Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Modificarea si punerea in aplicare a Regulamentului Intern

Codul munciiRegulamentul internmodificare regulament intern

Valabil la 19.08.2011

Intocmirea Regulamentului Intern revine angajatorului, potrivit prevederilor legale. Ulterior, documentul este semnat si inaintat reprezentantilor salariatilor in vederea semnarii. Urmatoarea etapa consta in transmiterea acestuia catre salariati pentru luare la cunostinta. Va trebui insa Regulamentul Intern, inainte de a fi inmanat reprezentantilor salariatilor, sa fie aprobat in consiliul de administratie sau AGA? Care sunt, in concret, pasii care ar trebui urmati in ceea ce priveste intocmirea, modificarea, precum si punerea in aplicate a Regulamentului Intern?

In scopul stabilirii la nivelul unitatii a regulilor de protectie, igiena si secritate in munca, a drepturilor si obligatiilor angajatorului si ale salariatilor,a procedurii de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor, a regulilor concrete privind disciplina muncii in unitate, abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile si a modalitatilor de aplicare a dispozitiilor legale sau contractuale specifice, se intocmeste Regulamentul intern iar angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a acestuia.

Regulamentul intern fiind intocmit de angajator nu este necesara aprobarea acestuia de catre consiliul de administratie. Asa cum am mentionat mai sus, angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a Regulamentului intern.

Cu privire la modificarea si/sau completarea regulamentului intern aceasta se poate face prin:
- act aditional la regulamentul intern;
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.
In ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).

Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern. Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.


de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciiRegulamentul internmodificare regulament intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 August 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Modificarea si punerea in aplicare a Regulamentului Intern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie limita de varsta. Cumulul pensiei cu salariulIntrebare: Avem o salariata care anul trecut in data de 15.01.2019 a solicitat continuarea activitatii dupa implinirea varstei de pensionare (03.03.2019) in conformitate cu prevederile art. 56 (1) lit. c) Legea 53/2003. Cererea i-a fost aprobata. In data de 11.02.2020 solicita incetarea raporturilor de munca cu acordul partilor, cerere care se aproba, urmand ca in data de 24.02.2020 activitatea acesteia sa inceteze. In acest timp, cu ocazia solicitarii primei de pensionare (la care salariatii au dreptul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Revenirea salariatei din CCC. Dreptul la stimulentul de insertieIntrebare: O salariata se afla in concediu crestere copil pana la doi ani. Poate sa se intoarca la munca dupa un an de zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]