Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Procedura de arhivare electronica a documentelor financiar-contabile

arhivarea electronicadocumentele financiar-contabile

In acest moment, asa cum este prevazut in lege, orice angajator are obligatia de a pastra documentatia referitoare la contracte de munca si salarii pe o perioada de 50 de ani. Aceste documente, asa cum este de asteptat, ocupa un spatiu destul de mare, mai ales in cazul companiilor mai mari. Tocmai de aceea, multi dintre angajatori incearca sa gaseasca modalitati alternative de arhivare a registrelor si a documentelor aferente contractelor de munca si salariilor. Prin urmare, prevede lege posibilitatea ca angajatorul sa utilizeze un sistem electronic de arhivare?

Termenul obligatoriu de  pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, potrivit  pct. 51 din Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

In schimb, termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 52, 53 si 54.

Conditiile in care se pot intocmi, edita si arhiva electronic documentele financiar-contabile sunt prevazute la lit. H, pct. 64 – 67:

64. Din punct de vedere al bazei de date trebuie sa existe posibilitatea reconstituirii in orice moment a continutului documentelor financiar-contabile.
65. Documentele financiar-contabile, care se arhiveaza pe suport WORM (Write Once Read Many), trebuie sa fie semnate de persoana care le intocmeste, in conformitate cu prevederile Legii 455/2001 privind semnatura electronica.
66. Trebuie sa existe un plan de securitate al sistemului informatic, cuprinzand masurile tehnice si organizatorice care sa asigure urmatoarele cerinte minimale:
a) confidentialitatea si integritatea comunicatiilor;
b) confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor;
c) confidentialitatea si integritatea datelor;
d) restrictionarea, detectarea si monitorizarea accesului in sistem;
e) restaurarea informatiilor gestionate de sistem in cazul unor calamitati naturale, evenimente imprevizibile, prin:
- arhivarea datelor utilizand tehnologia WORM, care sa permita inscriptionarea o singura data si accesarea ori de cate ori este nevoie a informatiilor stocate;
- inregistrarea datelor din documentele financiar-contabile in timp real, in alt sistem de calcul, cu aceleasi caracteristici, care sa fie amplasat intr-o alta locatie.

67. Trebuie sa se asigure listarea tuturor documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control.

Astfel, procedura de arhivare poate fi realizata in functie de reglementarile de mai sus si se poate face si apel la sistemul de pastrare electronic, una dintre conditii fiind  posibilitatea permanenta ca aceste documente financiar-contabile sa fie reconstituite.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivarea electronicadocumentele financiar-contabile

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Iulie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Procedura de arhivare electronica a documentelor financiar-contabile Nota: 3 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Poprirea. Sapte urmariri cu trei beneficiari. Ordinea de preferintaIntrebare: Daca pentru un salariat ni s-au comunicat 7 adrese de infiintare poprire, respectiv: - 5 adrese de la ANAF reprezentand cheltuieli de judecata (datorie 200 lei + 1500 lei + 300 lei + 275 lei + 753 lei) - 1 adresa de la ANAF reprezentand amenda la bugetul local (datorie 100 lei) - 1 adresa de la executor judecatoresc reprezentand creanta din imprumut bancar (457.000 lei) Va rugam sa ne raspundeti cum trebuie distrIbuita poprirea asupra 1/2 din total salariu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumulul de functii la acelasi angajator este permis pentru functii diferite. Sporul pentru munca suplimentaraIntrebare: Avem un angajat cu norma intreaga care doreste sa mai incheie cu firma noastra inca un alt contract de munca partial (cu 2 ore pe zi) pe langa cel deja existent, in aceeasi functie. Va rog sa ne informati, daca cumva exista aceasta posibilitate. Daca da, trebuie incheiat un contract separat pentru cele 2 ore/zi, sau prin act aditional la contractul sau de munca deja existent cu firma noastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]