Nou proiect: CAS redus pentru angajati si scutire de impozit pe venit pentru IMM-uri

Contributiireducerea CASreducerea contributiilorscutire plata impozituluimicrointreprinderiproiect
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Un proiect cat se poate de asteptat de IMM-uri a fost publicat, spre dezbatere, de catre Ministerul Economiei. Astfel, a fost lansat proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr. 364/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.

Proiectul propune mai multe beneficii pentru aceste tipuri de societati, cele mai importante fiind  reducerea cu 50% a contributiile de asigurari sociale pentru angajati si scutiri de la plata impozitului pe venit. In concret, aceste societati ar beneficia de reducerea cu pana la jumatate a contributiilor de asigurari sociale pentru angajatii cu norma intreaga, pe durata nedeterminata, in primul an fiscal de la inregistrarea la Registrul Comertului

Aceasta masura s-ar aplica insa pentru cel mult 4 angajati cu varsta sub 25 ani sau peste 55 ani, precum si pentru cel mult 4 angajati necalificati, cu varsta intre 25-55 ani.

Totodata, se proune la aplicarea scutirii la plata impozitului pe profit, cu conditia ca intreprinderile mici si mijlocii sa reinvesteasca profitul in urmatorul an fiscal, in acelasi sector/ aceleasi sectoare de activitate.

Microintreprinderile sunt scutite, in plus, si de plata contributiilor de asigurare sociala, in primii doi ani de activitate, daca angajeaza persoane aflate in somaj.

Va prezentam mai jos continutul proiectului de ordonanta a Guvernului:

Ordonanta de Guvern pentru modificarea si completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare

- varianta ME, 21 iunie 2013 -
 
in temeiul art. 108, alin.(3) din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1, pct. I.15 din Legea nr. 182/2013 privind abilitatea Guvernului de a emite ordonante, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

ARTICOL UNIC

Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 681 din 29.07.2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8 se introduce alineatul (4), care va avea urmatorul cuprins:

"(4) Controlul financiar-fiscal de fond la intreprinderile mici si mijlocii se efectueaza cel mult o singura data intr-o perioada de trei ani."

2. La articolul 9, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Proiectele de acte normative cu impact asupra mediului de afaceri, prin care se prevede introducerea de noi sarcini administrative/obligatii de raportare, vor fi supuse de initiatori, inainte de aprobare, avizarii Grupului pentru evaluarea impactului economic, social si de mediu al actelor
normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii."

3. La articolul 9, alineatul (3) se modifica prin inlocuirea sintagmei "Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii" cu sintagma "Grupul pentru evaluarea impactului economic, social si de mediu al actelor normative asupra  intreprinderilor mici si mijlocii".

4. La articolul 9, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Grupul pentru evaluarea impactului economic, social si de mediu al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii analizeaza raportul privind aplicarea Testului IMM si emite un aviz de oportunitate a aprobarii si aplicarii proiectului de act normativ evaluat, care se trimite initiatorului."

5. La articolul 9, alineatul (5) se abroga.

6. La articolul 9, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(5) Regulamentul de organizare si functionare al Grupului pentru evaluarea impactului economic, social si de mediu al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii si metodologia de elaborare si aplicare a Testului IMM se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, in termen de doua luni de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."

7. La articolul 11, alineatul (2) se modifica prin inlocuirea sintagmei "Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii" cu sintagma "Grupului pentru evaluarea impactului economic, social si de mediu al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii".

8. La articolul 18, alineatul (1), se introduce litera f), care va avea urmatorul cuprins:

"f) stimuleaza, prin programe-suport, dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii care investesc echivalentul a minimum 15% din cifra de afaceri anuala in activitati proprii de cercetare-dezvoltare si/sau inovare."

9. Titlul sectiunii a 6-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Formarea profesionala si antreprenoriala".

10. La articolul 19, alineatul (1) se modifica prin inlocuirea sintagmei "programe de formare profesionala" cu sintagma "programe de formare profesionala si antreprenoriala".

