Transmiterea concediului fara plata in REGES-ONLINE ridica adesea intrebari practice pentru angajatori. Din acest motiv, in articolul de fata vom prezenta un caz practic si vom explica modul in care trebuie inregistrat concediul fara plata, pentru a respecta termenele si procedurile impuse de HG 295/2025.
Reglementari cheie
Concediul fara plata reprezinta perioada in care angajatul poate absenta de la munca fara a primi salariu. Conform Codului Muncii, acesta poate fi acordat la cererea angajatului, fie din motive personale, fie pentru formare profesionala sau studii.
Pe durata concediului fara plata, contractul de munca se suspenda prin acordul partilor, conform art. 54 din Codul Muncii. In aceasta perioada, angajatul nu beneficiaza de drepturi salariale, insa alte drepturi si obligatii pot continua .
Conform art. 4 lit. p din HG 295/2025, in cazul suspendarii contractelor de munca, angajatorii trebuie sa inregistreze in REGES-ONLINE urmatoarele date: perioada, cauzele de suspendare si data incetarii suspendarii contractului individual de munca.
Conform art. 5 din actul normativ mai sus mentionat, transmiterea in Registru a datelor cu privire la suspendarea concediului de munca se realizeaza cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii/datei incetarii suspendarii. Daca suspendarea este pentru o singura zi, inregistrarea se efectueaza cel tarziu in ziua anterioara acelei zile. De asemenea, cel tarziu in ziua anterioara incetarii suspendarii.
Exemplu practic
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Bacalaureat Teste rezolvate la limba si literatura romana - profil umanist
Proiecte Didactice pentru succesul la Titularizare sau Definitivat Educatori
Sa presupunem ca un salariat a beneficiat de concediu fara plata in data de 8 octombrie 2025. Suspendarea se inregistreaza in REGES cel tarziu in data de 7 octombrie, iar incetarea suspendarii cel tarziu in ziua de 8 octombrie.
IMPORTANT DE STIUT! De la aceste reguli nu exista exceptii pentru situatia in care cererea de concediu fara plata ajunge tarziu la departamentul resurse umane. Circuitul documentelor in cadrul unei firme trebuie sa fie astfel stabilit incat sa asigure respectarea reglementarilor legale.
Ce alte nelamuriri au angajatorii despre REGES
Implementarea REGES-ONLINE a adus numeroase schimbari in modul in care angajatorii trebuie sa inregistreze si sa transmita datele privind contractele de munca. In continuare exista nelamuriri legate de functionalitati, termene de raportare sau situatii speciale.
Iata care sunt principalele intrebari si provocari intalnite de angajatori:
- Contractele de mandat, management sau administrare se inregistreaza in REGES-ONLINE?Inregistrarea elementelor noi in REGES se aplica si contractelor de munca incetate?
- Pasii de adaugare a salariatilor se aplica doar angajatilor noi? Pentru cei existenti se face transferul, iar completarile se fac doar acolo unde este necesar?
- Daca un salariat lucreaza preponderent la birou, dar face si vizite pe santiere, va fi incadrat cu loc de munca fix sau mobil?
- Avem obligatia de a completa in REGES ONLINE locul de munca in cazul contractelor de telemunca? Cum se inregistreaza in REGES ONLINE locul de munca al soferilor care isi desfasoara activitatea in Uniunea Europeana, in conditiile in care acestia au contracte cu clauza de mobilitate?
- Un angajator care a savarsit o abatere desciplinara din perspectiva H.G. nr. 905/2017 privind Revisalul in luna martie, iar in prezent a migrat in REGES conform H.G. nr. 295/2025, mai poate fi sanctionat pentru fapta comisa anterior?
- Poate un reprezentant legal, care isi creeaza un cont prin RoEID, sa acceseze contul REGES Angajator, sa delege o firma de contabilitate si sa pastreze accesul la intreg istoricul?
- Poate fi delegat in REGES atat un prestator de servicii, cat si un salariat al angajatorului?
- O societate fara activitate in prezent, care a avut anterior salariati, este obligata sa se inregistreze in REGES pana in septembrie? Poate face acest lucru doar in momentul in care va avea din nou salariati, fara riscul de a fi sanctionata?
- Referitor la actualizarea informatiilor in REGES: ce data se trece la „data intrarii in vigoare”? Se trece data de maine daca se face astazi? Sau o data din trecut, de exemplu 11.09.2022, daca aceea este data contractului individual de munca? Aceste actualizari se fac prin „Modificare contract” sau „Corectie contract”?
Gasesti raspunsul la TOATE aceste intrebari, dar si alte spete utile in >>>Noutati REGES-ONLINE: 54 Intrebari Esentiale din Practica, Raspunsuri si Solutii Legale. Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati. Comanda AICI>>>
LEGISLATIAMUNCII.RO
![[CAZ PRACTIC] Concediul fara plata se transmite in REGES? Ce spun specialistii](https://legislatiamuncii.manager.ro/dbimg/articole/concediul-fara-plata-reges_31291_1.jpg)


