Reglementarile privind starea de alerta, adoptate la jumatatea saptamanii, stabilesc obligatia angajatorilor de a asigura pentru salariati existenta unui interval de o ora la inceperea si la terminarea programului de munca astfel incat sa fie decalata sosirea si plecarea acestora de la serviciu.
Ce obligatii au angajatorii in starea de alerta?
In concret, pe durata starii de alerta, prin derogare de la prevederile art.118 alin.(1) din Legea nr.53/2003 - Codul Muncii, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu un numar mai mare de 50 de salariati, pot stabili programe individualizate de munca, fara acordul salariatului, astfel incât intre salariati sa se asigure existenta unui interval de o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, intr-o perioada de 3 ore, informeaza Mediafax. Un exemplu in acest sens il reprezinta faptul ca angajatorul poate stabili trei ore diferite de incepere a programului (8:00, 9:00 si 10:00 pentru trei grupe distincte de salariati).
Ce obligatii au institutiile publice in starea de alerta?
De asemenea, conform documentului modificat si adoptat, pe durata starii de alerta, pentru angajatii din sistemul public, angajatorul poate stabili, cu acordul acestora, executarea unor lucrari sau sarcini de serviciu urgente, in legatura cu prevenirea si combaterea situatiei care a generat starea de alerta, indiferent de natura atributiilor de serviciu, cu asigurarea masurilor de protectie a angajatului.
Ce sanctiuni se aplica pentru nerespectarea regulilor din starea de alerta la locul de munca? Totodata, pe durata starii de alerta, pentru neindeplinirea grava a atributiilor de serviciu legate de instituirea si aplicarea masurilor prevazute de prezenta lege, persoanele din institutiile publice care au in atributii prevenirea contaminarii si combaterii efectelor COVID-19, pot fi suspendate din functie, potrivit normei proprii de organizare si functionare a institutiei sau autoritatii publice, dupa caz. Suspendarea inceteaza de drept la data incetarii starii de alerta.
In plus, se stabileste ca pe durata starii de alerta, prin ordin comun al ministrului sanatatii si ministrului afacerilor interne se poate institui obligativitatea purtarii mastii de protectiei in spatiile publice inclusiv dar fara a se limita la spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<