11. La articolul 19, alineatul (2) se modifica prin inlocuirea sintagmei "programe de formare profesionala" cu sintagma "programe de formare profesionala si antreprenoriala".

12. La articolul 19, alineatul (2) se introduce litera d), care va avea urmatorul cuprins:

"d) furnizorilor de formare antreprenoriala."

13. La articolul 19 se introduce alineatul (3), care va avea urmatorul cuprins:
 
"(3) Guvernul si autoritatile publice competente au obligatia initierii si desfasurarii de actiuni care sa asigure sprijinirea dezvoltarii continue a sistemului educational de promovare a culturii si competentelor antreprenoriale, prin:
a) educarea antreprenoriala timpurie a noii generatii;

b) intarirea cooperarii la nivel guvernamental intre structurile care gestioneaza politica privind sustinerea antreprenoriatului/ intreprinderilor mici si mijlocii si institutiile care gestioneaza politica de educatie la diferite niveluri, precum si cu organizatiile reprezentative ale mediului de afaceri;

c) sprijinirea parteneriatului intre mediul de afaceri si sistemul educational in scopul corelarii ofertei de formare profesionala cu cererea de pe piata muncii, pentru a dezvolta strategii sistematice de formare a spiritului antreprenorial la toate nivelurile si elaborarea unei strategii nationale pentru
educatia si formarea profesionala continua, realizata in parteneriat cu organizatiile reprezentative ale mediului de afaceri;

d) implicarea intreprinzatorilor seniori in programele de mentorat al tinerilor intreprinzatori;

e) realizarea unor programe speciale de formare antreprenoriala pentru femeile interesate sa intre in afaceri si a unor programe de mentorat pentru femeile intreprinzator in vederea cresterii competitivitatii antreprenoriale si manageriale a acestora;

f) organizarea unor cursuri de formare antreprenoriala a intreprinzatorilor adulti (tineri, femei, someri, functionari publici, persoane din mediul rural, repatriati, imigranti, minoritati etnice/ culturale, persoane cu dezabilitati, persoane active de varsta a treia si altele asemenea).

g) in vederea stimularii si manifestarii spiritului antreprenorial, organizarea si desfasurarea, la nivel central si local, de activitati de cunoastere si de promovare, inclusiv prin mijloace mass-media, exemple de bune practici in domeniul antreprenoriatului, etica si performanta in afaceri, sub forma
unor reuniuni specifice (simpozioane, conferinte, forumuri, expozitii, cluburi de discutie, schimburi de experienta, clasamente si concursuri cu premii sau altele asemenea).


h) stimularea comportamentului etic si a responsabilitatii sociale in afaceri ale intreprinderilor mici si mijlocii."

14. La articolul 19 se introduce alineatul (4), care va avea urmatorul cuprins:

"(4) Ministerul Educatiei Nationale, in calitate de autoritate publica pentru educatie, sustine activitatea de formare antreprenoriala, prin:

a) imbunatatirea definirii si transparentei calificarilor profesionale, validarea invatarii nonformale si informale pentru a raspunde la noi nevoi ocupationale, competente cheie si viitoare cerinte de expertiza;

b) crearea unor module cu caracter specific in cadrul programei scolare care sa ofere tinerilor posibilitatea aprofundarii cunostintelor antreprenoriale, a manifestarii spiritului antreprenorial in randul tinerilor si a participarii la competitii de profil pe baza cunostintelor acumulate;

c) implicarea organizatiilor reprezentative ale mediului de afaceri in elaborarea programelor scolare de pregatire profesionala sau cu specific antreprenorial, corelate cu cererea de forta de munca previzionata pe termen scurt si mediu;

d) aprobarea programelor cadru pentru disciplinele economice din invatamantul preuniversitar, precum si a manualelor elaborate pe baza acestora, in urma consultarii cu reprezentanti
ai Ministerului Economiei, Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si ai confederatiilor patronale reprezentative la nivel national;

