In starea de alerta, ANAF recomanda contribuabililor interactiunea de la distanta

stare de alerta anafinteractiune la distanta anafangajatii anaf coronavirus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un comunicat prin care recomanda contribuabililor interactiunea la distanta cu unitatile fiscale, in contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta.
 
Astfel, in aceasta perioada, angajatii ANAF vor purta, in mod obligatoriu, masti de protectie (medicale/non-medicale) si isi vor igieniza mainile de cate ori este nevoie. Totodata, acestora le va fi masurata zilnic temperatura, la inceputul programului de lucru, si se va asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri, orientate fata-spate sau spate-spate, transmite Agerpres.
 
"Sunt monitorizate stocurile de materiale de protectie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajatilor va fi masurata zilnic, la inceperea programului de lucru; sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea in fiecare unitate fiscala si dispensere cu substante dezinfectante; punctele de acces in unitatile fiscale sunt dotate cu masti pentru vizitatori si solutii pentru dezinfectarea mainilor", se arata in comunicatul citat de aceeasi sursa.
 
Alte masuri luate de ANAF:
 
- spatiile si suprafetele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafetele de lucru vor fi dezinfectate periodic.
- mentinerea programului de lucru decalat pentru evitarea aglomerarilor la intrarea/iesirea din incinta unitatilor fiscale si pentru limitarea numarului de angajati prezenti in acelasi timp, in aceeasi incinta.
-  toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
 
In plus, saptamanal se va efectua nebulizarea incaperilor climatizate cu recircularea aerului si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
 
Se mentioneaza, de asemenea, ca ANAF va mentine munca la domiciliu pentru salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, iar procesul de dotare a acestora cu laptopuri/tablete va continua, in vederea cresterii procentului personalului care desfasoara activitati la distanta. Concomitent, se va extinde utilizarea semnaturilor digitale, la nivelul aparatului propriu si al structurilor teritoriale ale ANAF.
 
"Procesul de digitalizare a institutiei este accelerat, in vederea extinderii capacitatii de furnizare online a serviciilor ANAF", precizeaza sursa citata.
 
La intrarea in toate sediile este afisat, in continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF. Vor fi infiintate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor, ghiseele/casieriile vor fi protejate cu placi de plexiglas si vor fi organizate sensuri unice de intrare / iesire a contribuabilor.
 
Pe perioada starii de alerta, este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane.
 
In contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta,

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stare de alerta anafinteractiune la distanta anafangajatii anaf coronavirus

Data aparitiei: 21 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

In starea de alerta, ANAF recomanda contribuabililor interactiunea de la distanta Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]