Din doua una, primesc

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrati intr-o lunga perioada electorala, politicienii si, prin ricoseu, oamenii de presa si comentatorii au puricat pe toate fatetele proiectul legii vizand marirea punctului de pensie. Dupa aproape 18 de ani de la momentul in care s-a plecat pe drumul restructurarii societatii romanesti pe principiile economiei de piata discutia, desi pornita pe filiera politico-electorala are o importanta deosebita. Este vorba de aducerea in prim-planul dezbaterilor a unei realitati sociale ingrijoratoare, si anume situatia financiara dificila in care se gasesc mare parte din cei aproximativ 5 milioane de pensionari.

Faptul ca guvernele succesive ce s-au perindat in cei 18 ani nu au reusit sa amelioreze aceasta situatie este cu atat mai grav, cu atat mai mult cu cat Constitutia Romaniei prevede la articolul 47 ca statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.

Pe de alta parte, perpetuarea starii de pauperitate la un segment atat de important al populatiei este de natura sa mineze increderea sa in oportunitatile antrenate de aderarea tarii noastre la Uniunea Europeana.

Discutiile aprinse referitoare la cresterea substantiala a punctului de pensie s-au centrat asupra surselor care sa asigure aceasta crestere. S-a precizat de catre initiatorii legii ca acestea sunt cele ce provin din cresterea economica. Sa speram ca in viitorii ani cresterea economica va fi la nivelul celei prognozate si va fi una sanatoasa si nu financiar speculativa.

Este dezirabil, totodata, ca autoritatile guvernamentale competente sa fie in masura sa continue, in paralel, tendinta de micsorare a gradului de impozitare a fortei de munca.

In acest sens, trebuie sa mentionam ca Banca Mondiala, intr-un studiu intitulat "Programul de dezvoltare umana in Romania", a ajuns la concluzia ca una dintre cauzele productivitatii muncii din tara noastra este impozitarea ridicata a fortei de munca. Aceasta este una dintre cele mai greu impozitate din Europa, cheltuielile totale cu asigurarile sociale (pensii, sanatate, somaj, accidente de munca si handicap) reprezantand jumatate din salariul brut.

Valoarea ridicata a contributiilor platite atat de angajat, cat si de angajator in Europa plaseaza Romania pe locul sase din 26 tari, cu 46,25%, fiind depasita numai de Olanda, Cehia, Franta, Albania si Polonia. La polul opus se afla Belgia, Marea Britanie si Irlanda, unde contributiile cumuleaza mai putin de 30%.
"Contributiile semnificative sporesc costurile nesalariale aferente activitatilor profesionale si pot avea efecte adverse asupra crearii de locuri de munca si, prin extensie, asupra posibilitatilor de sustinere a planului de pensii acordate de la bugetul de stat", se spune in studiul Bancii Mondiale.

Asadar, parafrazandu-l pe un erou al lui Caragiale, din doua una domnilor: daca micsoram contributiile sociale, afectam bugetul de asigurari sociale, daca nu micsoram contributiile sociale nu favorizam crearea de noi locuri de munca si nu scoatem veniturile salariale „la vedere”.

Ca atare, Guvernul va trebui sa fie unul profesionist in gasirea unor surse cat mai diverse si sustenabile, pe langa cresterea economica, care sa acopere necesara marire de pensii.

Prof.univ.dr. Nicolae Voiculescu

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 06 August 2007
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Din doua una, primesc Nota: 3.25 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru FizioterapeutIntrebare: As avea si eu nevoie de o fisa de post pentru functia de fizioterapeut, cod COR 226402.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Posibilitatea de detasare transnationala a cetatenilor ucraineniIntrebare: O societate din Romania are angajat un cetatean ucrainean. Acest cetatean ucrainean a obtinut in Romania permisul de sedere pentru beneficiarii protectiei temporare. Societatea doreste acum sa il detaseze in Spania. Avand in vedere cele mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati daca societatea din Romania il poate detasa la o societate din Spania?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]