In cadrul acestuia vor fi formati, in urmatorii 4 ani, 55.000 de profesori din invatamantul primar si gimnazial (15.000 — primar si 40.000 — gimnazial) pentru a preda in conformitate cu noile planuri-cadru si programe scolare aferente celor doua cicluri de invatamant.
Mai exact, vor fi realizate abilitarea curriculara a 55.000 de cadre didactice printr-o abordare metodologica centrata pe competente-cheie, in acord cu noul curriculum, precum si adaptarea activitatilor de invatare la nevoile specifice ale fiecarui elev, inclusiv ale celor aflati in risc de abandon scolar.
In aceeasi masura, prin elaborarea si utilizarea de resurse educationale deschise, relevante pentru aplicarea la clasa a noului curriculum, CRED pune un accent deosebit pe promovarea abordarilor didactice orientate pe competente. In acest scop, vor fi elaborate 26 de ghiduri metodologice care acopera toate disciplinele prevazute in noile planuri-cadru pentru invatamantul primar si gimnazial si vor fi aprobate 7.200 de resurse educationale deschise, accesibile elevilor si cadrelor didactice.
Alte obiective subsecvente sunt elaborarea, adoptarea si promovarea documentului de politici educationale Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national, dar si promovarea unei noi metodologii privind dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, de asemenea, centrat pe dezvoltarea competentelor. In acelasi timp, va fi revizuita si metodologia programului A doua sansa pentru invatamantul primar si gimnazial.
In cadrul activitatilor proiectului, care vor insuma 330.000 de ore de formare la nivel national, vor fi alcatuite 2.750 de grupe de formare in toate judetele si in Capitala. Accesul la informatiile de specialitate va fi facilitat de 900 de formatori.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Proiectul Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti este parte integranta a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Parasirii Timpurii a scolii (aprobata prin Hotararea de Guvern nr. 417/2015) si are la baza recomandarile OECD si UNICEF incluse in documentul de pozitie Romania 2017 — Studii OCDE privind evaluarea si examinarea in domeniul educatiei.
Sursa: Ministerul Educatiei Nationale