Conditii SSM in cazul angajatilor care lucreaza la domiciliu

SSMangajatidomiciliu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare:

Ce conditii trebuie sa asigure angajatorul, dpdv SSMSU (mediu de lucru, instruire, echipamente de munca, EIP, etc) pentru angajatii care lucreaza la domiciliul? Cum se documenteaza acest aspect in documentele interne? Activitatea prestata la domiciliu este asimilata cu activitatea de birou (utilizare PC).

Raspuns:

Prevederile din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica angajatorilor, lucratorilor şi reprezentantilor lucratorilor din toate sectoarele de activitate, atat publice, cat şi private.

Conform art. 4 din Legea 319/2006, singura exceptie de la aceste prevederi o reprezinta "cazurile in care particularitatile inerente ale anumitor activitati specifice din serviciile publice, cum ar fi fortele armate sau politia, precum şi cazurile de dezastre, inundatii şi pentru realizarea masurilor de protectie civila, vin in contradictie cu prezenta lege".

De asemenea, definitia pentru lucrator data de aceeasi lege a securitatii si sanatatii in munca este urmatoarea:

Lucrator - persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum şi ucenicii şi alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.

Prin urmare, angajatii care lucreaza la domiciliu vor avea toate drepturile si obligatiile lucratorilor prevazute de Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.

La randul sau, angajatorul are obligatia de a asigura securitatea şi sanatatea acestor angajati in toate aspectele legate de munca, incluzand evaluarea riscurilor, instruirea si informarea, dotarea cu echipamente de munca si echipamente individuale de protectie, supravegherea sanatatii etc.

Documentarea acestor activitati se va face conform legii, ca in cazul oricarui lucrator, prin fisa postului, fisa de instruire, fisa de aptitudine, evaluarea riscurilor, plan de prevenire si protectie, tematici de instruire, instructiuni proprii etc.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSMangajatidomiciliu

Data aparitiei: 07 Decembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Conditii SSM in cazul angajatilor care lucreaza la domiciliu Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]