Despre noul REGES ONLINE si trecerea obligatorie de la REVISAL catre noua aplicatie stii deja, asa ca este momentul sa aprofundam aceste aspecte cheie. Concret, angajatorii au la dispozitie pana la data de 30 septembrie sa mute contractele de munca deja existente in noul REGES ONLINE.
Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?
Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:
- Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE – Nerespectarea acestei obligatii poate atrage amenzi intre 15.000 lei si 20.000 lei.
- Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior – Amenzi intre 5.000 lei si 10.000 lei pentru nerespectarea acestei obligatii.
Studii de caz si REGES ONLINE
Ce dileme trezeste REGES? Ce trebuie sa stie managerii HR pentru ca tranzitia de la Revisal la Reges Online sa fie una cat mai lina? Ce dificultati au intampinat pana la ora actuala?
Despre toate acestea discutam in cele ce urmeaza, unde vom oferi cateva studii de caz drept exemplu, studii explicate de catre specialistii de la PortalCodulMuncii.
Reges Online si nivelul studiilor
"Am vazut ca in Reges Online se vor declara studiile aferente pozitiei ocupate si nu studiile pe care le are angajatul in cauza. Vreau sa va intreb care credeti ca este argumentul pentru acest fapt, tinand cont ca am declara ceva implicit, asa cum este definit in nomenclatorul COR cu privire la fiecare functie. De ce ar mai fi nevoie sa declaram noi asta, cand este stabilita deja si este invariabila?"
Important!
Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges), detalii AICI <<<
Raspunsul specialistilor:
In Manualul de utilizare a sistemului REGES ONLINE este specificat faptul ca nivelul de studii este nivelul de studii necesar pentru ocuparea postului. Vedeti documentul atasat la pg 37 AICI.

Teste REZOLVATE de Limba si Literatura romana pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE profesori

Teste REZOLVATE de limba si literatura romana pentru reusita la examenul de TITULARIZARE - profesori

Teste rezolvate pentru reusita la titularizare EDUCATOR-PUERICULTOR
In plus, in registrul general de evidenta a salariatilor nu se inscriu date generale pentru salariati, ci datele ce privesc relatia de munca. Salariatul are o vechime in specialitatea studiilor corespunzatoare postului si aceasta vechime este certificata si de Reges Online.
De aceea am apreciat ca in Reges Online se inscriu studiile necesare postului.
Accesul in REGES ONLINE si unitatile fara personlitate juridica
"Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie (sediu) si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?"
Raspunsul specialistilor:
In Reges Online apare urmatorul mesaj:
Se vor atasa documente doveditoare a calitatii de reprezentant legal sau imputernicit pentru toti angajatorii care NU sunt inregistrati la ONRC.
b. pentru reprezentantii legali ai sucursalelor fara personalitate juridica, dar care au primit drept de incheiere CIM si drept de transmitere date in REGES autorizarea se face cu prezentarea la ITM a urmatoarelor documente: acte care dovedesc calitatea solicitntului, CIF sucursala, certificat ONRC angajator parinte, delegarea de drepturi de transmitere in Reges.
Astfel, in cazul unitatilor fara personalitate juridica este necesar prezentarea la ITM cu documentele de mai sus.
Reges Online si delegarea dreptului de acces
"Va rugam sa ne ajutati cu cateva precizari in situatia in care avem un contract de prestari servicii pentru Revisal, in practica procedandu-se in felul urmator: operam doar pentru o parte din angajati, pentru o alta categorie opereaza doar firma de prestari servicii; tot firma transmite fisierul final in Revisal, prin preluarea fisierului de la noi si unificarea cu fisierul lor. In noul Reges se va putea mentine acelasi principiu de operare? vor putea fi desemnate atat firma de prestari servicii cat si din angajatii proprii pentru a opera in noul Reges? se va putea pastra confidentialitatea fata de acea categorie gestionata acum de firma de prestari servicii-firma de prestari servicii sa vada doar o parte din angajati, iar persoana desemnata dintre angajati, de catre angajator, sa vada doar o anumita parte?"
Raspunsul specialistilor:
In Reges Online nu se mai transmit fisiere rvs.
Delegarea dreptului de acces la Registru se poate face catre:
Unul sau mai multi salariati cu contract individual de munca activ.
Un prestator de servicii cu care angajatorul a incheiat un contract de prestari servicii pentru completarea si transmiterea datelor in REGES ONLINE.
Este posibil sa se delege atat unul sau mai multi salariati cat si un prestator de servicii.
Nu exista posibilitatea ca salariatul delegat sa vizualizeze in Reges Online doar o parte a salariatilor din registru.
STOP!
Nu lasati aceste modificari legislative sa va surprinda. Ghidul nostru detaliat este aici pentru a va ghida pas cu pas in implementarea corecta a noii platforme!Comandati chiar acum lucrarea Ghid practic de operare in ReviSal (Reges), detalii AICI <<<
REGES Online si introducerea elementelor noi in aplicatie
"Dupa migrarea in Reges-online trebuie actualizate datele contractele individuale de munca active. Cum se face actualizarea acetor date cu corectie contract sau modificare contract ? Daca se foloseste modificare contract (desi nu se modifica nimic in contractul de munca) trebuie facute acte aditionale sau se fac modificarile in baza HG 295 fara a avea nici un act aditional? In cazul acesta data la care se produc efecte este data cand se fac aceste modificari sau data la care a intrat in vigoare HG 295?"
Raspunsul specialistilor:
Singura posibilitate pe care am identificat-o este introducerea elementelor noi prin Modificare. Nu se incheie acte aditionale.
Nu exista nicio reglementare legala sau punct de vedere oficial care sa se refere la modul de completare al campului Data la care produce efecte. De aceea pot exista mai multe interpretari: data intrarii in vigoare a HG 295/2025 insa aceasta se aplica fiecarui angajator de la momentul accesarii REGES, data completarii respectivelor elemente, prima zi de incepere a activitatii etc.
In mod corect data la care produce efecte este data de la care se aplica modificarea respectiva. In acest caz, nu se poate trece aceasta data intrucat este anterioara accesului in REGES.
Avand in vedere ca angajatorii au obligatia de a completa noile elemente in REGES si ca acestea devin elemente Reges la data completarii, se poate mentiona in campul Data la care produce data la care se completeaza si transmit elementele noi.
Raspunsuri oferite de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.