Cum modificam contractul de munca la schimbarea datelor personale ale angajatului?

Angajare si ConcediereHG 500/2011Revisaldosar personalschimbare contract
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




Potrivit prevederilor art. 34 din Codul muncii, republicat, fiecare angajator este obligat sa infiinteze si sa gestioneze un registru general de evidenta a salariatilor (Revisal), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii, cuprinzand elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data incetarii contractului individual de munca.

De asemenea, in cuprinsul art. 8 din HG 500/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se instituie in sarcina angajatorului obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Acest dosar cuprinde cel putin urmatoarele documente:

- actele necesare angajarii;
- contractul individual de munca;
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- acte de studii/certificate de calificare;
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Din coroborarea celor doua texte de lege invocate anterior, obligativitatea infiintarii si gestionarii registrului general de evidenta a salariatilor (Revisal) este dublata si de obligativitatea fiecarui angajator de a intocmi si gestiona un dosar personal pentru fiecare dintre salariatii sai, de a il pastra in bune conditii la sediu, precum si de a il prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Asadar, asa cum se poate observa dosarul personal al fiecarui salariat contine si date cu caracter personal, respectiv copii ale actelor de identitate. Astfel, fiecarui angajat i se intocmeste un singur dosar de personal, ce se va actualiza ori de cate ori se impune acest aspect.

In acest context, apreciem ca in Regulamentul intern al organizatiei se poate stipula in sarcina salariatilor obligativitatea informarii angajatorului cu privire la schimbarea actului de identitate si depunerea unei copii a acestuia, la departamentul de resurse umane, in vederea actualizarii informatiilor cu caracter personal cuprinse in acesta.

Intrucat, copia de pe cartea de identitate  este un element esential care se regaseste in dosarul personal, apreciem ca salariatii au obligativitatea instiintarii departamentului de resurse umane cu privire la schimbarea acestuia. De asemenea, apreciem ca, departamentul de resurse umane, prin intermediului inspectorilor de personal, pot solicita periodic salariatilor actualizarea informatiilor ce fac obiectului dosarului personal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro




NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Angajare si ConcediereHG 500/2011Revisaldosar personalschimbare contract

Data aparitiei: 03 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum modificam contractul de munca la schimbarea datelor personale ale angajatului? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]