Incepem prin a va reaminti ca, procedura din 2025 de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din Registrul general de evidenta a salariatilor - REGES-ONLINE aprobata prin Ordinul 1107/2025 reglementeaza autorizarea la Reges Online.
Accesul angajatorilor in REGES ONLINE
Autorizarea accesului la Registru unui angajator se face dupa cum urmeaza:
b) pentru reprezentantii legali ai angajatorilor neinregistrati la ONRC, autorizarea se face prin incarcarea in portal a urmatoarelor documente, pe care se aplica semnatura digitala pentru certificarea conformitatii cu originalul, si anume: hotararea judecatoreasca de infiintare sau alt act constitutiv, certificatul de inregistrare fiscala, actul care atesta calitatea de reprezentant legal a solicitantului;
c) pentru imputernicitii desemnati de reprezentantii legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face prin incarcarea in portal a urmatoarelor documente, pe care se aplica de catre respectivii imputerniciti semnatura digitala pentru certificarea conformitatii cu originalul, si anume: certificat de inregistrare la ONRC sau certificatul de inregistrare fiscala, hotararea judecatoreasca de infiintare sau alt act constitutiv, imputernicire notariala pentru solicitant sau, dupa caz, contractul de prestari servicii/actul aditional la acesta din care rezulta obligatia prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului in Registru;
Cerere de acces in Reges Online si prestatorii de servicii
Iata un studiu de caz util, prezentat de PortalCodulMuncii:
"Inrolarea, respectiv cererea de acces in REGES ONLINE, ce trebuie parcursa de angajator (anterior delegarii catre prestatorul de servicii), in situatiile in care angajatorii sunt fie reprezentante in Romania, fie Asociatii si nu au J, si nu apar inregistrati la ONRC, care sunt din partea angajatorului pasii si documentele pentru cerere acces in REGES ONLINE? Mentionez ca, in prezent, prestatorul de servicii administreaza pentru ei Reges cu user si parola, in varianta veche."
Raspunsul specialistilor:
Astfel cum puteti observa, textul se refera la doua posibilitati:
1) cererea de acces se formuleaza de reprezentantul legal, situatie in care se incarca in sistem documentele mentionate la lit. b) de mai sus pe care anterior le semneaza digital. Dupa aprobarea accesului, reprezentantul legal inregistreaza contractul de prestari servicii in Reges din rubrica Delegare
2) cererea de acces se formuleaza de imputernicit. Imputernicitul poate fi o persoana cu procura notariala ori reprezentantului legal al prestatorului.

Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII

Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri

Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Noua Platforma REGES: Tot ce trebuie sa stiti pentru a evita amenzile de pana la 20.000 Lei!
Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges), stoc limitat, COMANDA ACUM <<<
Reprezentantul legal al prestatorului de servicii in Reges Online
Reprezentantul legal al prestatorului este imputernicit prin contractul/actul aditional la contractul de prestari servicii care cuprinde obligatia prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului in Registru;
In cazul in care imputernicitul este reprezentantul legal al prestatorului de servicii se procedeaza astfel:
- prestatorul de servicii isi inregistreaza propria firma in Reges ( daca prestatorul nu este inregistrat in Reges nu o sa poata fi delegat).
- se incheie contract de prestari servicii sau, daca deja exista contract de prestari servicii, se incheie act aditional, in care se prevede obligatia reprezentantului legal al prestatorului de creare a contului de acces al angajatorului in Registru;
- reprezentantul legal al prestatorului se autentifica in sistem prin RoEID sau semnatura digitala si formuleaza cerere de acces in Registru pentru clientul angajator. Este necesar incarcarea documentelor in sistem, iar aceste documente se semneaza digital anterior incarcarii in sistem.
- dupa obtinerea accesului in sistem, reprezentantul legal al prestatorului inregistreaza contractul de prestari servicii in Reges din rubrica Delegare
- dupa inregistrarea contractului de prestari servicii in Reges, reprezentantul legal al prestatorului inregistreaza un salariat al sau in registrul clientului.
Astfel, poate fi imputernicita de reprezentantul legal al angajatorului si o persoana cu procura notariala, insa daca angajatorul are un raport juridic cu un prestator de serviciu se procedeaza conform celor de mai sus.
Un raspuns oferit in iunie 2025, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.