In starea de alerta, ANAF recomanda contribuabililor interactiunea de la distanta

Isabela Alexe
Isabela Alexe
21 Mai 2020
21 Mai 2020
Isabela Alexe
Isabela Alexe
stare de alerta anafinteractiune la distanta anafangajatii anaf coronavirus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un comunicat prin care recomanda contribuabililor interactiunea la distanta cu unitatile fiscale, in contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta.
 
Astfel, in aceasta perioada, angajatii ANAF vor purta, in mod obligatoriu, masti de protectie (medicale/non-medicale) si isi vor igieniza mainile de cate ori este nevoie. Totodata, acestora le va fi masurata zilnic temperatura, la inceputul programului de lucru, si se va asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri, orientate fata-spate sau spate-spate, transmite Agerpres.
 
"Sunt monitorizate stocurile de materiale de protectie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajatilor va fi masurata zilnic, la inceperea programului de lucru; sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea in fiecare unitate fiscala si dispensere cu substante dezinfectante; punctele de acces in unitatile fiscale sunt dotate cu masti pentru vizitatori si solutii pentru dezinfectarea mainilor", se arata in comunicatul citat de aceeasi sursa.
 
Alte masuri luate de ANAF:
 
- spatiile si suprafetele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafetele de lucru vor fi dezinfectate periodic.
- mentinerea programului de lucru decalat pentru evitarea aglomerarilor la intrarea/iesirea din incinta unitatilor fiscale si pentru limitarea numarului de angajati prezenti in acelasi timp, in aceeasi incinta.
-  toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
 
In plus, saptamanal se va efectua nebulizarea incaperilor climatizate cu recircularea aerului si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
 
Se mentioneaza, de asemenea, ca ANAF va mentine munca la domiciliu pentru salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, iar procesul de dotare a acestora cu laptopuri/tablete va continua, in vederea cresterii procentului personalului care desfasoara activitati la distanta. Concomitent, se va extinde utilizarea semnaturilor digitale, la nivelul aparatului propriu si al structurilor teritoriale ale ANAF.
 
"Procesul de digitalizare a institutiei este accelerat, in vederea extinderii capacitatii de furnizare online a serviciilor ANAF", precizeaza sursa citata.
 
La intrarea in toate sediile este afisat, in continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF. Vor fi infiintate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor, ghiseele/casieriile vor fi protejate cu placi de plexiglas si vor fi organizate sensuri unice de intrare / iesire a contribuabilor.
 
Pe perioada starii de alerta, este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane.
 
In contextul in care se depun eforturi pentru a limita raspandirea infectarii cu noul tip de coronavirus si pe perioada starii de alerta,

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]