitarea numarului de angajati prezenti in acelasi timp, in aceeasi incinta.
- toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
In plus, saptamanal se va efectua nebulizarea incaperilor climatizate cu recircularea aerului si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
Se mentioneaza, de asemenea, ca ANAF va mentine munca la domiciliu pentru salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, iar procesul de dotare a acestora cu laptopuri/tablete va continua, in vederea cresterii procentului personalului care desfasoara activitati la distanta. Concomitent, se va extinde utilizarea semnaturilor digitale, la nivelul aparatului propriu si al structurilor teritoriale ale ANAF.
"Procesul de digitalizare a institutiei este accelerat, in vederea extinderii capacitatii de furnizare online a serviciilor ANAF", precizeaza sursa citata.
La intrarea in toate sediile este afisat, in continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF. Vor fi infiintate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor, ghiseele/casieriile vor fi protejate cu placi de plexiglas si vor fi organizate sensuri unice de intrare / iesire a contribuabilor.
Pe perioada starii de alerta, este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane.
In contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta,
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incetare CIM de drept. Pensie limita de varsta. ReangajareIntrebare: Va rog sa ma sprijiniti in urmatoarea situatie, si anume, un salariat si-a depus dosarul de pensionare la limita de varsta in luna Aprilie 2025. El pe 05 Iunie indeplineste cumulativ conditiile de varsta si stagiu. II incetez contractul de drept pe 05 Iunie chiar daca nu a primit decizia de pensionare si incheiem un alt contract pe determinata cu 05 Iunie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Zile suplimentare de concediu de odihnaIntrebare: In cazul in care angajatorul doreste sa acorde zile suplimentare de concediu de odihna in functie de vechimea in munca in cadrul societatii, este corect ca aceste drepturi sa fie prevazute exclusiv in Regulamentul de Ordine Interioara, cu o mentiune generala in Contractul Colectiv de Munca care sa precizeze ca se pot adauga zilele suplimentare de concediu de odihna, conform prevederilor din ROI. Sau este obligatoriu si intocmirea actelor aditionale la contractele de munca pentru acesta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<