5. Contractul de punere la dispozitie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

     Utilizatorul se afla in raport juridic doar cu agentul de munca temporara, in baza contractului de punere la dispozitie.

     Acest contract se incheie in forma scrisa, intre agentul de munca temporara si utilizator si cuprinde:

- motivul pentru care este necesara utilizarea unui salariat temporar;

- termenul misiunii si, daca este cazul, posibilitatea modificarii termenului misiunii;

- caracteristicile specifice postului, in special calificarea necesara, locul executarii misiunii si programul de lucru;

- conditiile concrete de munca;

- echipamentele individuale de protectie si de munca pe care salariatul temporar trebuie sa le utilizeze;

- orice alte servicii si facilitati in favoarea salariatului temporar;

- valoarea contractului de care beneficiaza agentul de munca temporara, precum si remuneratia la care are dreptul salariatul;

- obligatia utilizatorului de a efectua instructajul de sanatate si securitate a muncii.

     Spre deosebire de contractul de munca temporara, contractul de punere la dispozitie incheiat intre agentul de munca temporara si utilizator este un contract cu caracter comercial, clauzele fiind negociate de parti. In ceea ce priveste plata serviciilor oferite de agentul de munca temporara, aceasta poate fi facuta lunar sau saptamanal.

RECOMANDARE

La redactarea contractului se va tine cont de practica internationala potrivit careia plata serviciilor sa fie facuta de catre utilizator dupa ce agentul de munca temporara a platit drepturile salariale angajatilor temporari si obligatiile aferente catre bugetul de stat. Aceasta este o conditie respectata de catre toti agentii de munca temporara cu prestigiu din lume, fiind si o garantie a puterii financiare pe care agentul de munca temporara trebuie sa o aiba pentru a gestiona corect o astfel de activitate cu responsabilitati si obligatii majore atat fata de angajat, cat si fata de stat.

     Din practica agentiilor de leasing de personal decurge ca derularea contractului de punere la dispozitie se realizeaza in urmatoarele coordonate:

• Initierea serviciilor de leasing de personal se produce, de regula, la solicitarea scrisa a utilizatorului. Solicitarea utilizatorului va contine detalierea conditiilor si criteriilor de leasing de personal adaptate specificului organizatiei.

• Agentul de munca temporara solicita viitorului salariat si administreaza toate actele si documentele necesare angajarii, pe toata durata acesteia, cu respectarea normelor legislatiei muncii.

• Agentul de munca temporara elibereaza periodic, la un interval stabilit de comun acord cu utilizatorul, factura proforma consecutiva cheltuielilor aferente. Utilizatorul va achita contravaloarea facturii proforma intr-un termen stabilit initial.

• Onorariul agentul de munca temporara reprezinta, cel mai adesea, un procent aplicabil la valoarea salariului brut realizat de catre salariatul temporar (lunar sau pentru o perioada mai mica de o luna). Onorariul agentului de munca temporara este dependent de:

- numarul persoanelor angajate temporar pentru o misiune de lucru;

- perioada de angajare pentru fiecare angajat temporar.

• Vor fi considerate cheltuieli suplimentare cheltuielile destinate indeplinirii optime a contractului de leasing, realizate exclusiv dupa aprobarea prealabila, in scris, a utilizatorului.

• Durata contractului de munca temporara poate fi de:

- minimum o zi (raportata la programul de lucru descris de utilizator);

- maximum 12 luni, cu posibilitatea de prelungire a acestei durate cu o perioada care, adaugata la durata initiala a misiunii, nu poate depa si 18 luni.

• In general, in contractul de punere la dispozitie se prevad urmatoarele obligatii pentru agentul de munca temporara:

- preluarea integrala a actelor si documentelor necesare contractului de munca si solicitate de inspectoratul teritorial de munca, dupa caz, de la utilizator si de la salariatii temporari;

- furnizarea, la solicitarea utilizatorului, a unor raportari periodice referitoare la contractul de leasing: evolutia procesului de angajare; continutul contractelor de munca incheiate cu salariatii temporari; expirarea duratei misiunii angajatului temporar cu minimum 24 de ore inainte; prevederile si reglementarile legale presupuse de eventualele modificari ale contractului de leasing;

- administrarea tuturor actelor si documentelor necesare angajarii, pe toata durata acesteia, conform reglementarilor legislatiei in vigoare;

- plata catre salariatul temporar a salariului, cu respectarea salariului minim brut pe tara;

- asigurarea derularii si incetarii contractului de munca in conditiile prevazute de lege.

• Din contractul de punere la dispozitie vor rezulta urmatoarele obligatii in sarcina utilizatorului:

a) sa informeze salariatii temporari cu privire la toate locurile de munca vacante existente, in vederea asigurarii egalitatii de sanse cu ceilalti angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata la utilizator, pentru obtinerea unui loc de munca permanent, prin afisarea unui anunt intr-un loc accesibil tuturor salariatilor care i si desfasoara activitatea la utilizatorul respectiv;

b) sa asigure salariatului temporar accesul la cursurile de pregatire profesionala pe care le organizeaza pentru salariatii sai;

c) sa puna la dispozitia reprezentantilor salariatilor informatiile cu privire la utilizarea salariatilor temporari, in cadrul informarii generale privind ocuparea fortei de munca;

d) sa asigure salariatilor temporari acces la toate serviciile si facilitatile acordate, in acelea si conditii ca si salariatilor proprii;

e) sa le asigure, de regula, dotarea cu echipamente individuale de protectie;

f) sa plateasca salariul salariatilor temporari in cazul in care agentul de munca temporara nu i si executa obligatiile sale;

g) sa informeze agentul de munca temporara cu privire la:

- eventualele modificari in conditiile de leasing;

- aspectele legate de misiunea angajatului temporar care pot influenta contractul de leasing: intentia de modificare a duratei misiunii, intentia de modificare a conditiilor de angajare, intentia de incetare a contractului.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 27 Decembrie 2005
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

5. Contractul de punere la dispozitie Nota: 3.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]