Protectia muncii la birou - Ecranul calculatorului

examen medicalprotectia munciisecuritate si sanatate in muncaecran de vizualizare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Amenajati locurile de munca ce cuprind echipamente cu ecran de vizualizare astfel incat sa ofere lucratorilor confort si libertate de miscare, deci eficienta, si sa fie reduse la minimum riscurile de natura vizuala, mentala si posturala. Puteti realiza acest lucru si, in plus, puteti evita sanctiunile contraventionale, daca respectati cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, stabilite prin H.G. nr. 1.028/2006.

Ca angajator, aveti urmatoarele obligatii:

- sa faceti o analiza a posturilor de lucru pentru a evalua conditiile de securitate si sanatate oferite lucratorilor, in special in ceea ce priveste eventualele riscuri pentru vedere, probleme fizice si solicitare mentala;
- sa luati masuri corespunzatoare in cazul in care, in urma analizei, ati constatat existenta unuia sau a mai multora dintre riscurile de mai sus. Aceste masuri vizeaza, de pilda, marimea caracterelor alfanumerice sau grafice afisate, si stralucirea si/sau contrastul dintre caractere si fondul ecranului, pozitia tastaturii, calitatile ergonomice ale scaunului lucratorului, conditiile de microclimat, interfata operator/computer etc.
sa planificati sarcinile lucratorului astfel incat folosirea zilnica a ecranului de vizualizare sa fie intrerupta periodic prin pauze sau schimbari de activitate, care sa reduca suprasolicitarea in fata ecranului de vizualizare.

Info
Cerintele minime pe care trebuie sa le respectati atunci cand luati masuri pentru a elimina sau diminua riscurile profesionale ce pot aparea ca urmare a utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare sunt prevazute in Anexa la H.G. nr. 1.028/2006.
---

Definitii
1) Echipament cu ecran de vizualizare - ecran de vizualizare grafic sau alfanumeric, indiferent de procedeul de afisare folosit.

2) Post de lucru - ansamblu care cuprinde un echipament cu ecran de vizualizare, prevazut cu tastatura, sau un dispozitiv de introducere a datelor si/sau un program care stabileste interfata operator/masina, accesorii optionale, periferice, inclusiv unitate de discheta si/sau unitate optica, telefon, modem, imprimanta, suport pentru documente, scaun, masa sau suprafata de lucru, precum si mediul de munca inconjurator.
---

Prevederile H.G. nr. 1.028/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate in munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare nu se aplica in cazul:

- cabinei soferului sau cabinei de comanda in cazul vehiculelor si masinilor;
- sistemelor informatice de la bordul mijloacelor de transport;
- sistemelor informatice destinate in principal utilizarii publice;
- sistemelor portabile care nu se utilizeaza in mod prelungit la postul de lucru;
- masinilor de calculat, caselor de marcat si oricarui echipament prevazut cu un mic dispozitiv de afisare sau de masurare a datelor, necesar pentru utilizarea directa a acestui echipament;
- masinilor de scris de conceptie clasica, de tipul "masini de scris cu fereastra".

sfaturi
Amplasati posturile de lucru ce contin echipamente cu ecran de vizualizare intre sirurile de corpuri de iluminat din incapere.
Amplasati echipamentele cu ecran de vizualizare astfel incat:
- sa fie la distanta fata de ferestre;
- directia de privire sa fie paralela cu sursele de lumina (naturala si artificiala);
- in fata sau in spatele lucratorului sa nu se afle suprafete vitrate.
---

Sanctiune
Raspundeti contraventional si puteti fi sanctionat cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei, daca nu respectati reglementarile de securitate si sanatate in munca privind suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului uman, conform art. 39 alin. (9) lit. b) din Legea nr. 319/2006.
---

Asigurati protectia ochilor si a vederii angajatilor dvs.:
- prin examen medical efectuat de catre un medic de medicina a muncii, atat la angajare, cat si ulterior, la intervale regulate sau ori de cate ori apar tulburari care pot fi cauzate de lucrul cu un ecran de vizualizare;
- prin examen oftalmologic, daca rezultatele examenului medical impun acest lucru;
- prin furnizarea de dispozitive de corectie speciale pentru lucratori, daca rezultatele examenelor medicale de mai sus arata ca acest lucru este necesar si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie.

Util
Protectia ochilor si a vederii lucratorilor poate fi asigurata din punct de vedere al costurilor in cadrul sistemului national de sanatate.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
examen medicalprotectia munciisecuritate si sanatate in muncaecran de vizualizare

Data aparitiei: 23 Ianuarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Protectia muncii la birou - Ecranul calculatorului Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]