e) elaborarea, de catre autoritatile publice ca urmare a consultarii confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, a unei strategii nationale de educatie antreprenoriala prin care sa se asigure introducerea antreprenoriatului ca o competenta cheie in scolile de la nivel preuniversitar;

f) formarea adecvata si instruirea, prin programe speciale de perfectionare si de cunoastere a cele mai bune practici antreprenoriale si inovative la nivel national si european, a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar pentru dezvoltarea capacitatilor acestora de a oferi tinerilor notiuni
generale de educatie si cultura antreprenoriala;

g) dezvoltarea de parteneriate intre componenta educationala si de formare profesionala si componenta de afaceri din economia reala prin implicarea partenerilor sociali in planificarea
educatiei antreprenoriale si a formarii profesionale."

15. La articolul 19 se introduce alineatul (5), care va avea urmatorul cuprins:

"(5) Pentru primul an fiscal de la inregistrarea la Registrul Comertului, microintreprinderile si intreprinderile mici sunt scutite de la plata impozitului pe venitul realizat in anul fiscal de referinta, cu obligativitatea mentinerii activitatii si a obtinerii de venituri din exploatare pe o perioada de minimum doi ani dupa obtinerea facilitatii."


16. La articolul 19 se introduce alineatul (6), care va avea urmatorul cuprins:

"(6) Pe perioada mentionata la alin. (5), microintreprinderile si intreprinderile mici beneficiaza de urmatoarele avantaje privind forta de munca angajata cu norma intreaga pe durata nedeterminata:

a) Reducerea cu 50% a contributiilor de asigurari sociale pentru maximum 4 angajati cu varsta de sub 25 de ani sau de peste 55 de ani, precum si pentru acelasi numar de lucratori necalificati cu varsta cuprinsa intre 25 si 55 de ani.

b) Persoanele aflate in somaj pe care le angajeaza sunt scutite de la plata din contributiile de asigurare sociala pentru primii doi ani de activitate in cadrul aceleiasi intreprinderi."

17. La articolul 19 se introduce alineatul (7), care va avea urmatorul cuprins:

"(7) Intreprinderile mici si mijlocii sunt scutite de la plata impozitului pe profitul realizat in anul fiscal de referinta, cu obligativitatea reinvestirii integrale a acestuia in urmatorul an fiscal, in acelasi sector/ aceleasi sectoare de activitate."

18. La articolul 19 se introduce alineatul (8), care va avea urmatorul cuprins:

"(8) Reinvestirea profitului, prevazuta la alin. (7), trebuie sa fie evidentiata in declaratiile financiare ale intreprinderii, aferente exercitiului financiar din anul fiscal urmator."

19. La articolul 19 se introduce alineatul (9), care va avea urmatorul cuprins:

"(9) Investitorii in intreprinderile mici si mijlocii, precum si actionarii intreprinderilor mici si mijlocii care sunt listate la cota unei burse de valori sau a unui sistem alternativ de tranzactionare sunt scutiti de la plata impozitului aferent aprecierii capitalului propriu, in raport cu valoarea capitalului investit, daca intreprinderea a fost detinuta, timp de minimum 5 ani, de catre acelasi investitor/ actionar sau de catre acelasi grup de investitori/ actionari."

20. La articolul 25, alineatul (6) se modifica prin inlocuirea denumirii "presedintelui" cu denumirea "conducatorului".

21. Dupa articolul 25 se introduce articolul 25^1, care va avea urmatorul cuprins:

"Programele nationale destinate finantarii IMM-urilor se deruleaza de Ministerul Economiei pana in 2020 conform procedurilor de implementare anuale aprobate prin ordin al conducatorului autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii si vor fi
publicate in Monitorul Oficial, dupa cum urmeaza:

a) Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor tineri - finantare pentru cursuri de educatie si ucenicie antreprenoriala, formarea unei retele a tinerilor antreprenori, alocatie financiara nerambursabila (AFN) echivalentul a 10000 Euro/ firma, accesul la garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii pentru creditele contractate, scutirea de la plata contributiilor de
asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 (patru) salariati, angajati pe durata nedeterminata, scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la oficiile registrului comertului, si a taxelor de publicare in
Monitorul Oficial;

b) Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii - finantare pentru seminarii de informare si instruire, cursuri de educatie si ucenicie antreprenoriala, AFN echivalentul a 10000 Euro/ firma;

c) Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare START - finantare pentru cursuri de educatie si ucenicie antreprenoriala, AFN echivalentul a 25000 Euro/ firma;

d) Programul national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri - finantare pentru seminarii de informare si instruire, cursuri de educatie si ucenicie antreprenoriala, AFN pentru firmele incubate echivalentul a 2500 Euro/ firma incubata si pentru infiintarea si
dezvoltarea incubatoarelor inclusiv a celor academice;

e) Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor din sfera economiei sociale - finantare pentru seminarii de informare si instruire, cursuri de educatie si ucenicie antreprenoriala, AFN echivalentul a 10000 Euro/firma;

f) Programul pentru transferul afacerilor - finantare pentru taxele de transfer a afacerii, AFN echivalentul a 10000 Euro/firma pentru dezvoltarea afacerii transferate;

g) Programul national multianual de microindustrializare - finantare pentru cursuri pentru formarea in meserii specifice sectoarelor economice prioritare, AFN echivalentul a 50000 Euro  pentru firmele care creaza locuri de munca pentru persoanele formate in meserii;

h) Programul de dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata - finantare pentru AFN echivalentul a 10000 Euro pentru dezvoltare;

i) Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului - finantare pentru cursuri pentru formarea in meserii cu specific mestesugaresc si artizanal, organizarea de targuri nationale sau internationale, AFN echivalentul a 5000 Euro pentru dezvoltare;

j) Programul national pentru infiintarea, protejarea si dezvoltarea IMM-urilor in mediul rural, avand ca suport facilitatea creari de IMMuri in mediul rural in perioada 2014-2020."

22. La articolul 26, alineatul (1) se modifica prin inlocuirea denumirii "sustinerea dezvoltarii" cu denumirea "dezvoltarea".

23. La articolul 26, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Plafoanele de cheltuieli aferente stimularii financiare a personalului implicat in activitati de redactare a programelor de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, in activitati de
coordonare a programelor si cele complementare acestora, de evaluare, monitorizare si control, vor fi stabilite la aprobarea bugetului fiecarui program, dar nu mai mult de 10% din valoarea
sumelor alocate pentru programul propriu-zis."

24. La articolul 26 se introduce alineatul (5), care va avea urmatorul cuprins:

"(5) Sumele neutilizate la finele fiecarui an, angajate de autoritatea administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii cu agentiile de implementare, evidentiate in conturile acestora, se reporteaza in anii urmatori si se utilizeaza pana la epuizarea bugetului sau
pana la finantarea ultimului beneficiar din lista de asteptare."


25. Se modifica articolul 26^1, care va avea urmatorul cuprins:

"ART. 26^1

(1) Din sumele ce se aloca anual prin bugetul de stat in baza art. 26 alin. (1), o parte reprezinta sprijinul pentru intreprinderile mici si mijlocii, care se stabileste in corelare cu investitiile efectuate de acestea in active de natura celor prevazute la art. 24 alin. (6) lit. b) si alin. (10) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aferente obiectului de activitate.

Sumele alocate cu aceasta destinatie se stabilesc in limita sumelor platite cu titlu de impozit pentru profitul reinvestit cu respectarea conditiilor prevazute de lege.

(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza contribuabilii care nu aplica regimul de amortizare accelerata prevazut de Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Prevederile alin. (1) se aplica in cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor, precum si computerelor si echipamentelor periferice ale acestora, considerate noi, in sensul ca nu au fost anterior utilizate.

(4) Contribuabilii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia de a pastra in patrimoniu activele respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata lor normala de utilizare.
in cazul nerespectarii acestei conditii, sumele primite de la bugetul de stat potrivit alin. (1) se restituie si se datoreaza pentru acestea dobanzi de la data primirii sumelor respective."

26. La articolul 28, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Politica de risc a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii este aprobata anual prin ordin al conducatorului autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, ca actionar majoritar al statului."

27. Se introduce capitolul IV^1 denumit "Fondul Roman de Contragarantare", care va avea urmatorul cuprins:

"ART. 30^1
(1) In vederea sustinerii dezvoltarii economice, incurajarii deschiderii de noi afaceri, trecerii la o economie orientata preponderent spre productie, mentinerii locurilor de munca si stimularii crearii altora noi, promovarii eficientei, competitivitatii si a inovarii in randul intreprinderilor mici si mijlocii, functioneaza Fondul Roman de Contragarantare, institutie financiara nebancara, infiintata ca societate comerciala pe actiuni, in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2)Fondul Roman de Contragarantare are ca obiect principal de activitate contragarantarea garantiilor acordate de fondurile de garantare si institutiile de credit, persoane juridice romane,
pentru creditele si alte instrumente de finantare contractate de intreprinderile mici si mijlocii de la institutiile de credit si institutiile financiare nebancare, potrivit legii.

(3)Activitatea de contragarantare consta in preluarea unei parti din riscul asumat de fondurile de garantare si institutiile de credit la acordarea de garantii in favoarea intreprinderilor mici si mijlocii.

(4)Procentul de preluare a riscului se stabileste in mod diferentiat in functie de destinatia contragarantiei si nu poate depasi 80% din valoarea garantiei la care se aplica. (5)Conditiile in care se acorda contragarantiile, cuprinzand, in principal, limita maxima de expunere a resurselor financiare destinate acordarii acestora, beneficiarii, activitatile si tranzactiile eligibile, durata si valoarea maxima a angajamentelor pe un singur beneficiar, precum si reguli generale privind implementarea, se aproba si se revizuiesc prin hotararea adunarii generale a actionarilor Fondului Roman de Contragarantare.

(6)Ministerul Economiei, in calitate de reprezentant al statului in exercitarea tuturor drepturilor si indeplinirea tuturor obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar majoritar al Fondului Roman de Contragarantare va mandata, prin ordin al conducatorului autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, reprezentantul statului roman in adunarea generala a actionarilor Fondului Roman de Contragarantare.

(7)Daca Fondul Roman de Contragarantare inregistreaza pierderi, iar acestea nu se acopera integral din rezerve, diferenta se acorda din bugetul de stat, in termen de cel mult 6 luni de la aprobarea situatiilor financiare anuale de catre adunarea generala a actionarilor, prin prevederi bugetare exprese cuprinse in bugetul autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii.

(8)F ondul Roman de Contragarantare va distribui dividende, in conditiile legii."

28. Dupa articolul 30^1 se introduce articolul 30^2, care va avea urmatorul cuprins:
"In vederea sustinerii dezvoltarii economice, a trecerii la o economie orientata preponderent spre sectoare economice cu potential de crestere, a mentinerii locurilor de munca si a stimularii crearii altora noi, a promovarii eficientei, competitivitatii si a inovarii in randul intreprinderilor mici si
mijlocii, la propunerea autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, se infiinteaza fondul de investitii cu capital de risc pentru sectorul IMM, denumit Fondul Roman pentru Dezvoltarea IMM, cu scopul de a sustine capacitatea de inovare si de a facilita accesul IMM-urilor aflate in stadiul de expansiune a afacerii, la
un nou instrument de finantare constituit cu participarea statului in parteneriat cu institutii de credit si alte institutii financiare interesate."

29. La articolul 31, alineatul (2) se modifica prin inlocuirea denumirii "presedintelui" cu denumirea "conducatorului".

PRIM - MINISTRU
Victor - Viorel PONTA




NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contributiireducerea CASreducerea contributiilorscutire plata impozituluimicrointreprinderiproiect

Data aparitiei: 26 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Nou proiect: CAS redus pentru angajati si scutire de impozit pe venit pentru IMM-uri Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]